LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
joda1
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 15:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door joda1 »

Ik ben wel sinds kort overgestapt en zie wel hoe het loopt,
maar in de voorwaarden staat ook iets dat ze garanderen de goedkoopste te zijn en als het niet zo is dat je een tegemoetkoming/vergoeding krijgt, hoe zit dat dan???

giebelsh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 10:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door giebelsh »

Ook ik heb op het telefonisch gesprek gereageerd en het bandje op laten nemen.
Inmiddels de brief ontvangen en onmiddellijk spijt gekregen.
Tijdens het gesprek werd gezegd dat niet accoord gaan heel eenvoudig zou zijn.
Dit was niet zo, op het internet heb ik het adres gezocht en gevonden.
De zaak teruggestuurd en ...toen was het volgens hen te laat.
De opzeg brief is gedateerd 15 november omdat dit zaterdag is kan het zijn dat de brief pas maandag bezorgd is.
Omdat 18 november de laatste dag was dat het nog kon kan het zijn dat het daardoor mis gegaan is.
In ieder geval heb ik nu een antwoord gekregen dat ik er aan vast zit en anders kan het wel 250 euro boete gaan kosten.
Natuurlijk is het stom om op zo'n telefoontjes te reageren, dat wist ik maar gek genoeg heb ik het toch gedaan, hopenlijk voor de laatste keer.
Zou dit systeem van verkoop nog eens verboden worden?

lowie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2008 12:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lowie »

Op 14 november gebeld met een zeer spraakzame medewerker, die via mijn vakantiekaart (!!) aan mijn telefoonnummer gekomen was ! Ja, als je geld wil besparen op je vakantie dan wil je dat toch zeker ook op je energierekening: was zijn antwoord op mijn vraag.
Daar ik onlangs al ben overgestapt naar een andere leverancier, was mijn behoefte in zijn verhaal niet al te groot. Of ik dan nog niet wist dat de maatschappij waar ik heen was gegaan komend jaar de prijzen flink ging verhogen ? Maar... de NEM kon alles regelen en verzekerde mij van een vlekkeloze overstap. Om mijn belangstelling te bevestigen moest ik een bandje inspreken en kreeg ik na een paar dagen informatie ( lees informatie) in huis.
De informatie blijkt een aanmelding te zijn.
Op 18 november heb ik een mailtje gestuurd (kreeg een bevestiging van de ontvangst), op 19 november weer een mailtje (geen reactie) en op 20 november een aangetekend schrijven gestuurd. Tot op heden geen reactie via mail of telefoon ( ze hebben toch mijn nummer ??).

Dat er een concurentiemarkt bestaat, dat is bekend en ook gezond.
Dat een nieuwe maatschappij veel aandacht moet geven aan voorlichting, maar vooral aan transparantie en duidelijkheid in communicatie dat is een eerste voorwaarde voor het winnen van vertrouwen.
Dat is door deze manier van handelen compleet zoek. Ik heb dan ook geen enkel vertrouwen in deze maatschappij en sta in het geheel niet achter deze manier van klantbenadering.

Ik heb me keurig gehouden aan het gestelde in artikel 2, dat ik me binnen een afkoelingsperiode van 7 werkdagen kon afmelden voor deelname. Mijn zet is geweest, nu is het wachten op een tegenzet van de N.E.M. Hopelijk is deze even duidelijk en klantvriendelijk.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Lowie:
Bij mij ging het van hetzelfde laken een pak: ook ik ben gebeld door de NEM doordat ze mijn nummer hadden van de vakantiekaart (terwijl ik deze aanmelding reeds geruime tijd geleden heb beëindigd)!

Duidelijk aangegeven dat ik géén belangstelling had en in ieder geval geen enkele keer 'JA' gezegd: je weet nooit of ze dit 'JA' gebruiken dmv knippen en plakken en mij op die manier toch nog 'LID' maken!

