Budgetenergie leek goed en voordelig, totdat de afrekening kwam: in de nota was geen rekening gehouden met de teruglevering van onze zonnepanelen. Gebeld natuurlijk, maar ik moest de nota gewoon betalen, anders aanmaning + extra kosten, gaat automatisch in hun systeem, zeiden ze. Ik zou zo snel mogelijk een nota krijgen over de teruglevering en het teveel betaalde zou ik zo snel mogelijk terug krijgen.
We zijn nu een paar maanden verder en verschillende mails van mijn kant, maar nog steeds niet de beloofde nota en het teveel betaalde niet terug. Ze houden mijn geld gewoon zelf, lijkt het.
Betaal ondertussen wel een maandelijks voorschot, dat natuurlijk ook te hoog is! Ook niets aan te doen, want als ik storneer, krijg ik inderdaad een aanmaning, ondanks de mails die ik stuur. Bovendien blijken ze nu een hoger tarief te hanteren: jaarbetaling kan niet meer, scheelt 20 procent.
Waar moet je heen met je klachten? Natuurlijk gevraagd aan Budgetenergie, maar ook daar geeft Budgetenergie geen antwoord op!
Kunnen we samen iets ondernemen tegen deze praktijken?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over budgetenergie
Re: Klachten over budgetenergie
bent u geregistreerd bij de netbeheerder als terugleverklant (zie www.energieleveren.nl ). ?
http://www.budgetenergie.nl/onbeperkt_salderen.php
klachten kun je indien ze niet de gemaakte afspraken nakomen, indienen bij de geschillencommissie energie en water
http://www.budgetenergie.nl/onbeperkt_salderen.php
klachten kun je indien ze niet de gemaakte afspraken nakomen, indienen bij de geschillencommissie energie en water
Ja, ik ben terugleverklant.
Inmiddels heb ik weer een mail van ze gekregen: ze hebben "technische problemen" waardoor het nog wel wat langer kan duren voordat ik mijn geld terugkrijg!
Inmiddels heb ik weer een mail van ze gekregen: ze hebben "technische problemen" waardoor het nog wel wat langer kan duren voordat ik mijn geld terugkrijg!
-
Slobberbone
Braamberg schreef:Ja, ik ben terugleverklant.
Kijk eens of Budgetenergie aanwezig is op het Klachtenkompas dan is het zo geregeld.
-
gerard van proosdij
Ik ben nu een ruim jaar klant van budgetenergie. Een jaar lang hebben wij elke maand te hoge voorschotten moeten betalen. Ondanks dat wij het voorschot al tot maximaal naar beneden hadden laten bijstellen, hebben wij bij de jaarafrekening ongeveer een 400 euro terug gekregen. Dat is dan nog goed.
Budget energie wil echter de welkomstpremie waarmee ze zoveel klanten lokken niet uitbetalen. Ze gebruiken daarvoor de smoes dat wij dat niet zwart op wit op papier hebben staan. Echter zij doen helemaal niets zwart op wit op papier! Al hun contacten gaan via de mail of via de site mijnbudgetenergie. Na bellen en mailen met de helpdesk krijgen wij nu te horen dat wij destijds hadden moeten aangeven dat wij de welkomstpremie wel wilden hebben... Kom nou zeg, welke klant zou dat niet willen?!? Bovendien ben ik echt niet te dom, ik heb echt alle communicatie op dit gebied goed zitten doorlezen. dat was mij dan echt wel opgevallen.
Juist daarom vroegen wij ons destijds al af hoe die welkomstpremie verrekend zou gaan worden en hebben daarover gebeld met de helpdesk. Daar werd mondeling gegarandeerd dat die welkomstpremie met de jaarafrekening verrekend zou worden. En nu hebben we aan die mondelinge toezegging natuurlijk niets.
Ik voel mij enorm bedrogen. Wie heeft er tips of dergelijke ervaringen met budgetenergie? Ik overweeg juridische stappen.
Budget energie wil echter de welkomstpremie waarmee ze zoveel klanten lokken niet uitbetalen. Ze gebruiken daarvoor de smoes dat wij dat niet zwart op wit op papier hebben staan. Echter zij doen helemaal niets zwart op wit op papier! Al hun contacten gaan via de mail of via de site mijnbudgetenergie. Na bellen en mailen met de helpdesk krijgen wij nu te horen dat wij destijds hadden moeten aangeven dat wij de welkomstpremie wel wilden hebben... Kom nou zeg, welke klant zou dat niet willen?!? Bovendien ben ik echt niet te dom, ik heb echt alle communicatie op dit gebied goed zitten doorlezen. dat was mij dan echt wel opgevallen.
Juist daarom vroegen wij ons destijds al af hoe die welkomstpremie verrekend zou gaan worden en hebben daarover gebeld met de helpdesk. Daar werd mondeling gegarandeerd dat die welkomstpremie met de jaarafrekening verrekend zou worden. En nu hebben we aan die mondelinge toezegging natuurlijk niets.
Ik voel mij enorm bedrogen. Wie heeft er tips of dergelijke ervaringen met budgetenergie? Ik overweeg juridische stappen.