LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ridder80

klachten oxxio

Ongelezen bericht door ridder80 »

ik heb hier 2 belangrijke emailadressen van directueren van oxxio

(gewijzigd in) http://www.oxxio.nl/Oxxio/Thuis/Klantenservice

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Kyle »

applaus voor jezelf, alsof ze jou te woord gaan staan..

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elders ook al geschreven.

Kyle werkt voor Oxxio. Zij heeft als 1 van de zovelen de taak om op dit soort forum's en andere te infiltreren en Oxxio de lucht in te prijzen. Directie van Oxxio geeft zelf ook toe niet juist om te springen met administratie en klantenservice.

DTe geeft ook aan dat zij meer dan 45 procent van alle klachten die zij ontvangen van Oxxio afkomstig zijn.

Het legt eraan hoe je cijfers interpreteerd, maar dan nog steeds zijn het slechts cijfers en blijkt de praktijk beslist niet te werken. Kijk maar naar de regering. Daar gebeurd het keer op keer op keer. Bedrijven doen dat ook. Weet je hoe zoiets heet blonde jongedame: FRAUDE!!

Sodemieter toch op terug naar je direct leidinggevende van Oxxio en zeg tegen haar dat hun plan niet werkt. Een goede kennis van mij heeft ook bij Oxxio gewerkt en die ken jij vast wel. Mevr. ten Oostbroek. Zij geeft ook toe dat Oxxio via deze weg werkt en klanten werft.

Dus mensen trap er niet in met wat Kyle doet. Zij is nep en werkt voor Oxxio.

Verder geeft zij eerst aan bij Oxxio gewerkt te hebben, maar haar werk daar heeft opgegeven en naar het buitenland is verhuisd. Later verscheen er weer een bericht dat zij klant is bij Oxxio. ( In het buitenland!!! ) Nee toen woonde je ineens weer in Nederland.

Ga een cursus liegen volgen en kijk waar jij je op kan verbeteren.
---------------

Kijk maar eens op meerdere topics. Overal roept ze nu hetzelfde. Waarom kom je zo voor een bedrijf op als je er niet werkt!!!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Kyle »

en weer kraamt u iets uit
weaarom ga je niet naar oxxio zelf toe kantoor ipv elke keer hier te zaniken hoe zielig je je voelt?

alwi
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:44

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door alwi »

Kyle als je zoveel weet van Oxxio dan weet je misschien ook waarom ze de betaalde voorschotbedragen van 2003 en 2004 niet meer hebben en de bewijslast nu bij de klant ligt. Sinds dec. 2006 via Rechtsbijstandverzekering niets meer van Oxxio en I.J. vernomen, ondanks 2 aangetekende brieven van Rechtsbijstand aan I.J.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door jsp »

weaarom ga je niet naar oxxio zelf toe kantoor
Bij OXXIO, jouw ex-collega's, zullen ze niet blij zijn als alle ontevreden klanten zouden langskomen om daar even iemand over de balie te trekken.

Waarom reageert de klantenservice van OXXIO niet gewoon op brieven en mailtjes, zoals je van een klantenservice mag verwachten? Dit is de reden waarom OXXIO met afstand het slechtste scoort als het gaat om klachtafhandeling. En geef er geen draai aan Kyle, want de directie beaamt het zelf. Het is daar één grote puinhoop.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle het is niets, maar je reageert op iets van bijna een week geleden. Ik heb overal waar jij je tekst hebt geplaatst over Oxxio en zijn DTe Scorekaart, deze tekst neergezet.

Ik wilde er mee ophouden en dacht dat je eindelijk begreep. Geloof mij nu maar als ik naar oxxio ga dat ik niet alleen ga en dat ik daar de boel letterlijk sloop. Ik ga daarentegen niet zomaar mijn brandstof verbruiken voor een stelletje leeghoofden die niet begrijpen hoe zij een bedrijf eerlijk moeten runnen. Zo moeilijk is administreren echt niet hoor. Zoveel doen zij daar niet. Een energiebedrijf zoals eneco en nuon hebben het veel drukker en hun administratie is voor meer dan 90% in orde. De fouten die zij hebben gemaakt, worden snel behandeld en opgelost. Problemen die niet 1,2,3 zijn op te lossen, houden zij je van op de hoogte middels brieven en telefoontjes. Dit is precies wat een klantenservice hoort te doen. Oxxio kent dit niet en leunt vrolijk achterover en hersenspoelt zijn medewerkers door dingen te roepen die niet kloppen.

Het scorebord van DTe stelt niets voor. Het is slechts een momentopname waar ook nog op in te spelen valt, maar als zelfs de directie toegeeft dat de klachtenafhandeling en de daaraanhangende administratie en facturatie bar en bar slecht is dan zegt dat toch heel wat over het bedrijf. DTe ontvangt klachten en die hebben zij in een extern rapport verwerkt. Hieruit blijkt dat oxxio erg slecht presteert. Onder het landelijk gemiddelde.

Ik dacht even licht in de duisternis te hebben gezien bij jou, maar blijkbaar levert oxxio nog steeds jouw stroom waardoor je weer in duisternis vervaagt.

dt|f
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 14:14

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door dt|f »

Met enorme verbazing lees het Eindrapport Kwaliteit Klachten Afhandeling Energie Leveranciers!
50% ontvangsbevestiging, 70% bevestiging na een schriftelijk klacht en er is een significante verbetering bij Oxxio?!?!?!?