Stelletje terroristen en piraten, in mijn ogen dan al denk ik dat vele anderen met mij hetzelfde denken!

giebelsh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 10:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door giebelsh »

Misschien help dit nog even:
Dit ontving ik van de KvK Arnhem

Ontbindingstermijn
De koper heeft het recht om de colportageovereenkomst binnen 8 dagen te ontbinden, zonder opgaaf van reden. Deze periode geldt alleen voor colportage-transacties met een waarde vanaf € 34,-. De afkoelingsperiode van 8 dagen gaat in op het moment dat een exemplaar van de akte van een gewaarmerkte dagtekening is voorzien door de KvK

Bij telf. navraag bij de KvK Rotterdam is gebleken dat er NIET EEN akte is aangemeld.

Idee?[/i]

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

Ik heb reeds eerder een compleet stuk hier geschreven over de regels van colportage e.d. Misschien dat ze daar een sticky van kunnen maken?

tedjuh01
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 16:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tedjuh01 »

Ook ik ben vanmiddag benaderd door de NEM.

Wat een mooi, maar achteraf bekeken van algemeenheden en vaagheid in elkaar zittend praatje.

Op mijn vraag waarom ze mijn bankrekeningnummer wilde hebben, kreeg ik als antwoord dat zij de gegevens diende te controleren. Even later vertelde ze mij dat ze alleen een rood balkje zag. Ze had dus helemaal mijn bankrekeningnummer niet!

Helaas ben ik er toch ingestonken en heb het bandje ingesproken. Ik vertrouwde het niet helemaal en ben gaan zoeken op internet, waar ik op dit forum terecht kwam.

Ik heb gelijk Eneco gebeld en de, aardige, medewerkster vertelde mij dat ik er nog wel onderuit kon door een annuleringsbrief te sturen, het contract met een stift te doorkruisen en het aangetekend te versturen.

Toen ik daarna NEM belde, kreeg ik een zeeer ongeinteresseerde dame aan de telefoon. Het was niet mogelijk om mijn gegevens per direct uit het systeem te verwijderen, wat ik me nog voor kan stellen.

Ik tik vast een brief, waarbij ik de brief van JK Brink zeker ga gebruiken als basis en wacht het verder maar af.

Mijn adviezen:
- kijk altijd, liefst tijdens het telefoongesprek op google, dat had me nu een hoop ellende bespaard!
- SPREEK NOOIT EEN BANDJE IN, zo proberen ze onwetende mensen dus te binden...
- stuur het contract van NEM aangetekend terug. De telefoniste van NEM vertelde mij dat dit niet nodig is... Ik vertrouw ze niet meer!

VincentB82
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 15:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VincentB82 »

En ook hier weer een slachtoffer (mijn vriendin werd net gebeld en trapte er in). Met behulp van de brief van JGBrink ga ik de boel maar snel opzeggen, maar ik zit eraan te denken om die brief even persoonlijk langs te gaan brengen. Ze hebben geen balie, maar er zitten vast wel mensen op het kantoor. Zoiets heeft natuurlijk alleen zin als je met meer komt, dus bij deze: wie heeft er zin om aanstaande vrijdag gezellig een dagje naar Rotterdam te gaan?

jekramer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jekramer »

Ik ben zojuist (26 nov, 19.40uur) telefonisch benaderd door een dame van NEM BV, die meerdere malen het deed voorkomen dat zij in dienst was van Essent.
Ze vertelde dat mijn energienota vanaf nu 25% lager wordt omdat ze de energie gaan leveren tegen kostprijs en dat daarvoor niets ging veranderen.
Pas toen ik doorvroeg bleek dat zij belde van De Nederlandse Energiemaatschappij.en dat het om een wervingsactie ging. Ik heb aangegeven dat ik wil dat mijn gegevens uit hun database worden verwijderd en dat ik het gesprek wilde beeindigen. De dame probeerde steeds door te vragen, waarop ik aangaf daar niet van gediend te zijn.
Om af te sluiten heb ik haar gevraagd om haar naam, de naam van haar leidinggevende en het nummer waarop hij te bereiken is.
Naam van de dame; Sonja Bakker / Leidinggevende Karel (mogelijk de Groot, maar dat wist ze niet precies.) en het nummer waarop hij te bereiken is: 010 47 38 521.
Nummer blijkt bij nabellen onbekend en ik vraag me af in hoeverre de namen correct zijn.

