LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening nuon.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door cinta »

even een vraagje... ik woon met mijn 2 kinderen en vriend in een vierkamer rijtjeshuis.
we verbruikte normaal gemiddeld 3000 kwh aan electriciteit continu,
nu kwamen ze de meters weer opnemen en werd mij gelijk gevraagd of ik een super groot aquarium had of iets anders wat veel stroom nam.
nu is dit niet het geval maar er werd mij verteld dat mijn continu stroom boven de 10.000 kwh lag dus dat dit wel heel veel hoger was dan vorig jaar.
nu weet ik niet meer zeker of de standen toen zijn geschat of dat ze toen ook langs zijn geweest om op te meten ( ik dacht dat ze het toen ook hadden opgenomen)
ik heb dus gelijk nuon gebeld om te vragen wat er aan de hand was. het enige wat ze voor me konden doen was een ijkformulier toesturen.
nu mijn vraag is 10.000 kwh veel bij normaal gebruik voor een gezin van vier personen??
en mocht dit niet het geval zijn... wat voor stappen kunnen we ondernemen om te kijken hoe we ineens zoveel hoger zitten met het verbruik.

alvast bedankt

groetjes cinta

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door chat »

Kijk de oude jaarafrekeningen na om te kijken of het wel klopt.
Het was wel handig geweest als je zelf de standen voor de eindafrekening had opgenomen. Als er al een aantal jaren geschat is kan het aardig scheef zitten en heb je mischien jaren te weinig betaald.
De meter laten ijken kan in iedergeval geen kwaad, maar zo`n grote afwijking in 1 jaar lijkt me sterk dat het aan de meter ligt.

cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door cinta »

we wonen in dit huis sinds 2004.. en tot nu toe hebben we altijd zo rond de 3000 kwh. dus jij denkt dat het niet aan de meter kan liggen?? enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen?? zou het aan een aparaat zijn wat stroom blijft vragen of misschien een lek in een leiding??

groetjes cinta

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door wicher »

Beste Cinta,

10000 kwh is sowieso erg veel voor 4 personen, zeker als je de vorige jaren 3000 kwh verbruikt hebt.
Als je een beetje rondsnuffelt op dit forum dan vind je vanzelf een paar mogelijkheden + mogelijke benaderingen van zo'n probleem.
Voor de volledigheid:
!) Kan het zijn dat je stroom wordt afgetapt? Even ALLE stroomverbruikers uitzetten en controleren of de meter dan loopt (het liefst dit een keer overdag en een keer 's nachts controleren!)
2) Misschien een apparaat wat om de één of andere reden stroom "zuipt"?
Je kunt dit evt controleren door zelf een stroommeter (€ 30,00 bij de Gamma of zo) te kopen en één voor één tussen het apparaat en de voeding (het stopcontact) te plaatsen. Na 24 uur weet je dan wat dat betreffende apparaat gebruikt en of dat normaal is.
3) Zelf aangelegde aansluitingen in de tuin? Bij sommige oudere installaties kan dit ook problemen geven met zgn. lekstroom.
4). Als 1 t/m 3 niet het geval is dan kun je er vrij zeker van zijn dat de meter defekt is. In dat geval zou ik bij de Nuon een ijking aanvragen.

Als ik een gok moet doen: 1 of 4 :wink:

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Cinta,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is onstaan over uw jaarnota.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u
de kwestie te bespreken.

Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door cinta »

De medewerker,

mijn contractrekening is : 3002712713

groetjes cinta

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door wicher »

@cinta:

laat je nog even weten op dit forum hoe het afloopt??????

cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door cinta »

@wicher,

na het telefoontje met De medewerker, denk ik dat het aan het volgende ligt,
we zijn vanaf 2004 te laag ingeschat plus we hadden een aantal oude aparaten hier, die waarschijnlijk heel veel stroom vraten.
deze hebben we een aantal maanden geleden vervangen.. nu ik mijn meterstanden bijhoud kom ik op een gemiddeld gebruik van tussen de 10 en 13 kwh per 24 uur.
dus inderdaad wel wat hoger dan die 3000...het ligt niet aan de meter.. die werkt mijns inziens wel normaal.
ik laat mij in elk geval niet meer verassen door dit soort hoge standen.. en houd vanaf nu wekelijks bij hoeveel ik verbruik.
verder wil ik De mederwerker bedanken voor het snelle reageren.. en de duidelijke uitleg.
ik denk dat als iedere medewerker van de nuon deze werkinstelling zou hebben.. dat er geen.. danwel weinig klachten zouden zijn.
dus nogmaals hulde voor De medewerker!!

groetjes cinta

zwaluw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2005 14:29

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door zwaluw »

Ook de trouwe klanten van Nuon worden afgestraft omdat zij Nuon niet willen machtigen om maandelijks automatisch af te schrijven.
Niet iedereen is ervan gediend om ieder willekeurig bedrijf te machtigen automatisch af te schrijven van de bankrekening. En dat dit niet voor niets is blijkt natuurlijk vaak genoeg. Veel mensen moeten maandelijks bedragen storneren (terug boeken) omdat deze niet juist of onterecht zijn afgeschreven.
Eerst heeft Nuon met zachte hand (middels een kleine korting) getracht iedereen over te halen Nuon een machtiging te geven. Nu dwingt Nuon de klanten die liever zelf over hun bankrekening willen blijven beschikken met een boete van 12 euro per jaar. Dit lijkt niet veel maar Nuon heeft ruim 2 miljoen klanten waarvan ruim 500.000 klanten betalen via acceptgiro. Deze klanten worden gestraft en hoesten gezamenlijk ruim 6 miljoen euro op alleen omdat zij Nuon niet willen machtigen op hun eigen bankrekening. Wat is dit voor een bedrijf als zij niet over je bankrekening mogen beschikken krijg je dan een boete.
Wel gelukkig zijn er voldoende energie leveranciers. U kunt makkelijk zonder Nuon, wij zijn benieuwd hoelang Nuon zonder u kan.
Dit is gewoon een ordinaire prijsverhoging en iedereen kan de overeenkomst met Nuon op grond van deze prijsverhoging per direct beëindigen. U hoeft dit dus niet te pikken STAP OP en STAP OVER. op een andere energieleverancier.
Het lijkt of ze werkelijk nooit genoeg hebben.
Laatst gewijzigd door zwaluw op 14 apr 2006 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door gerland »

Zwaluw,


u begrijpt kennelijk dat u het niet moet hebben van inhoud van uw argumentatie en zet uw kaarten op de hoeveelheid, dit gezien het
het dubbelposten van exact hetzelfde (niet steekhoudende) verhaal in een ander forum binnen notabene dezelfde categorie.

wat is uw volgende argument?

driedubbel post, vierdubbele post? enz.?

(u handelt hiermee overigens in strijd met de gebruiksvoorwaarden van het forum, maar dit terzijde)

zwaluw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2005 14:29

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door zwaluw »

Beste Gerland


Gelukkig dat er mensen als u bestaan die foutloos zijn.

Wat zult u trots iedere morgen maar weer voor de spiegel staan en uzelf af vragen hoe komt het toch dat anderen fouten maken en ik zo goed ben

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door wicher »

@cinta:

als je hiermee zelf tevreden bent, ok dan.
Als ik je huidige gemiddelde dagverbruik (zeg maar even 12 kwh) vergelijk net 10.000 kwh per jaar, dwz. meer dan 27 kwh per dag, dan wordt ik eerlijk gezegd heel erg nieuwgierig naar het soort apparaat (of apparaten) wat dat voor je versierd heeft!

@zwaluw:

je hoeft het niet altijd met Gerland eens te zijn (ben ik ook niet altijd
:wink: ), maar neemt niet weg dat ie nu wél gelijk heeft. Dubbel posten (en dan ook nog in een geheel ander topic) wordt niemand wijzer van en verzwakt je eigen argumentatie.

cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door cinta »

@wicher,

het is absoluut niet zo dat ik er tevreden mee ben... het feit is dat ik nu gemiddeld 12 kwh per dag verbruik.. en dat de meter mijns inziens dus wel goed werkt.
het ligt dus niet aan de meter... ik heb ook geen buren die mijn stroom aftappen, en ook geen wietplantage op zolder.
dus kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het ligt aan het gebruik van een 16 jaar oude combimagnetron... die ik dus vaak gebruikte.. verder aan een oude wasmachine die ik dagelijks gebruikte en een oude koelkast.
jammer genoeg kan ik niet meer nagaan of het daadwerkelijk hier aan heeft gelegen.. omdat al die aparaten vervangen zijn.
ik zou werkelijk niet een andere oorzaak kunnen bedenken.. iemand anders wel???
liever had ik de schuld willen leggen bij de nuon.. de buren.. of de woningbouw... :wink: maar ja zonder gegronde rede kom je daar ook niet ver mee.
dus zodoende leg ik me er maar bij neer en gaat mijn vakantiegeld naar de nuon :( het is niet anders... en zoals ik al zei ... dit zou me niet nog een keer gebeuren.
ik sta vanaf nu elke week met mijn pen en papier in de meterkast!!

groetjes cinta

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door flappie »

Het gebeurt vaker dat de standen geschat worden. Betekend dat je de afgelopen jaren te weinig verbruik hebt betaald.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door chat »

Dit is toch een kloppend verhaal, 13x365=4745.
Geschat =3000 per jaar dus 1745 kwh teweinig x 2,5 jaar= 4362,5+3000=7362,5.

Die laatste 2600 is ongeveer 3 kwh per dag meer dan het huidig verbruik. dus was het reeele gebruik met de oudere apperaten 16kwh per dag.

een goed beeld krijg je pas na 1 jaar vanaf nu, komt denk ik bij dat je nu een stuk bewuster omgaat en het verbruik ook hiermee zal drukken.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: jaarafrekening nuon.

Ongelezen bericht door gerland »

@Zwaluw
Beste Gerland


Gelukkig dat er mensen als u bestaan die foutloos zijn.
Heb ik dat gezegd dan?

Suggereert u nu dat u per vergissing twee maal exact het zelfde verhaal in twee verschillende forums gepost heeft? :?

Als het inderdaad zo is dat u tweemaal hetzelfde verhaal (copy-paste) in twee forums weet te plaatsen zonder zich daarvan bewust te zijn, rest mij niets anders dan u nederig (op mijn blote knieën), mijn oprechte excuses aan te bieden. Mea culpa, mea culpa.

Was het niet kunnen vinden van de "verwijder"button soms ook een vergissing?

Gesloten