LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice loze term bij Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Iris B

Klantenservice loze term bij Eneco

Ongelezen bericht door Iris B »

We zijn vorig jaar opgeschrikt door een jaarafrekening van ruim 12000,- euro en zijn zes maanden lang bezig geweest om die te laten corrigeren. We hebben ook de nieuwe maandtermijnen van 1100,- euro niet betaald. Inmiddels hebben we diverse boetes opgelegd gekregen en toen we die niet wilden betalen, heeft Eneco eerst de kabelaansluiting afgesloten en toen gedreigd dat de energielevering ook afgesloten zou worden. Bij elk telefoontje naar klantenservice werd ons medegedeeld, dat er geen discussie mogelijk was. Mijn faxbericht is in de prullenmand beland (vertelde men bij klantenservice), mijn e-mail wordt niet beantwoord. We hebben tenslotte alles maar betaald, inclusief een nog niet vervallen termijn en alle boetes, om niet afgesloten te worden. We kunnen echter nergens verhaal halen, want Eneco reageert nergens op.

karr-1

Re: Klantenservice loze term bij Eneco

Ongelezen bericht door karr-1 »

Je weet zeker dat het niet jou schuld is, maar je gaat toch betalen? Hmm dat lijkt me nou niet zo slim. Maar ja ik kan me voorstellen dat je niet afgesloten wilt worden.

12000 euro? Wat moet je daarvoor gedaan hebben dan?

evharten

Ongelezen bericht door evharten »

Hier dus ook, maarja eneco schijnt ons heerlijk van het kastje naar de muur te sturen.
Ook een te hoge afrekening, en gewoon te veel.

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

Eneco heeft zo'n prachtig mooi pand daar onder bij de Brienenoordbrug in Rotterdam. Volgens mij moet je daar gewoon persoonlijk eens binnen stappen. Misschien dat ze dan eens wakker schrikken??En het is misschien nog wel goedkoper dan 20/30x mailen/bellen/faxen en de ergernis die je er dan van hebt.

harrie112

Ongelezen bericht door harrie112 »

Hallo Iris, Eneco antwoordt gewoon niet op faxen en brieven heb ik gemerkt. Wel komt er een antwoord van [email protected].
Dit is dan meestal "we zullen het uitzoeken" en dan hoor je niets meer.
Als je er zeker van bent dat de rekening te hoog is (meterstanden noteren en controleren!!) kun je het beste een klacht indienen bij de geschillencommissie SGC. ga naar www.sgc.nl. Uitspraak is bindend en die 25 Euro klachtengeld moet Eneco aan je terugbetalen als je gelijk hebt.
Maar.........wat gaf nou die hoge rekening, Gas of Elektriciteit?
Je huis moet met zo'n rekening wel roodgloeiend van de hitte hebben gestaan!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eneco heeft zo'n prachtig mooi pand daar onder bij de Brienenoordbrug in Rotterdam. Volgens mij moet je daar gewoon persoonlijk eens binnen stappen.

Beter met een BUS...............

Iris B

Ongelezen bericht door Iris B »

Bedankt voor de reacties. SGC heb ik bekeken, maar die kunnen de klacht pas in behandeling nemen als er na 4 weken nog niet gereageerd is op mijn brief. Zodra die termijn verstreken is, ga ik er mee verder. Of als mijn klacht niet serieus behandeld wordt. Ik hoop toch dat ze dat alsnog zullen doen.

Waar ik nog het meest boos om ben zijn die reacties bij klantenservice. Zelfs toen ik belde na die hoge rekening hadden ze zo'n houding van: wat zeur je nou? Kunt u toch vast die termijnen gaan betalen (1100 euro per maand)? Kunt u de meterstanden doorgeven? Dat heb ik al 4x gedaan. En dan onverstoord: kunt u de meterstanden doorgeven? Alleen maar protocol, geen menselijke reactie en zeker geen excuses. Maar goed, we wachten nog even af en nemen dan weer verdere stappen. Of misschien wel de BUS...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

iris, een jaarafrekening van € 12000.
die ga je toch niet betalen, een maandtermijn van € 1100,00?
Heen enkele particulier gebruikr zoveel energie?

Laat eneco eerst maar aantonen waardat bedrag op gebaseerd is.

Wie betaalt er nou een maansdsalaris aan de energie honden

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Een nota van 12.000,00?? En na 4x meterstanden doorgeven nog geen nieuwe nota? Triest...

Overigens kan je wel binnenstappen bij een vestiging van Eneco, maar er is geen baliefunctie dusss.... dan sta je daar voor nix. Geen optie dus. Alhoewel je het wel een keer kan proberen bij een vestiging van een klantenservice, zowel in R'dam als in Houten zit er 1.

Succes ermee in ieder geval.

Gesloten