Ik zou het op prijs stellen als er notitie wordt genomen van de wijze waarop geworven wordt. Ik ben gelukkig ad-rem genoeg om eerst door te vragen en nergens op in te gaan, maar kan me heel goed indenken dat er menigeen zonder het te weten naar een andere leverancier wordt omgezet en dat terwijl de naam van Essent op zo'n manier te grabbel wordt gegooid.

Mvg,
J. Kramer
Breda

VincentB82
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 15:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VincentB82 »

"Dit nummer is niet in gebruik" inderdaad. Allemachtig, het begint steeds meer op een groep oplichters te lijken. Schandalig dat ze gewoon zo hun gang mogen gaan.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@jekramer:

Wat denk je zelf: SONJA BAKKER en KAREL DE GROOT (DE GROTE...???)

GRRRRRRRRRRRR.....!!!!!!! :lol: :lol:

Sorry hoor, maar ik moest even tot 10 tellen!!!

Goh, hoe zou het toch ook al weer komen 73 pagina's ...!!!!!!!!!
:twisted: :twisted:

ray ramirez
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 21:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ray ramirez »

Ook zojuist iemand van de NEM aan de lijn gehad (26 nov). Er ging bij mij al direct een belletje rinkelen omdat de vraag onbrak of het gelegen kwam om te bellen.
Vrijwel direct gaf ik aan dat ik geen interesse had waarna het verhaal over ging op de in het verschiet liggende prijsverhogingen aan bod kwam. Dit zou vooral van invloed zijn op mensen die het financieel niet zo ruim zouden hebben en daarom moest ik met mijn buren gaan overleggen om gebruik te maken van de diensten van NEM (wat dat dan exact was werd niet verteld). Op deze manier kon NEM haar ding doen door dit aan te bieden voor een compleet blok.
Na vele malen duidelijk te hebben gemaakt dat ik geen gebruik wilde maken van de diensten van NEM en dan indien in het nodig achte wel een kijkje zou maken van de website (volgens de telefonist www.nederlands-energie-maatschappij.nl ????) heb ik het gesprek beeindigd maar was m'n eten al koud.. :(
Een goede anderhalf uur later kreeg ik weer een telefoon'tje van NEM waarbij de notitie was gemaakt dat ik terug gebeld wilde worden (dat dacht ik niet). Weer werd er navraag gedaan waarom ik de service niet wilde op een manier waarbij je je bijna schuldig gaat voelen.
Niet alleen zijn dit soort gesprekken heel vervelend maar het zorgen er ook voor dat andere telefoon campagnes geen kans van slaggen meer hebben.

Ruud0709
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 22:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ruud0709 »

x 28 november omstreeks 19.45 uur ben ik gebeld door een medewerkster van bovengenoemde energie maatschappij deze dacht dat ik nog aangesloten was bij Essent maar ik maakte duidelijk dat ik overgestapt was naar E-ON energie. Zij vermelde mij meerdere malen dat ik vanaf heden de Nederlandse energie maatschappij mijn leverancier zou zijn. Hierop zei ik overgestapt te zijn op E-ON energie en dit te willen behouden. toen zij ze u blijft gewoon bij E-ON maar wij gaan u energie leveren op inkoopprijs dus bent u veel goedkoper uit, dit moet u begrijpen u blijft gewoon bij E-ON en wij leveren uw energie
Dit herhaalde ze meerdere malen en zei dat ik op volgende gestelde vragen met ja "moest" beantwoorden. Ik heb vervolgens medegedeeld dat ik op de telefoon op ging hangen,waarop ze zei dat ik de vragen toch echt moest beantwoorden. vervolgens heb ik op gehangen.

