LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon bakt er geen chocola van en laat mij €2.550,00 betalen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
the_icelander

Nuon bakt er geen chocola van en laat mij €2.550,00 betalen?

Ongelezen bericht door the_icelander »

Juist, zoals ik hier lees zijn er meerdere mensen die problemen hebben met energiemaatschappijen. Zo ik, met Nuon. Ik heb mijn kleine woning gekocht in december 2009, en netjes bij Nuon een contract afgesloten. Mijn woning is 2 jaar niet bewoond geweest, dus moest er een geschat maandbedrag betaald worden, welke neer kwam op €100 per maand. Echter, in Juni 2010 verbeelde ik mij dat ik gas rook in mijn huiskamer, en heb Nuon gebeld. Nuon verwees mij door naar Liander. Liander kwam, en heeft mijn gasmeter nagekeken. Er klopte helemaal niks van volgens de medewerker, deze gasmeter hoorde niet thuis in mijn woning. Er was gerotzooid met de gasmeter. De medewerker heeft een nieuwe meter geplaatst, en alle begin en eind standen opgenomen. Nu was ik van de ellende af zei hei nog.

Nu is de jaarafrekening gekomen. Ik moet ineens 2.550,00 bijbetalen????? De afrekening van de Nuon verteld mij dat ik in een periode van 3 maanden (17 maart t/m 29 juni 2010 ), zo'n 4000 kub heb verbruikt, terwijl ik het afgelopen half jaar maar 930 kub verbruikt heb. (met mijn nieuwe meter...) Gisteren met Nuon gebeld, de vriendelijke medewerker zou een aantal zaken voor mij uitzoeken en mij vandaag terugbellen tussen 13:00 en 13:30, wat niet gebeurd is. Ik ga niet betalen, en ga vanavond wel weer aan de telefoon hangen... IEmand tips of DE OPLOSING??

Groetjes The Icelander

tennis

Re: Nuon bakt er geen chocola van en laat mij €2.550,00 betalen?

Ongelezen bericht door tennis »

IEmand tips of DE OPLOSING??
Even afwachten, het zou kunnen dat de medewerker het nog niet heeft uitgezocht.
Misschien komt morgen het verlossende telefoontje.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik heb toch enkele wedervragen:
De netbeheerder heeft geconstateerd dat de meter niet in het pand zou thuishoren en dat de meter niet zou deugen (er mee is gerotzooid). Daarom is de meter vervangen.
Heeft die meneer u toen ook verteld/uitgelegd op wat voor manier er dan volgens hem met die meter gerotzooid zou zijn en, waarom die meter niet zou thuishoren in het pand?
Ook ben ik benieuwd waar het gaslek zat.
Als dit na de meter is dan vrees ik dat u verantwoordelijk zult worden gesteld. Alles wat namelijk na de meter (huis inwaarts) gebeurd valt voor de verantwoordelijkheid van de bewoner/verhuurder/eigenaar.
Belangrijk voor u is momenteel te achterhalen om welke redenen precies de meter vorig jaar is vervangen. Wat er precies aan de hand was.
De meneer van de netbeheerder (die de meter kwam inspecteren en heeft vervangen) kan veel zeggen (in de trant van 'zo probleem voor u opgelost, u bent van de ellende af'), maar deze meneer houdt geen rekening met welke consequenties dit voor u -kan- hebben.
Neem dus sowieso contact op met de netbeheerder en laat u goed informeren wat er nou daadwerkelijk allemaal aan de hand was met die meter.

Het is best mogelijk dat de nuon mederwerker dit nogb onvoldoende heeft kunnen uitzoeken. Maar het is verstandig dat u het voor uzelf ook even goed uitzoekt (dus informeert), bij de netbeheerder Liander.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Drie zaken zijn belangrijk als je dit soort problemen wilt voorkomen

1) check regelmatig je meterstanden
2) check regelmatig je meterstanden
3) check regelmatig je meterstanden

Helaas zijn er zeer veel posters op dit forum die bovenstaande 3 punten vermijden en vervolgens in de problemen komen. En vervolgens graag een kant-en-klare oplossing willen. DIE IS ER DUS NIET.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

De meneer van de netbeheerder (die de meter kwam inspecteren en heeft vervangen) kan veel zeggen (in de trant van 'zo probleem voor u opgelost, u bent van de ellende af'), maar deze meneer houdt geen rekening met welke consequenties dit voor u -kan- hebben.
Die meneer is een monteur die zich niet met meterstanden en verbruiken bezighoudt, behalve dat hij ze noteert op zijn opdrachtformulier.
Zijn opmerking dat u van alle ellende af was sloeg dan ook zeer waarschijnlijk op de onveilige situatie, die had hij immers opgelost. Het risico op grote ellende (brand, ontploffing?) was weg.
U kunt zijn opmerking dan ook niet betrekken op de administratieve gevolgen.

Nuon beweert niet zomaar dat u 2550 euro moet bijbetalen, dit bedrag komt voort uit het van elkaar aftrekken van begin en eindstanden die u op de factuur terugvindt.
Als u zelf geen standen genoteerd heeft kunt u niet controleren of er een foutje is gemaakt met het noteren van de standen.
Misschien heeft u nog een beginstand van de oplevering van de woning?

Dat er in de 6 maanden tussen oplevering en vervangen van de meter een paar duizend kuub weggelekt zou zijn geloof ik niet zo, dan had u al veel eerder gas geroken of was de woning ontploft.
Aantonen dat de weggehaalde meter niet goed was zal niet meer kunnen lijkt me.

Het zal dus afhangen van Nuon of ze een herberekening zouden willen maken op basis van het verbruik met de nieuwe meter.
De gaslekkage zat niet verderop in de woning maar bij de meter, en daar is de netbeheerder verantwoordelijk voor.

Jammer dat bij opleveren van woningen nooit iemand van de netbeheerder langskomt om te kijken of de situatie in orde is, of alle verzegelingen aanwezig zijn en die gelijk de standen noteert.
De leverancier kan ook niet verwachten dat een leek op dat gebied zelf kan zien dat er mee gerommeld is of dat er een zegel ontbreekt of open geweest is, maar houdt de nieuwe bewoner wel verantwoordelijk.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Bob Schurkjens schreef:Drie zaken zijn belangrijk als je dit soort problemen wilt voorkomen

1) check regelmatig je meterstanden
2) check regelmatig je meterstanden
3) check regelmatig je meterstanden

Helaas zijn er zeer veel posters op dit forum die bovenstaande 3 punten vermijden en vervolgens in de problemen komen. En vervolgens graag een kant-en-klare oplossing willen. DIE IS ER DUS NIET.

Zo is het maar net, ik neem aan dat Bob hier 3x meldt vanwege de gas-, de electriciteits- en de watermeter bedoelt.

Ook op het gebied van de electriciteitsmeter en -verbruik, komen hier veel postings binnen over vermeend onterecht hoog kWh-verbruik. Als je dan vraagt wat de standen waren, hoor je niets meer van de klagers. Alleen dat het maandelijkse voorschot veel te hoog zou zijn.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Fiesiekus schreef: Zo is het maar net, ik neem aan dat Bob hier 3x meldt vanwege de gas-, de electriciteits- en de watermeter bedoelt.
Ik denk dat hij bedoelt dat je het maar niet genoeg kunt benadrukken :lol:

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte ice_lander,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een hoog gasverbruik in rekening gebracht heeft gekregen voor de inmiddels vervangen gasmeter.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten