LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
_Erik
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door _Erik »

Geplaatst op 10 Jun 2009 16:41 door Speedyboy
Ook ik ben belazerd door de NEM, ik ben na 4 maanden weer naar Eneco teruggegaan. Ik wou geen klant worden bij de NEM maar zij wilden dat graag. Ik bleef maar steeds NEE zeggen tijdens de bandopname maar ze namen er geen genoegen mee en riepen een manager die me iets ging uitleggen. Omdat ik te aardig was om de hoorn niet op te hangen heb ik gezegd vooruit dan maar. Nu willen ze dat ik 200 euro betaal voor de contractbeeindiging maar dat ga ik echt nooit doen, ze kunnen het vergeten.

Ten eerste wou ik geen klant worden bij de NEM maar dat wilden zij heel graag, ik weigerde 2 keer bij de bandopname. Ten tweede: Ze beloofden dat ik 10% minder zou betalen maar ik merk dat het duurder is omdat mijn verbruik heel laag is. Ten derde het zou heel makkelijk zijn omdat ik 1 gezamelijke rekening zou ontvangen, maar het klopte niet. Ik ontving ook van de ENECO andere rekeningen. Ik ben aardig maar als iemand mij op deze manier wil bestelen dan zou ik die personen graag in elkaar willen slaan.

Ik wou helemaal niet bij ENECO weg, ik was bij hun tevreden, natuurlijk heb ik een paar kieer extra moeten betalen omdat ik niet op tijd betaalde. Maar ik werd wel eerlijk behandeld en werd nooit onterect bestolen.

NEM verdient het geld door haar klanten te bestelen en leugens vertellen. Stap nooit over van de grotere Energiemaatschappijen (zoals ENECO, ESSENT, NUON) naar de kleinere die je alleen maar willen bestelen.

De overheid is hieraan ook schuldig want ze laten het zomaar toe. Als de overheid maar belastingcentjes binnenkrijgt dan is het goed net als met de softdrugs waarbij ze enorm eel belastinggeld ontvangen.

HANG GELIJK DE HOORN OP ALS JE DOOR DE CALLCENTERS BENADERD WORDT !!

=======================================

Speedyboy, ik heb ongeveer een soortgelijk geval gehad.
Twee weken geleden benaderd door NEM maar ik was nogal argwanend en stelde blijkbaar wat gecompliceerde vragen. Ook een manager werd erbij gehaald en werd de band aangezet. Telkens zei ik nee want de enige twee voorwaarden die ik had is dat
1) een maandbedrag in het welkomspakket zou staan (anders kan je niet vergelijken of ik goedkoper uit ben bij de NEM t.o.v. van mijn huidige ENECO)
2) ik heb mijn rekeningnummer niet heb opgegeven en dat zouden ze in een aparte schrijven,in het welkomspakket dus, vermelden. Dan pas zou ik eventueel accoord gaan als de voorwaarden goed zijn.

De band draaide, ik een aantal keren nee gezegd en de manager herhaalde opnieuw de vragen, maar dan correct. Maar steeds vergat hij iets waardoor de band weer opnieuw moest draaien.
Uiteindelijk is het gelukt maar de voorwaarden die ik heb gesteld stonden niet op de band. Lang verhaal kort:

Aldus, de welkomspakket binnen 5 werkdagen nooit ontvangen, afgelopen 12/6 wel de bevestiging overstap brief. Ik ben dus officieel klant van de NEM!
Vrijdag gelijk via hun site een bericht gestuurd met ticketnummer dat ik er niet mee accoord ga en dat ze NIET contact op moeten nemen met mijn huidige leverancier ENECO.
Dus, vandaag NEM gebeld, ze kunnen helaas niks doen! Ze zetten de overstap gewoon in werking en over 2 weken zou ik uitsluitsel krijgen over mijn klacht/ vraag m.b.t. het niet accoord gaan met hun eisen.
Ik heb direct ENECO gebeld (0800-3267876) om de overstap van de NEM tegen te houden, daar zeiden ze dat ik over een week terug moest bellen. Helaas kunnen ook zij niks doen omdat de overstap gaat via de Netbeheerder. Helaas is de Netbeheerder, Stedin BV, met handen en voeten gebonden en moeten ze elke overstap positief behandelen. (ook ik hen gebeld)
Een lichtpuntje: het aparte nummer van ENECO zorgt ervoor dat zij de boete willen betalen als je weer overstapt van de NEM naar ENECO.
Zoals aangegeven zou de overstap (de papierwinkel) van NEM ongeveer een week duren en ik mag ENECO dan weer terugbellen.

