LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon colporteurs agressief en irritant

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
99963
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2009 23:27

Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door 99963 »

Vandaag hadden we voor de zoveelste keer bezoek van de Nuon colporteurs. Waar ze de vorige keer zeiden dat ze de meterstanden kwamen opnemen hadden ze deze keer slogans als "Greenchoice heeft helemaal geen groene energie" en "dus u wilt teveel betalen". Maar vooral, geen genoegen nemen met nee en blijven aandringen.

Toen ik terug naar buiten ging om verhaal te halen (mijn vrouw had de deur geopend) en een foto van ze nam was het helemaal mis. Met "ik sla je die telefoon uit je hand" werd vervolgens mijn kenteken opgeschreven en gedreigd dat de politie weldra op onze deurmat zou staan.

[Link verwijderd door de Moderator]

Dus, (nog steeds) be aware: Nuon colporteurs

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door kiz »

Er is maar één passend antwoord op de stelling "u betaalt te veel": namelijk de tegenvraag "hoe veel betaal ik dan?". Daar heeft men simpelweg niet van terug.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Shine »

Neem in iedergeval contact op met Nuon om ze hierover te informeren. U kunt hier wel uw beklag den, maar dan zal en kan Nuon geen actie ondernemen.
Verder adviseer ik u om de foto van betreffende persoon te verwijderen. U schendt namelijk het priverecht. Met andere woorden: beticht u de Nuon colporteur van .... overtreedt u nu ook alle wet en regelgevingen door het publiekelijk plaatsen van de foto, welke ongetwijfeld zonder toestemming verkregen van de persoon zelf is geplaatst.
Zou mijn hoofd daarop staan, dan spande ik een zaak tegen u aan.

PS: Nee,.geen colporteur van welk bedrijf dan maar ook. (voordat dit gedacht wordt)

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte 99963,

Uit uw bericht maak ik op dat u een klacht heeft over een van de Nuon colporteurs.

Nuon neemt uw klacht vanzelfsprekend serieus. Nuon verwacht van haar medewerkers dat zij werken volgens een aantal strikte richtlijnen. Klantvriendelijkheid staat daarbij bij ons hoog in het vaandel. De Nuon medewerkers zijn immers het visitekaartje van ons bedrijf. Uit uw opmerkingen maak ik op dat de medewerker in kwestie zich daar niet aan heeft gehouden. Wij betreuren dat ten zeerste en bieden u ervoor verontschuldigingen aan. Wij verzekeren u dat de betreffende persoon hierop wordt aangesproken.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Kijk, de 1 verpest zijn imago door, ondanks berouwvolle woorden, agressieve colporteurs in te blijven zetten en de ander door af en toe eens een kerncentrale hardhandig uit de rit te nemen ;-)

He, da's leuk: laten die 2 nu samen zijn gegaan ;-) :twisted:

Gelukkig kijkt de Nederlander alleen naar zijn beurs - of is bang om over te stappen zoals onder getekende - en ligt van beide zaken niet echt wakker.
Wat dat betreft een ideaal land hier voor de buitenlandse energiebedrijven.

(eerlijk gezegd ben ik best wel blij dat Vattenfall/NUON zich hier in Nederland op Gas en Windenergie gaat focussen)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Ron58 »

Die reactie van Nuon neem ik ook met een wassen neus, al jaren hoor je over deze colportagemethoden, of over er inluizen met een zgn. folder toesturen, al evenveel jaren zeggen de betrokken energiebedrijven of internet/telecom providers dit te betreuren en hun leven te willen beteren (en altijd pas na publiciteit).
En al evenveel jaren gaan ze gewoon door, er is toch niemand die ze aanpakt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Shine »

Jawel Ron, ze worden wel aangepakt. Echter, steeds weer zullen er enkele rotte appels in de mand plaatsnemen die het verzieken voor hen die wel volgens de spelregels colporteren.
Rotte appels vind je overal, ook in de samenleving. (denk hierbij aan de problematieken met de marokkanen. Maar niet iedere marokkaan is een crimineel of de zogeheten rotte appel in die mand.)

Volgens mij ligt een grote oorzaak van dit soort (alsook via telefonische verkoop) praktijken aan de resultaten die een medewerker moet behalen. Haalt die dit niet, dan krijgt hij/zij de bons. Tja, dergelijke 'moeten behalen verkoop resultaten' werkt dit soort zaken sneller in de hand.
Dat zie je ook in de verzekeringswereld en noem de verschillende takken maar op.
Prestatie moeten halen prima. Maar we zijn daar toch behoorlijk in doorgeslagen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Ron58 »

Jawel Ron, ze worden wel aangepakt.
Weet ik wel, Shine.
Maar het helpt zo weinig, en eerlijk gezegd vraag ik me af of het ze wel zo veel kan schelen.
Een keer aangepakt worden, of een aantal klanten kwijtraken, ik denk dat dat een druppel op een gloeiende plaat is. En peanuts t.o.v. de opbrengsten als ze het iets minder netjes doen.
Ze spelen altijd wel de onschuldige, maar ik vraag me af of ze nou echt niet weten hoe agressief er verkocht wordt. Of met welke trucs men de consument aan de telefoon gewoon misleidt.
Wat jij zegt over de targets klopt helemaal, ik heb zelf commercieel gewerkt en liep daar op stuk, omdat ik mezelf niet meer zou zijn als ik dergelijke trucs zou gaan gebruiken.

Maar goed, we roepen het hier al zo lang, net als bij mobiele telefonie een contract en een opzegformulier voor de oude leverancier ter ondertekening toesturen. Dit geeft de consument de tijd bij te komen van de "overval" en zich te realiseren of hij dit echt wel wil, of hij echt wel bespaart, en ook niet onbelangrijk, of hij niet bij zijn oude leverancier nog aan een contractperiode vast zit die hem een forse boete kan kosten, of dubbel internet/telecom/tv abonnementen oplevert.
Het is zo simpel, alle struikroverij is dan voorbij.

drawde
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 23:54

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door drawde »

gewoon even die sticker op je deur plakken, dat mensen dit nu nog niet weten: http://www.geengeleuraanmijndeur.nl

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Ron58 »

drawde schreef:gewoon even die sticker op je deur plakken, dat mensen dit nu nog niet weten: http://www.geengeleuraanmijndeur.nl
En zo halen we een onderwerp van 2 jaar geleden weer omhoog.

zap
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 20:48

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door zap »

Hallo allemaal,

Ik heb een enorm goede oplossing tegen colporteurs gevonden! Op www.geengeleuraanmijndeur.nl kun je een NEE sticker bestellen. Je kunt de sticker boven je deurbel plakken.
Het werkt fantastisch! 8) Ik heb geen last meer gehad van colporteurs sinds de sticker er hangt!


Groeten & doe je voordeel met deze de tip!

ZAP

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Ron58 »

Groeten & doe je voordeel met deze de tip!

ZAP
Hoe blind kan iemand zijn.

Behalve ZAP zijn ook veel colporteurs blind (of verblind door de eurotekens in hun ogen), de laatste paar weken beginnen ze weer aan te bellen en verontschuldigen zich dat ze ze sticker boven de bel en het A5 formaat papier op het raam naast de bel niet gezien hebben. Nieuwe tactiek??????????
Ik ga nu denk ik maar een klepje over de bel heen maken met daarop de sticker.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Wim2007 »

99963 schreef:Toen ik terug naar buiten ging om verhaal te halen (mijn vrouw had de deur geopend) en een foto van ze nam was het helemaal mis. Met "ik sla je die telefoon uit je hand" werd vervolgens mijn kenteken opgeschreven en gedreigd dat de politie weldra op onze deurmat zou staan.
Soortgelijke ervaring met een Nuon colporteur. Nadat ik aan deze colporteur, die zich met een pasje van Nuon identificeerde duidelijk had gemaakt geen interesse te hebben en vriendelijk doch dringend verzocht mijn terrein te verlaten (en een duidelijk verzoek van mijn buurman om ook zijn terrein te verlaten), ging de colporteur onder protest van mijn terrein af. Eenmaal op de openbare weg belde deze colporteur met zijn mobiele telefoon onmiddellijk de politie. Uit het verhaal van de politie (die vrij snel arriveerde) kon ik opmaken dat hij hen had gemeld dat hij door mij was geduwd, uitgescholden en geslagen (wat zeker niet het geval was). Ook bleef deze colporteur mij achtervolgen toen ik een nabijgelegen winkel bezocht.

Raamsdonk. V
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:27

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Raamsdonk. V »

Ik ben ook colporteur bij Essent wij gaan altijd met collega's van Eneco, NEM, Electrabel, Nuon en Oxio op pad. Zo sluiten wij contracten af het zij voor de ene of voor de andere maatschappij. Als klanten zeggen dat ze geen contract zijn aangegaan, dan getuigen wij met z'n allen van wel.

Dit werkt altijd :wink:

drawde
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 23:54

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door drawde »

die brutale schoffies die toch aanbellen wijs ik op de sticker, en dan zeg ik terwijl ik wijs : "daaaaaaaaaaag" en de deur is weer dicht. en als we zelf allemaal stickers en pamfletten gaan lopen breien en ophangen, oogt nogal amateuristisch en daarmee geef je geen eenduidig beeld af. als iedereen eenzelfde afweermiddel gebruikt, net zoals bij de brievenbus sticker, dan komt het helemaal goed. zoiets moet groeien. ik kan je zeggen dat na een jaar met mijn sticker ik 90% minder aanbellers heb. als jij een sticker tegen reclame op je bb hebt, en je krijgt stiekem toch reclame dan wordt je toch ook boos en onderneem je actie als dit vaker gebeurd. zo' n sticker is niet gelijk een beschermend hemdje natuurlijk. en als je dat ding nog niet hebt uitgeprobeerd dan zul je jezelf altijd blijven afvragen waarom je nou zo'n sticker zou moet kopen.

mvrg

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik ben ook colporteur bij Essent wij gaan altijd met collega's van Eneco, NEM, Electrabel, Nuon en Oxio op pad. Zo sluiten wij contracten af het zij voor de ene of voor de andere maatschappij. Als klanten zeggen dat ze geen contract zijn aangegaan, dan getuigen wij met z'n allen van wel.

Dit werkt altijd
Typisch antwoord van een student die niet kan denken.
Zo'n zot heb ik ooit eens gehad hier die zette zijn poot tussen de deur.

Maar meneer wij zijn goedkoper u betaald nu teveel, ja das fijn voor jou maar ik zit goed en blijf zitten dus tot ziens.

En gewoonweg vertikken om zijn poot tussen de deur weg te halen, uiteindelijk heb ik de deur dichtgetrapt en lag ie te kreunen met een gebroken onderbeen.

Politie erbij Huisvredebreuk dat hij daarbij schade opliep das zijn probleem.

Hij werkt ook niet meer bij Essent daar is ie buitengegooid na dit akkefietje en Essent kwam netjes zijn excuses aanbieden.

Dus moraal geef het aan bij de leverancier die doen er wel degelijk wat aan en dit soort agressieve verkoop is verboden en wordt bestraft.

Raamsdonk. V
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:27

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Raamsdonk. V »

Typisch antwoord van een student die niet kan denken
Gefeliciteerd, U denkt verkeerd dit was een geintje. Zo'n samenwerking is toch ondenkbaar :D

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door quantas01 »

Gefeliciteerd, U denkt verkeerd dit was een geintje. Zo'n samenwerking is toch ondenkbaar
Niet ondenkbaar gisteren liepen er hier weer een heel nest studenten en jawel Nuon, Eneco, en Energie Direct allemaal in 1 straat.

Raamsdonk. V
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:27

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Raamsdonk. V »

Die komen toch niet allemaal tegelijk bij je aankloppen :D

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door quantas01 »

Nee vlak na elkaar.

Gesloten