LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
myaki
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2006 18:02

jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door myaki »

Wie o wie heeft er ook problemen met de jaarafrekeing bij Oxxio. Ik ben er namelijk al vanaf mei 2003 (toen heette het energiebedrijf.com) en heb nog nooit een jaarafrekening mogen ontvangen. Ik ben nu al bijna 1 jaar bezig met bellen en mailen om mijn afrekening van 2003, 2004 en 2005. En steeds krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn en dat ze achterstand hebben en dat er een speciaal team voor is opgezet en ermee bezig is. Dit kan toch nooit zolang duren en mag dat wel zo. Ze mogen toch niet zo'n achterstand hebben en zijn toch verplicht elk jaar een afrekening te sturen??? Kan je dit soort problemen ergens melden ofzo? (en dat die er dan wat aan kunnen doen, dat het wat versneld wordt) Nou ik ben benieuwd of ik de enigste ben met dit probleem.

Myaki

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wie oooh wie heeft er geen problemen met OXXIO is een betere vraag.

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door hotse »

Ik heb eind vorige week de jaarafrekening ontvangen. Deze klopte helemaal met de echte meterstanden. Ik had wel een verzoek gedaan voor de jaarafrekening en kreeg de volgende dag al antwoord. Het kan dus wel goed.

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door L1la »

Nou hotse, dan ben je zeker uitverkorenen want ik wacht bij mij hebben ze er 7 maanden overgedaan om de jaarafrekening te struren en die van gas is nog niet. En met mij zijn er vele anderen, O**IO ik zal blij zijn als we er vanaf ben.

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Hotze is een echte mazzelaar! :)

myaki
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2006 18:02

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door myaki »

Nou hotse heeft zeker mazzel dat ze haar afrekening snel heeft gekregen en dat het nog klopte ook. Ik kreeg vandaag een mailtje dat ze mijn afrekening hadden aangemaakt en dat ik hem snel kan verwachten. Ik ben benieuwd. En dan kijken of het klopt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het lijkt net zoiets alsof je in blijde verwachting bent, hoe zwaar de bevalling wordt hahahaha

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb dan ook mazzel, want ik heb ook een afrekening ontvangen en die klopte ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door puma73 »

waar blijft dat oxxio mannetje dat zich deze week hier zou melden chanmaster?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik weet het niet Puma, zal ze maandag nog eens bellen!

Chanamster

bettyboop
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 21:55

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door bettyboop »

:Dxxi :D heeft het voor elkaar ,na 7 maanden en veel kosten van mijn kant is er een kloppende jaarafrekening over 2003 t\m 2005.Had een mail gestuurd die nogal boos was en dat heeft blijkbaar geholpen ,want snel daarna kreeg ik een brief dat het met spoed werd behandeld en binnen 3 weken zou er een goede rekening zijn over 2 jaar ,en jawel hoor ,zojuist en ruim op tijd een goede rekening ,die 1100 euro beter is en met goede meterstanden [dank aan eneco netbeheer].Nu ff afwachten wat er met de jaarafrekening 2005\2006 gaat gebeuren,anders ga ik alsnog terug naar eneco.maar dit is alvast een stap in de goede richting.blijkbaar heeft oxxio geluisterd naar alle kritiek en doen ze er wat aan ,nu maar hopen dat het bij meer mensen word opgelost.Iedereen met goede adviezen;bedankt .Heb veel aan dit forum en radar gehad .Publiciteit is toch de beste manier voor dit soort zaken.Oxxio ga zo door,ik geef jullie nog een kansje.
Laatst gewijzigd door bettyboop op 03 apr 2006 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.

myaki
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2006 18:02

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door myaki »

Dus betty boop dat heeft ook nog 7 maanden geduurd. En hij klopte dus niet gelijk. Ik heb de meterstanden namelijk niet bijgehouden, maar die staan toch ook altijd op de afrekening van eneco, omdat eneco netbeheer toch het transport levert. Maar ja dat zie ik dan wel weer. Ze kunnen nooit meer berekenen dan dat er nu op de meterstand staat hahahaha........ En volgens mij halen ze als het goed is de meterstanden via eneco????? Tenminste dat vrtelde de telefoniste toen een keer tegen mij. Want ze hadden toen een mailtje naar eneco gestuurd en de standen opgevraagd en dat duurde blijkbaar nogal lang zei de telefoniste. Dus als het goed is kan daar niks fout mee gaan.....nou ja hoop ik dan!!!!!

bettyboop
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 21:55

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door bettyboop »

bel zelf eneco en vraag de standen op en dan per brief of mail naar oxxio ,zo gepiept .nummer van eneco erbij vermelden [voor het geval oxxio het kwijt is ]kunnen ze er niet omheen .ik schrijf nu ook elke eerste van de maand mijn meterstanden op ,kan ik bewijzen hoeveel ik elke maand verbruik.want oxxio heeft soms rare standen over 1-2=3 of meer maanden en dat kan niet.er hangt geen camera in mijn meterkast,zo ben je al heel veel narigheid voor.als hun er dan een zootje van maken heb jij tenminste bewiijs dat het niet klopt.

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik wacht nu al een jaar, maar was wel zo verstandig om de laatste twee termijnen in te houden, nog niks gehoord, dus laat maar lekker duren zo.

een aanrader, maar wel direct je contract beeindigen, anders komt de deurwaarder

ReneS
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2006 20:18

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door ReneS »

Oxxio heeft nadat ik vanaf mei 2002 bij hun elektriciteit afneem nu een afrekening gestuurd. Volgens hun voorwaarden, nog ontvangen via energiebedrijf.com, dienen ze dit minimaal één maal per jaar te doen. Bij deze jaarrekening wordt met geen woord gerept over het feit dat ze 4 jaar te laat zijn. Ik ben niet van plan afrekeningen van voor 2005 te betalen, volgens hun eigen voorwaarden hadden ze eerder een rekening moeten sturen.
Zijn er meer mensen die hetzelde is overkomen en er net zo over denken als mij?

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door Harry B. »

Kennelijk moet je nu geld bijbetalen en weiger je dat. Jammer maar helaas, je hebt de energie verbruikt dus je zult er voor moeten betalen. Wees blij joh! Je hebt gewoon een paar jaar gratis uitstel van betaling gehad van Oxxio! Het rentevoordeel was voor jou!

Als er uit de afrekening was gekomen dat jij nog een bedrag terug zou krijgen uit 2002, zou je dan ook zo principieel zijn om te weigeren dat geld in ontvangst te nemen? :wink:

Frans_01
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:33

Re: jaarafrekening Oxxio wachten, wachten en nog eens wachten...

Ongelezen bericht door Frans_01 »

Hallo allemaal, nou ik heb ook een probleem bij Oxxio nou beter gezegd Essent, ik ben verhuisd naar een nieuw adres, en netjes mijn nieuwe beginstanden van mijn Gas en Electra doorgeven aan Essent en ook de eindstanden, enkele maanden later heb ik mij aangemeld bij Oxxio. Dus ik krijg van Oxxio de jaarafrekening van het gas, en ik moet even € 1209,00 bij betalen, en mijn maandelijkse bijdrage wordt dus € 360,00 ik viel dus bijna bewusteloos, en dat nog wel voor een eenpersoons huishouden, en dat verbruikt een gezin nog niet eens.
Ik heb dus naar Oxxio gebeld dat Essent de verkeerde meterstand van het gas heeft doorgegeven, en zij zeiden daar moet je voor bij Essent zijn, dus ik bel Essent op die vertelde mij dat ik bij Oxxio moest zijn, want Oxxio is uw leverancier, dus ik weer naar Oxxio gebeld, zij vertelden mij dat ze mij niet kunnen helpen, ik moest toch bij Essent zijn, want Essent was mijn eerste leverancier, hier op zei Essent van, dat was u niet (heel KATTIG). Ik zal maar niet verder gaan want dit gaat dus 4 of 5 maal over en weer, ik voelde mij dus net als een ping pong balletje.
Uiteindelijk heb ik een formulier gekregen van Oxxio die moest ik maar invullen en het bewijs toevoegen van het wooncontract en overname formulier wat ingevuld is door de opzichter die de Gas en Elektra gatellen heeft ingevuld.
Dus daar ben ik nog mee bezig, en afwachten hoe dit weer verloopt.
Ik krijg hier wel een hart verzakking van, en ze willen dat de Nederlanders graag stopt met roken, nou door deze problemen lukt het mij nog steeds niet :twisted: .

Gesloten