Kortom, het is ronduit schandalig dat ik eigenlijk zo in de maling ben genomen.
:?
Je kan namelijk helemaal niks doen totdat alles geregeld is. Men laat je in het ongewisse en moet even afwachten wat zij oordelen.
Maar ben wel blij dat ENECO zo goed is om de boete te willen betalen.
Als je wil zal ik het verloop hier neerzetten, misschien hebben andere mensen er ook wat aan.
Zucht .. ik wil niet gelijk de regering of overheid de schuld maar enkel de NEM omdat zij de boel lijken te belazeren.
Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt
:shock:

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Telefoonterreur wordt nu toch aangepakt:
Consumentenautoriteit gaat meer bevoegdheden krijgen.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... id=mailart

agvandijk37
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 21:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door agvandijk37 »

Bedankt voor alle info over de NEM.
Was van plan om over te stappen omdat M. de Hond mij betrouwbaar overkomt en op prijsvergelijk de NEM als goedkoopste maatschappij rolt.

Wilde toch wat nadere info over NEM verzamelen.

Nu ik alle berichten lees, zie ik van een overstap naar de NEM af.
Krijg er geen goed gevoel bij.

Kortom bedankt.

aequitas
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 13:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door aequitas »

ik volg dit forum al enige tijd en ik zie steeds dezelfde klachten voorbij komen
tot mijn spijt heb ik zelf ook voor dit bedrijf gewerkt, ik heb geprobeerd altijd alles eerlijk te doen maar, zoals vele van jullie al gemerkt hebben, stellen zij dit niet op prijs. Eerlijkheid verdiend blijkbaar niet genoeg
ik ben daar nu een halfjaar weg en studeer nog steeds rechten
ook ben ik werkzaam op het juridisch loket.
Graag wil ik jullie (gratis) helpen met je ongewenste NEM contract
mocht je dus info / rechtshulp willen
mail me dan even
ik reageer mss niet direct maar zal als ik kan helpen dit altijd doen

[email protected]

wittemuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2009 20:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wittemuis »

ik ben nu 3 jaar bij de nem en ben nog nooit zo duur uitgeweest met de afrekening ik heb geprobeerd om ze per telefoon te benaderen maar helaas na 3 dagen bellen nog steeds geen contact met hun gekregen heb toen maar een brief heengezonden alleen maar te versturen via hun postbus maar zo als verwacht geen reactie op gehad
mernsen een goede raad ga niet naar de nederlandst energiemaatschappij ze zijn veel te duur en niet berijkbaar

lonkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lonkie »

geachte heer /mevrouw

ook ik was vorig jaar benaderd door de nem.ik werd door hun gebeld met een aanbieding.ik heb het welkomst pakket thuis gestuurd gekregen en retour gestuurd en vermeld dat ik NIET over wilde stappen maar dat ik bij het eneco bleef.
ze hebben hier geen aandacht aan geschonken en hebben achter mijn rug om het eneco van mij opgezegt.ik wist van niets en bleef elke maand trouw het eneco betalen,tot dat ik steeds bedragen kreeg terug gestort van het eneco.en ik kreeg ineens acceptgiro kaarten in de bus dat ik nem moest betalen voor het leveren van gas en energie.ik heb toen met nem gebeld en ik kreeg te horen dat hun voor mij het eneco had opgezegt.ik vond dit vrij brutaal en heb gezegt dat ik duidelijk aangegeven had dat ik geen gebruik wilde maken van hun diensten.ze gingen het in orde maken enmoest mezelf weer aanmelden bij het eneco.dat heb ik gedaan.maar ik bleef acceptgiro kaarten krijgen om hun te moeten betalen.ik loop inmiddels bij het schuldhulpverlening omdat ik financiele problemen heb mede door nem.ik heb hun uitgelegt dat ik daar bij loop en ik kreeg wel 2x in de week een brief van hun of ik even 1500 wil betalen.omdat ze anders naar mijn huidige levereancier gaan en alles laten afsluiten.ik word helemaal gek van dit gedoe.is dit nu niet te stoppen?

met vriendelijke groeten ilonka .

