LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlanders gaan over op energie uit koeienpoep
Nederlanders gaan over op energie uit koeienpoep
Nederland heeft (nog) genoeg koeienpoep of varkensmest
In navolging van Duitsland wordt het in Nederland
tijd voor een koeienpoep fabriek voor opwekken ons Gas en Electriciteit.
Voor het opstarten van zo'n fabriek en geschikt voor ongeveer 20000 huishoudens, is ongeveer 5 miljoen euro nodig.
Laten we alvast onder 5 miljoen Nederlanders een collecte starten om 1 Euro te doneren voor het opstarten van deze fabriek.
Als tegenprestatatie krijgt u heel veel lagere energie prijzen voor GAS en Electriciteit.
In Nederland horen of lezen we niets over deze alternatieve brandstof.
Waarom horen we de milieu groeperingen niet over dit alternatief?
Je lost hiermee in 1 klap minimaal 2 problemen op t.w.
Het mest overschot en de veel te hoge energie prijzen.
Een beetje handige jongen kan waarschijnlijk ook nog subsidie van het rijk krijgen.
Wie o wie kan ik enthousiast maken?
In navolging van Duitsland wordt het in Nederland
tijd voor een koeienpoep fabriek voor opwekken ons Gas en Electriciteit.
Voor het opstarten van zo'n fabriek en geschikt voor ongeveer 20000 huishoudens, is ongeveer 5 miljoen euro nodig.
Laten we alvast onder 5 miljoen Nederlanders een collecte starten om 1 Euro te doneren voor het opstarten van deze fabriek.
Als tegenprestatatie krijgt u heel veel lagere energie prijzen voor GAS en Electriciteit.
In Nederland horen of lezen we niets over deze alternatieve brandstof.
Waarom horen we de milieu groeperingen niet over dit alternatief?
Je lost hiermee in 1 klap minimaal 2 problemen op t.w.
Het mest overschot en de veel te hoge energie prijzen.
Een beetje handige jongen kan waarschijnlijk ook nog subsidie van het rijk krijgen.
Wie o wie kan ik enthousiast maken?
Laatst gewijzigd door opa op 02 mei 2006 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Nederlanders gaan over op energie uit koeienpoep
Er wordt wel degelijk iets gedaan met dit idee. Ook in Nederland wordt dit al gebruikt, maar ik ben het met u eens: nog niet op de schaal die mogelijk is. We hebben immers koeien en varkens genoeg
Er zijn energiecentrales die uit de gassen uit een afvalberg energie opwekken. De energie die daarvanaf komt is puur opgewekt met een overschot van gassen die normaal zo de lucht in gaan. Ook een mooi idee toch?
Maar opa, inderdaad, er worden in Nederland wat mij betreft nog niet genoeg initiatieven genomen voor andere energiebronnen
Er zijn energiecentrales die uit de gassen uit een afvalberg energie opwekken. De energie die daarvanaf komt is puur opgewekt met een overschot van gassen die normaal zo de lucht in gaan. Ook een mooi idee toch?
Maar opa, inderdaad, er worden in Nederland wat mij betreft nog niet genoeg initiatieven genomen voor andere energiebronnen
Het grappige van het interview,
de ontwikkelaar van de koeiepoep gas en electra fabriek, vertelde dat hij uit heel de wereld erg veel reacties en verzoeken om informatie had ontvangen.
Er werdt hem gevraag uit welke landen voor meer informatie?
Wat schetste mijn verbazing op zijn antwoordt:
"Aus die Niederlande is tot nu nog geen enkele aanvraag ontvangen".
(in het Duits gesproken)
Het rendament van deze vorm energie opwekking, was volgens die meneer, bijzonder hoog.
Hij heeft er ook nog patent op.... maar dit weet ik niet zeker want mijn Duits ist ni wunderbaar.
de ontwikkelaar van de koeiepoep gas en electra fabriek, vertelde dat hij uit heel de wereld erg veel reacties en verzoeken om informatie had ontvangen.
Er werdt hem gevraag uit welke landen voor meer informatie?
Wat schetste mijn verbazing op zijn antwoordt:
"Aus die Niederlande is tot nu nog geen enkele aanvraag ontvangen".
(in het Duits gesproken)
Het rendament van deze vorm energie opwekking, was volgens die meneer, bijzonder hoog.
Hij heeft er ook nog patent op.... maar dit weet ik niet zeker want mijn Duits ist ni wunderbaar.
-
Das inderdaad wel grappig. Als het om de gassen gaat die uit de mesthoop komen, dan weet ik niet zeker of er een patent op rust. Ik kan me herinneren dat er jaren geleden ook in Nederland onderzoek is gedaan naar dit soort energie-opwekking. Maar zeker weten doe ik het niet, dus pin me er niet op vast.
Wel goed dat er dus nog steeds naar dit soort energiebronnen gezocht wordt. Goed bezig!
Wel goed dat er dus nog steeds naar dit soort energiebronnen gezocht wordt. Goed bezig!
-
We kunnen natuurlijk ook de bio-industrie afschaffen en wat vaker bonen eten om aan onze eiwitten te komen. Dat scheelt enorm veel energie enne.......
-
gas genoeg.Dat scheelt enorm veel energie enne.......
Tja, ik dacht, laat ik 'm dan even inkoppen
Gisteravond, ook op Nederlandse TV een reportage over Gas en electriciteitcentrale uit koeienpoep. Bovendien sprak er een meneer die aangaf dat er binnenkort ook in Nederland gestart gaat worden met dit project.
-
Oh, gaan we dan eindelijk met z'n allen aan de bonen? Ik wist niet dat het op teevee was geweest maar ik ga morgen meteen beginnen (al bij het ontbijt!)
Trouwens: wel bruine bonen nemen hè, die witte doen niet zo veel
Trouwens: wel bruine bonen nemen hè, die witte doen niet zo veel
-
Leuk idee, hoewel ik vind dat er een luchtje aan zit !