Dit is toch echt pure oplichting en volgens mij tegen alle gedragscodes in.

Ruud.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, het stelletje terroristen!!!!!

kiezel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 15:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiezel »

Zojuist werd ik telefonisch benaderd door iemand namens de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik kreeg een vaag verhaal te horen over het feit dat ik de komende 3 jaar enorm veel geld ga besparen op mijn energierekening omdat de Nederlandse Energiemaatschappij de levering van energie overneemt en dat mijn netbeheerder het vertrouwde Stedin blijft. Dit verhaal duurde ongeveer 5 minuten en was leuk ingestudeerd (mijn vrouw en ik hebben erom moeten lachen hoe de dame in kwestie maar door ratelde, en af en toe nog even vroeg: "dat is mooi, toch?" "Hm-hm" "Inderdaad").
Zij vroeg mij enige gegevens. Mijn naam en adres had zij al maar die moest ik bevestigen. Ook mijn geboortedatum is niet geheim dus heb ik maar aan haar gegeven. Mijn rekeningnummer wilde ik echter pertinent niet geven. Met enige verbazing gaf de tot dan toe aardige dame aan dat zij dat toch echt nodig had voor de administratie. Ik meldde dat ik pas zaken doe en een rekeningnummer voor automatische incasso geef als ik iets onderteken! Maar helaas, volgens haar systeem en de administratie moest zij mijn rekeningnummer toch noteren. Helaas voor het systeem en voor de Nationale Energiekampioen bleef ik weigeren. Vervolgens werd ik in de wacht gezet (heeft u een ogenblikje?). Na een minuut of 2 kreeg ik iemand anders aan de lijn (een meneer, net iets minder aardig dan de eerdere dame). Enkele gegevens vroeg hij mij opnieuw. Op slinkse wijze probeerde hij mij het rekeningnummer te ontfutselen. Letterlijk: "U betaalt nu via automatische incasso?" "Ja, bij mijn huidige leverancier wel ja." "En via welk rekeningnummer gaat dat?" Ik heb weer duidelijk gemeld dat ik geen rekeningnummers telefonisch doorgeef. De iets minder aardige meneer werd nog iets minder aardig en hij zei dat hij geen vrijblijvende offerte kon gaan opsturen(!). Ik zei dat ik op deze manier geen zaken doe. Hij meldde nog dat het telefonisch contract (!) zo niet kon worden opgemaakt (wat een opluchting...). Met een afgebeten "Nog een prettige dag" verbrak hij de verbinding. Ik denk dat hij mijn "voor u hetzelfde" niet meer gehoord heeft.
-----
Bovenstaand verhaal heb ik ook aan NLEnergie gemeld. Met daaronder nog een kleine aanvulling:

U MOEST U SCHAMEN OM OP DEZE MANIER NIEUWE KLANTEN TE RONSELEN!!!
DIT IS JE REINSTE OPLICHTERIJ!!!

Dit is een officiële klacht waarvan afschrift gaat naar enkele bekende consumentenplatforms.
Het zal helaas wel tegen dovemansoren gericht zijn, gezien de vele soortgelijke verhalen die ik al bij die platforms over uw laakbare praktijken gelezen heb.

NLEnergie: DE NATIONALE OPLICHTINGSKAMPIOEN!
-----

U bent gewaarschuwd...!

ikbendesjakie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 23:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ikbendesjakie »

Als iedereen zijn/haar klacht nu ook meldt bij www.consuwijzer.nl dan wordt er misschien nog iets gedaan aan dit soort praktijken.

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

Waarom is het belangrijk dat ik mijn klacht bij ConsuWijzer meld?
Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). En dat is in úw voordeel. Want ConsuWijzer registreert iedere vraag en klacht. Uw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouders terecht. De toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@kiezel en @ikbendesjakie:

wat denk jullie wat de meeste mensen hier gedurende 73 pagina's hebben geschreven?