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Callcenter verliest geding

* DVHN | Gepubliceerd op 18 juni 2009, 15:31

groningen -

Het omstreden callcenter WeRYou, met vestigingen in Emmen, Groningen, Veendam, Hoogeveen en Stadskanaal, zit in grote problemen nu het bedrijf een kort geding tegen NL Energie (in de volksmond bekend als NEM) heeft verloren.

Het callcenter eiste vorige week in kort geding dat de energiemaatschappij het maandelijkse voorschot zou voldoen. NL Energie voelde daar niets voor, omdat het de afgelopen maanden al tonnen extra had voorgeschoten. De rechter geeft de energieleverancier gelijk.

wilco1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 19:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wilco1977 »

Let goed op !De "nederlandse energie maatschappij" is laks en onzorgvuldig met gedane betalingen.Ieder huishouden heeft energie nodig maar neem dan a.u.b. geen energie af van ned. energie maatschappij.Ze raken betalingen kwijt en zijn veel te snel met administratie kosten boven op de energie prijs gooien,dit kan dus regelmatig gebeuren! Letterlijk moet je zelf heel veel energie stoppen in het feit dat je wel betaald heb maar hun dus je betaling kwijt zijn en jij, de consument, maar weer moet aantonen dat je al betaald hebt.
Consumenten van energie!!!!!! Boycot deze maatschappij want in de huidige maatschappelijk situatie kan nederland wel zeker zonder deze knoeiers!!!!

mannes05
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 15:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mannes05 »

Ben al vanaf januari 2009 bezig. Mijn schoonmoeder (dementerend) was er ingetuind. Zij heeft afgenomen de maanden november en december 2008. Toen weer overgestapt naar de NUON, eindafrekening inclusief boete van 250 euro. Gebeld e.e.a. uitgelegd, boete zou vervallen! Keurig hoefde zelfs geen briefje te sturen. Positieve reactie ook vermeld op dit forum (dacht van goh ook eens iets positiefs te melden :? ) Helaas, er wordt nog steeds afgeschreven, er blijkt spontaan een aanmelding te zijn (terwij zij er niets eens meer woonachtig is!) en ik geloof dat al 20 mensen bij de NEM aan het uitzoeken zijn hoe het nu zit. Vandaag weer contact, zou nu om een inhuizing gaan. (verzoek tot levering waarbij de vorige leverancier onbekend is) aangegeven dat ik dat verzoek dan wil zien. Vervolgens 15 min. wachten: het wordt uitgezocht. Aangegeven dat ik binnen 14 dagen geld wil terug zien en dat ik andes genoodzaakt ben tot het doen van aangifte van diefstal danwel oplichting/valsheid in geschrifte.
Afwachten dus weer, laat over 14 dagen wel weten hoe het gegaan is :twisted:

aequitas
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 13:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door aequitas »

@ gerard de ver

Gerard, ik vind het heel vervelend voor je dat je zoveel problemen hebt gehad met de NEM eerlijk waar. Maar het wil niet zeggen dat ik, omdat ik even voor hen heb gewerkt, een slecht mens ben! Zoals ik al heb aangegeven ik weet hoe ze zijn, daarom ben ik weggegaan en daarom help ik nu mensen door mijn kennis van het recht. Binnenkort mag ik zelfs iemand verdedigen voor de geschillen commissie.
Misschien geloof je er allemaal niet meer in, maar er bestaan echt wel goede mensen hoor

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Beste aequitas,
Zeker NIET persoonlijk bedoelt hoor.
Ik waardeer her zeer dat je vanwege die achterbakse praktijken deze club boeventuig verlaten hebt.
Zou ikzelf ook gedaan hebben.

Maar op dit forum kwamen in het verleden vaker medewerkers van de NEM voorbij. En die zaten hun vuiligheid gewoon te verdedigen.
Voor dit soort medewerkers heb ik geen goed woord over.
Die hielden het ook niet lang vol op dit forum.

jelledek
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 17:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jelledek »

He Gerard,

Ik ben sinds 1,5 maand bij de NEM. Bij mij zeiden ze dat ik ongeveer 100 euro per aand zou gaan betalen. Uiteindelijk kreeg ik een nota van 170 euro. Heb dit wel kunnen terugbrengen naar 140 maar ik vrees nu mijn eindafrekening... Ik hoop dat je ze goed te grazen kunt nemen met de commissie.