Mijn ervaring: 18 maanden geen enkele reactie op mijn klacht over te veel betaalde rekeningen. Zelfs aangetekende brieven, incassobureau & deurwaarder leveren geen "significante" verbetering in deze werkwijze Oxxio, hierna genoemd als de gedaagde.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www.dte.nl/nederlands/actueel/DT ... ningen.asp

Oxxio wordt voorlopig niet meer opgenomen in de Dte scorecard omdat zij de cijfers veel te geflatteerd aanleveren (krom systeem; zou ik ook doen als ik Oxxio was ;-)

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Nita »

Lange tijd geleden dat hier een kijkje heb genomen,Zie dat er nog niets is veranderd.Geld weggeparkeerd???? denk dat daar de niksnutten van de zg.klantenservice mee zijn betaald waarvan er hier 1 met een op wachttorengelijkende kletsboodschap rondloopt.Zal de naam niet noemen maar het begint met de K. van kokhalsen . :wink:

sboffenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:06

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door sboffenberg »

Wat een slecht bedrijf is dat vervelend Oxxio. Eerst 4 maanden moeten wachten op een bedrag wat nog door oxxio terugbetaald moest worden. Vervolgens van alles en nog wat beloven om daarna te horen dat ze het geld naar iemand anders hebben over gemaakt. Ik heb wel 20 telefoontjes a 15 cent per minuut gewaagd aan dat vervelend Oxxio. En nog komen ze hun beloftes niet na. Denk je dat alles geregeld is.... nee hoor.... een compleet verkeerd bedrag berekend door ze. Ze proberen je volgens mij gewoon geld af te troggelen. Als je ze vervolgens belt, wordt je niet terug gebeld terwijl ze dat beloven.

DUS CONTROLEER AL JE AFREKENINGEN ALS JE LID BENT EN ANDERS.... WORDT NOOIT LID!!!

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

Sinds eind februari 2007 ben ik gelukkig weer klant bij Eneco, maar ik wacht nu al 6 maanden op een eindafrekening van Oxxio.
Ik bel elke week en hoor telkens een andere smoes, zoals de laatse dat de computer het niet aankan vanwege een storing.
NA beeindiging van mijn contract moest ik echte nog wel een maand betalen en toen ik dat niet deed kreeg ik een betalingsverzoek van Intrum Justitia, dit liep zo op dat ik uiteindelijk maar betaalde ( bijna 400 eurie) maar ik krijg ondertussen meer geld van hun dan zij van mij en daarom wil ik die eindnota! Kan iemand mij helpen???
:?:

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Tiellie »

Oxxio is door en door rot, al sinds de Durion/evolta/energiebedrijf.com tijd!!

http://vastelastenbond.blogs.com/vastel ... energ.html

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... ac=reviews

http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... .php?t=122

Allemaal toch nog zeer recente posts zou ik zeggen!!

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

Nou dat klinkt niet hoopvol, ik zal er maar eens een bezoekje aan wagen !
wat breekijzer kan , kan ik ook!! haha.
maar serieus, is er niemand die ons helpt!!???

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wij wachten ook op die eindafrekening van Oxxio. Gelukkig bestaat er nog steeds een wet dat zij die wel moeten verzenden. Als zij dat niet doen dan kunnen zij ook geen geld eisen, want daar is geen wettelijke basis voor. Interum Jusitia weet van hun problematiek. Bel ze op en overleg het met hun.

Wanneer Oxxio dalijk zegt van wij sturen geen eindnota dan zijn zij in overtreding.

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

Helaas kreeg ik bij Intrum Justitia te horen dat ze niks konden doen voor ons, en inmiddels heb ik alles betaald, zelfs de incassokosten omdat ik ik geen zin had in problemen.
Had ik beter niet moeten betalen??
en kun je eigenlijk ook rente eisen in geval van een voor ons positieve eindafrekening??
en is er helemaal geen instantie die hun controleerd??

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wettelijk gezien ben je niet verplicht te betalen wanneer je geen rekening hebt gezien. Interum Justitia heeft dus ook geen poot om op te staan.

Een eindafrekening MOET verstuurd worden!!!!!!! Dat zegt de energiewet.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door amneris »

Er staat volgens mij 3 maanden voor om een eind afrekening te krijgen en niet langer.
Als je geen nota's hebt gekregen om te betalen, maar Oxxio heeft het door gestuurd naar Intrum of welke incasso dan ook.
Hebben zij een factuur, dat hoeft niet de aanmaningen te zijn maar gewoon het eerst verzonde factuur die betaald moet worden omdat automatische incasso is mislukt.

Dus mensen wees hierbij gewaarschuwd ook hiermee neemt Oxxio (en er zijn er wel meer) je goed in de maling.
Ze zenden jou niets maar een incassobureau wel.
Eis altijd een kopie zodra je bericht krijgt van een incassobureau.
Want Oxxio gaat snel over op incaseeren via een incassobureau.
Want dan weet je zeker of het van jou is. Het kan van iedereen zijn namelijk. Incassobureau's zijn ook niet altijd snugger en Oxxio heeft daar een goeie mee getroffen Intrum Justitia.
Zij kunnen net zo dom en stom doen als Oxxio.

Maar wat betreft de eind afrekening ik zal als ik jullie was even een stapje hoger op gaan zoeken als je het voor het eind van deze maand nog niet hebt want das schandalig lang en ja zij moeten jou een eindafrekening sturen.

hollebol
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2007 14:00

Re: klachten oxxio

Ongelezen bericht door hollebol »

Wat voor stapje hoger bedoel je dan? een advocaat?

Gesloten