LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten DONG

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

Klachten DONG

Ook in de brabantsewesthoek kunt u nu uw klachten over de energieleverancier DONG kwijt
Deze leverancier maakt er een potje van, de automatische afschrijvingen worden de laatste 2 a 3 maanden niet uitgevoerd, nou en, is hun fout kun je zeggen, maar als ze dan binnenkort wel af gaan schrijven komt er waarschijnlijk een boete op omdat u niet op tijd betaald heb, terwijl het hun fout is, de jaarafrekeningen komen niet per 12 maar waarschijnlijk per 18 maanden.
Omdat ze een nieuw computer programma hebben zijn ze waarschijnlijk de eindstanden kwijt o.i.d. die gaan ze nu dus maar schatten, nou reken maar dat dit ons veel geld gaat kosten
De actiegroepdong is overspoelt met klachten, om alles overzichtelijk te houden is er voor de brabantsewesthoek
ook een adres opgezet om samen met de actiegroepdong de klachten te verzamelen, beter te overzien en een vuist te maken
dit adres is [email protected]

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Chanmaster »

"Dong"? Voorheen Intergas dus! Daar zijn wij juist nog een appeltje mee aan het schillen. De rechter doet de dertigste uitspraak. Ik houd U op de hoogte over de afloop.

Cm

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Dijkmans,zover als ik hier uit begrijp ,is het bij u ook nog steeds niet rond.Heb nog steeds geen reactie op mijn aangetekende klacht richting Dong.Heb nu ook een mail gest.naar uw verwijzing.

Chanmaster;is dat proces aangespannen door u zelf ?Ben nl. ook al drie mnd aan het soebatten met Dong.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

beste chanmaster ilk ben zeer benieuwd naar de uitslag laat het ons aub snel weten, u kunt ook mailen naar [email protected]
moet mij toch even van het hart dat ik vind dat veel mensen, in ieder geval bij mij in de omgeving, heel lauw reageren als je hun vraag om hun bankgegevens na te kijken daar DONG nalaat om afschrijvingen te doen, je hoort dan, o dat doe ik wel een keer en o is mij niet opgevallen
en o ik vind het best zo
ik denk dat (sorry) bij sommige mensen hun administratie net zo'n bende is als bij DONG en dat ze pas gaan reageren als er een groot bedrag van hun rekening afgeboekt is, men denkt klaarblijkelijk als DONG het er niet afhaald dan haal ik het er zelf maar af, ja en als DONG dan wel gaat afboeken beginnen de problemen want dan is dat geld er niet
daarom, laat ieder zijn afschriften na kijken want heus DONG heeft geen medelijden met u

gref207
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2006 11:02

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door gref207 »

Eérst problemen met Intergas vanwege het verhogen met maar liefst 85% van het voorschotbedrag ondanks dat het energieverbruik t.o.v. voorgaande jaren stabiel is gebleven.

En nu heb ik ook problemen met Dong. Sinds de overname (3 maanden geleden)van Intergas door Dong wordt het voorschotbedrag niet afgeschreven.

Via een mail heb ik gevraagd wat de oorzaak is en kreeg als antwoord dat dit het gevolg is/was van een nieuwe computersysteem.

Ik heb het vermoeden dat het computerprogramma niet is uitgetest. Of is misschien het een oude smoes van: "Wij maken géén fouten, maar de computer"

Vanmorgen hoorde ik dat DONG hoog scoort v.w.b. de slechte afhandeling van klachten en het bepalen van de hoogte van het voorschotbedrag.

Ik overweeg nu naar een andere maatschappij over te stappen.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

beste gref207
kunt u uw tekst zenden naar [email protected]

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Nita op 31 mei 2007 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

gref207
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2006 11:02

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door gref207 »

Beste dijkmans, wie is [email protected]. [email protected] kan toch ook reacties via deze site bekijken? In veband met privacy stuur ik geen mail naar onbekenden.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Beste Gref 207,oei ,niet aan gedacht ,is het verstandig om een ander e-mail adres aan te vragen?
Ik heb wel bij de bank Dong selectief laten blokkeren,voor het geval dat.

gref207
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2006 11:02

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door gref207 »

Beste Nita, 2 e-mailadressen (1 privé, 1 "algemeen") kan nooit kwaad. Jouw provider kan hierover meer informeren.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Bedankt Gref207,ga het gelijk regelen.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

dit mailadres is een adres waar de klachten DONG worden verzameld en wel om alles te bundelen en zodoen een vuist gemaakt kan worden, dit adres werkt samen met ,,actiegroepdong,, maar omdat daar heel veel klachten binnen komen is er nog een adres in gebruik genomen
vandaar

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

OKE,Al iets te weten gekomen over de uitspraak bij de rechtbank?

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

het bericht over de uitspraak is geplaatst door chanmaster,
wij hebbeb helaas nog niet vernomen, maar zijn zeer benieuwd

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Volgens Mr.****** van de actiegroep kunnen we eind volgende week onze eindafrekening verwachten.Moeten dan nog wel nakijken of deze klopt,zo niet;dan kun je weer een mail sturen naar de actiegroep.Maar.....klopt deze wel en is alles dus in orde........ook even een mailtje graag.
Gr.

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

wat een zooitje bij dong ik ben bezig voor 2 oudere mensen ze hebben een jaar afrekening gehad van maar liefst 1800 euro ze gebruikten voor heen gemiddelt 13 a 1400 kuub en nu zou dat bijna 3600 kuub zijn ik pik dit niet graag een reaktie van jullie wat jullie hebben onervonden met dong :oops: :x

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

ludwig, deze klacht nemen wij mee

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Ludwig, Is dat bedrag boven op de voorschotten gekomen?Ik gebruik zo"n *******kuub p.jr.en betaal aan voorschotten *****Euro p jr. Waarvan ik altijd nog een bedrag terug kreeg. Als ik inderdaad volgende week mijn afrekenig krijg,heb ik dus 4mnd. achterstand 420 euro .Bij elkaar opgeteld zou dit dan **** euro zijn,min de betaalde voorschotten blijft dat dus gewoon 420 euro.Ik reken dan niet eens op teruggave. Hebben ze de voorschotten er waarschijnlijk niet afgetrokken.Hoe meer ik hierover hoor en lees ,bekruipt mij het angstige gevoel dat we nog lang niet klaar zijn met deze ongelofelijke puinhoop bij DONG .Ik wens je ..net als alle andere die met Dong te maken hebben VEEL STERKTE.
. :shock: :?
Laatst gewijzigd door Nita op 02 jun 2007 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi nita ja dat moeten ze bij betalen en voortaan 274 euro pm wat voorheen 72 euro was, het is schandalig en hou ook mijn hart vast want ik heb ook nog geen jaarafrekening gehad wat volgens de wet niet mag,ze moeten binnen 12 maanden een rekeningsturen, maar voor die twee oudjes is het heel erg de meterstanden kloppen gewoon niet het wijk erg veel af volgens dong hebben ze in 3 maanden meer dan 2000 kuub verbruikt wat dus niet kan maar goed ze zijn echt nog niet van mij af dus moeten we samen een vuist maken naar dong :x

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Ludwig,er staat in dit topic een verwijzing naar de actiegroepdong.Is 100% veilig.Mail je klacht .Gr. :idea:

Gesloten