Gr Jelle

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

NEM is weer bezig

een kennis van hadden ze erin gelusid, hij is overgestapt naar Eneco omdat die de boete betaald. En Nu heeft NEM hem zonder toestemming, maar volgens hun zeggen met bandopname teruggehaald. Hij heeft nooit een band ingesproken of is weer gebeld door NEM. Vieze stinkratten dat bedrijf.
Bovendien toen ie klant was van NEM was ie veel duurder uit en moest 450 euro bybetalen. Wat neerkwam op een versschil van 320 euro duurder dan Eneco.
Ik zeg NEM, NOOIT DOEN! Ze zijn net zo erg als Oxxio cowboys. Agressief benaderen.

majaca
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 19:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door majaca »

Mijn bevindigen met de NEM lopen al sinds 24 februari 2009.
Het toppunt was 29 mei jl. ik kreeg eindelijk mijn afrekening van het oude huis. De datum van opname was 5 mei 2009 (terwijl ik op 24 februari al een verhuizing heb doorgegeven en ook gelijk de meterstanden heb vermeld). In de afrekening is mij 984 KwH aan electra en 131 m3 gasverbruik in rekening gebracht. In werkelijkheid heb ik 106 KwH en 31 M3 gas verbruikt. Op 29 mei gebeld met de NEM (als je met je mobiel belt en vol houdt, kost wel geld wordt je wel te woord gestaan)dat de afrekenng niet klopt. Volgens de NEM had mijn netbeheerder de meterstanden doorgegeven. (Netbeheerder ook maar even gebeld en die gingen heel hard lachen, zij geven geen standen door dat doen de leveranciers zelf Wel heb ik een nummer van hun gehad zodat de NEM telefonisch mijn meterstanden bij hun kan doorgeven). NEM maar weer bellen, ik krijg een afrekening binnen 4 tot 6 weken. Dat duurt m ij te lang dus ik geef hun het leveranciersnummer, maar voor mij bellen, echt niet. Nu heb ik de toezegging dat ik binnen enkele werkdagen met maximaal 4 tot 6 weken een nieuwe afrekening krijg. Ik ga dus maar even afwachten.
Intussen ben ik door vrienden gewezen op het Eneco die je als klant aannemen en de boete van je huidige leverancier betalen. Ik ga hun morgen wel even bellen of Zij mij heel heel erg graag van de NEM willen bevrijden.

Alles wat er vanaf 24 ferbuari is gebeurt heb ik maar even beknopt opgeschreven
· Rond 15 februari heb ik telefonisch contact gehad met de NEM gehad omdat er geen nieuwe huurder was voor mijn toenmalige woning. Mij werd toen gezegd dat zonder handtekening van de nieuwe huurder de meterstandenkaart niet in behandeling zou worden genomen.
· 24 februari 2009 heb ik toch een formulier van u ingevuld en verzonden.
· Op 24 maart heb ik wederom telefonisch contact opgenomen, omdat er een termijn bedrag van mijn rekening werd afgeschreven en ik nog steeds geen afrekening heb ontvangen. Mij werd toen verteld dat mijn kaart niet is ontvangen en of ik de meterstanden de volgende dag telefonisch wilde doorgeven.
· Op 25 maart heb ik de meterstanden van de woning doorgegeven en mij werd toen verteld dat alles geregeld zou worden.
· Op 24 april heb ik weer gebeld want er was weer een termijn bedrag afgeschreven en ik had nog steeds geen afrekening ontvangen. Toen kreeg ik te horen dat er geen meterstanden van mij bekend zijn en ik zou hierover terug gebeld worden. Ik ben terug gebeld door Kevin Niesen (Kevin heel hartelijk bedankt!!) en die deelde mij mede dat mijn meterstanden waren gevonden en dat alles geregeld zou worden. Ik heb toen aangegeven dat ik de laatste incasso terug zou draaien.
· Op 4 mei heb ik wederom gebeld want ik heb een betalingsherinnering ontvangen. Ik heb de dame die ik sprak uitgelegd dat ik al vanaf eind februari bezig ben om de leverantie aan mijn oude woning stop te zetten omdat ik ergens anders ben gaan wonen. Zij vertelde mij dat er geen meterstanden kaart is ontvangen en dat de stopt zetting pas in ingegaan op 24 april. Volgens haar is er wel een uithuizing aangevraagd in maart. Ik moet van haar de rekening gewoon betalen.
· Op 29 mei weer contact heb eindelijk de afrekening binnen rest van het verhaal zie begin van dit bericht.