We zijn er ondertussen superflauw van !!!!

Het zijn gewoon een stelletje terroristen!!!!

Dit6 is het nieuwe email-adres van de NEM: [email protected]

Stond gisteren op een site!


Sukses ermee!!!!

Consumentenklacht28
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Consumentenklacht28 »

Ook mijn ouders (op leetijd) zijn lastig gevallen door deze maatschappij. Deze werkelijke agressieve wijze van verkoop zou zwaar aangepakt moeten worden. Ze hebben op slinkse wijze informatie weten te onfrutselen, terwijl de verkoper duidelijk is gezegd dat er geen interesse was in hun aanbod. Mijn moeder wist echter achteraf niet goed meer te vertellen waar ze nu precies op had geantwoord: 'de man was erg vasthoudend en ik kwam er maar niet vanaf' was haar reactie. Enkele dagen later kregen zij tot hun schrik een brief waarin vermeld stond dat zij klant waren geworden van deze malafide maatschappij.
Mijn vader heeft vervolgens contact op genomen met de klantenservice, waar hij te kenen gaf in het geheel geen contract te zijn aangegaan, omdat zij hiertoe géén toestemming hadden gegeven. De vrouw van de klantenservice gaf echter aan dat dit wel het geval was, en ze dit op band konden aantonen. Er was volgens hen géén mogelijkheid om het contract op te zeggen. dit werd meerdere keren herhaald. Gelukkig nam mijn vader hier geen genoegen mee en werd hem schoorvoetend gemeld dat hij het dan maar op moest zeggen per brief of mail, binnen zeven dagen. Toen ik van deze praktijken op de hoogte werd gesteld heb ik onmiddelijk per mail EN aangetekende brief het contract voor hen opgezegd en mijn ongenoegen omtrent de werkwijze geuit.

Ik wil benadrukken dat deze wijze van verkoop buiten alle grenzen van het betamelijke valt. Het internet raadplegende, blijk ik zeker niet de eerste te zijn met deze klacht. Ik vraag mij echter af wáárom er niets wordt ondernomen om deze wijze van verkoop tot een halt te roepen.

corano simon
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 10:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door corano simon »

ook ik ben 7 dagen geleden benaderd en heb een aanbieding ontvangen. Binnen 5 dagen heb ik helaas moeten berichten dat wat mij betreft de deal wordt opgeschort totdat ik bevredigende antwoorden heb ontvangen op mijn vragen/opmerkingen.
- Alleen op elektriciteit scoort NEM iets beter (tienden van centen) ten opzichte van mijn huidige leverancier NUON. Dus niks veel goedkoper!
- op gas is NEM veel duurder, kwestie van centen!
- zeker niet goedkoper is het vastrecht; bij NEM is dat 3x voor elektriciteit, en voor gas ruim 2x zo duur.
Dus: tel uit je winst!!!!!!!!!

Het is goed zo'n forum als dit, want zo kun je breder worden geinformeerd.
Totslot, ik belde net, duurde 10 minuten voordat je iemand aan de lijn kreeg, en die bevestigde de ontvangst van mijn bericht voor opschorting, maar over de vragen die ik gesteld heb... nog steeds geen antwoord. Ik wacht af, in hoeverre ik nog voor de NEM interessant ben, zij hebben mijn telefoonnummer en emailadres....... :!:

Tuinder 117
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tuinder 117 »

De telefoonterreur van deze maatschappij loopt de spuigaten uit. Sinds een paar maanden worden we ongeveer om de 14 dagen gebeld met een eenbod dat de N.E.M. veel beter zou zijn dan mijn huidige energiebedrijf (eneco)
Ik krijg ze niet aan hun verstand gepeuterd dat ik niet over wil stappen en dat ik niet gediend ben van hun telefoonterreur.
:evil:

Gesloten