Iedereen die uit naam van de NEM worden benaderd: BLIJF ZITTEN WAAR JE ZIT!!!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

En verroer geen lid!

Het kan misschien goedkoper maar je maakt het jezelf absoluut niet gemakkelijker!

pntimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 22:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pntimmer »

overstappen naar het NEM doe het niet, tenzij je 100% zeker weet dat het goedkoper wordt en je het geld echt niet kan missen. Lees hieronder waarom ik eeuwig spijt zal hebben dat ik me aangemeld heb bij het NEM, toen volgens internet de goedkoopste energie leverancier.

geachte heer mevrouw.

Wij hebben een probleem bij het nem en wij vermoeden dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem.
op 12 feb jl hebben wij ons aangemeld bij het nem ( nerderlandse engerie maatschappij)
dit aanmelden verliep op zijn zachts gezegd niet soepel. Bij onze aanvraag hebben wij duidelijk vermeld dat het een nieuwbouw woning betrefd, de aansluiting 18-maart-2009 geregeld moest zijn en dat de post tijdelijk naar mijn huidige thuis adres verzonden moest worden

Om te beginnen werden de gegegevens naar ons nieuwe adres verzonden ( nieuwbouw) en daar konden wij nog geen post ontvangen. Nadat we hier zo'n 6 keer over gebeld hadden werd het eindelijk begrepen, het welkomst pakket naar het juiste adres verzonden en zou alles geregeld zijn om de aansluiting op 18 maart te realiseren

Echter eind maart ontvingen vij een brief van het Steding (de netleverancier) dat wij
onze gas aansluiting binnen 10 dagen moesten regelen of anders een boet van 550 euro zouden ontvangen en worden afgesloten.
Eerst volgende werkdag contact gezocht met het NEM en na weer een half uur in de wacht te hebben gestaan wist een medewerker ons te vertellen dat ze nog 4 tot 6 weken nodig hadden om de aansluiting tot stand te brengen en dat we om deze periode te overbruggen maar een tijdelijke aansluiting bij essent moesten aanvragen.
Hierbij wijgerde ik om essent de puinhoop van het NEM te laten opruimen dus heb een aanvraag bij Essent geregeld en opgezegd bij het NEM, hierbij hebben hun ook telefonisch toegezegd dat dit accoord was en dat de boete voor het vroegtijdig opzeggen zou vervallen.

Hier dachten wij alles opgelost te hebben maar eigenlijk begon de ellende pas.
half april werd zowel door het NEM als door Essent een voorschot bedrag van ongeveer 104 euro van onze rekening afgeschreven. Aangezien ik naar mijn mening klant ben van Essent heb ik het bedrag van het NEM terug gevorderd en hun laten blokkeren.
Vervolgens het NEM gebeld omdat ik toch wel wilde weten hoe dit zat, na weer een half uur in de wacht wisten zij mij te vertellen dat ik nog steeds klant was bij hun... dit vervolgens verder uit zoekend bleek dat hun direct nadat essent de aansluiting geregeld had deze overgenomen hadden.

Hierbij hebben wij meteen een aangetekende brief gestuurd met de gang van zaken en dat wij het hier absoluut niet mee eens zijn. met het verzoek om dit per direct uit te zoeken / op te lossen.
Het zelfde hebben wij telefonisch aan Essent door gegeven.

de reactie van het NEM was dat wij vrij waren om over te stappen maar tot die tijd wel de facturen moeten betalen en die vielen dus ook meteen in de bus.

De reactie van Essent was een uiterst vriendelijke mevrouw die mij belde met een aantal vragen en het uitzoeken. Uiteindelijk bleek dus dat Essent ons opnieuw moest aanmelden en dat we de afgelopen 2 maanden klant waren bij het NEM. deze hebben toegezegd dit zo snel mogelijk terug te betalen. later ontvingen wij een brief dat ze het bedrag 21 juni zouden terug storten.

Dit hebben wij ook na weer een half uur in de wacht te hebben gestaan uitgelegd aan het NEM, (gesproken met U de Hert) deze begrepen het probleem begrepen dat wij er weinig voor voelde om een dubbele rekening te gaan betalen. U begrijpt, starters, nieuwbouw woning, rekening is al flink gekelderd.
Wij hebben daarop toezegging gedaan een eind afrekening direct te betalen en verder helemaal niks. Dit klonk hun redelijk in de oren en was accoord.

waar wij nu zijn beland is dat ze aan Eneco opdracht hebben gegeven om ons af te sluiten en een incassa bureau achter ons aan hebben gestuurd. Wederom een mooi voorbeeld dat het geen enkele nut heeft om de klantenservice bij het NEM te bellen omdat die niet met de administratie communiceren.

Gelukkig zijn wij nu klant bij Essent.

Wij hopen via deze weg, van mij part in de uitzending, een keer met iemand van de directie van het NEM te kunnen spreken en onze problemen met hun op te lossen.

Volgens ons hebben wij ons best gedaan om alle problemen op te lossen, maar door dat het zo vreselijk moelijk was om het nem te bereiken,
e-mail mogelijk via website geen reactie
telefoon, lang wachten, medewerker aan de lijn die niks mag toezeggen / oplossen
aangetekende brief, eindelijk een duidelijke reactie maar deze kosten wel 8 euro per stuk..

met vriendelijke groet
Pieter Timmer en Wendy Ooijkaas

Regina M
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 14:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Regina M »

Ook ik ben nog steeds bezig met de NEM over incassokosten van een rekening die al was betaald voor het incassoburo werd ingeschakeld !
Als ik probeer te bellen , sta ik meer dan een half uur in de wacht (kassa voor de NEM!)Op mails wordt niet gereageerd !IK heb inmiddels al een dik dossier klaar liggen voor de rechtszaak waar mee wordt gedreigd !
Ondertussen ben ik bezig met de overstap naar de eneco , mijn oude leverancier .Mijn meterstanden noteer ik nu elke week , om me te behoeden voor een spookafrekening !Ook leg ik ze vast op een foto !
Ik wordt zo doodziek van de NEM .

NEM: NIET DOEN !!!!!!!!

3x weedy
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 10:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door 3x weedy »

Probeer de N.E.M. al een week te bellen, en een week lang hoor ik dat ik morgen om 8 uur terug moet bellen omdat er een nieuw telefoonsysteem wordt ingevoerd.

Dus de N.E.M. is voor mij al een week telefonisch onberijkbaar.

M`n 2e klacht is dat ik al 2maanden wacht op de averstap, en ik vind dit te lang duuren.

Groetjes Marc van Wietmarschen.

pringles
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pringles »

Vorige maand is mijn man op een dinsdagavond akkoord met een offerte van deze maffiosi. Ik was niet thuis want dan was dit ook niet gebeurd, ik spreek niet met telefonische colporteurs. Afijn...op vrijdag lag er een 3-jarig contract in de bus :evil:
Meteen gebeld en kreeg een zeer nare man aan de lijn die je gewoon uitlachtte als je zei dat er onze ogen nooit een ontract is afgesproken en wij vroegen dus om een nietigverklaring en een bevestiging hiervan.
Meteen een mail gestuurd en de volgende dag een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Het is godzijdank met een sisser afgelopen, heb per mail een bevestiging van annulering gehad en per brief.
Wel hadden ze het lef om een week later te bellen waarom we geannuleerd hadden...het spreekt voor zich dat ik even goed heb gezegd wat ik van hun praktijken vond.
2 dagen later kreeg ik een bos bloemen met een kaartje van de NEM met hun verontschuldiging...toen zakte mijn broek dus goed af :lol:
Ik geloof nooit dat ze dat bij iedere ontevreden klant doen en ik had liever die bijna 9 euro voor de aangetekende brief op mijn rekening gestort gekregen. Ik had dus wel aangegeven dat ik bij diverse overkoepelende organistaties en de consuwijzwr klachten had ingediend. tevens heb ik aan mijn huidige leverancier NUON doorgegeven dat ze mij benaderden uit hun naam en dat kontakt met mij moesten opnemen zodra er een aanvraag tot overname kwam.

wat een bende mensen...trap er niet in!! gooi die hoorn er meteen op!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik geloof in de Kracht van Herhaling 8)

Ik vind het echt verbijsterend dat dit draadje inmiddels een paar duizend postings bevat met allemaal jankverhalen. Maar niemand die hier komt melden: "inmiddels heb ik van de NEM op last van de SGC xxxhonderd euro teruggestort gekregen". Gebrek aan durf? Liever voor een paar honderd euro het schip in gaan dan naar een instantie te moeten stappen met je klacht? Joost mag het weten!

Gesloten