LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: elektriciteitsmeter dal/nachttarief defect!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
spambam

Nuon: elektriciteitsmeter dal/nachttarief defect!

Ongelezen bericht door spambam »

In de Haarlemmermeer bleken vandaag bij meteropname diverse meters op het piektarief te draaien. Dus de dalstand was identiek aan die van vorige opname.

Lastig met die vrije energiemarkt en overstappen, want hoe bewijs je straks aan degene die de facturen stuurt (RWE) wat het gemiddelde gebruik was, staat niet in hun boeken maar voorheen bij de Nuon zelf. Lijkt mij dat er een verdeelsleutel is voor gemiddeld gezinsgebruik?

Hebben we 6-12 maanden dus voor niks 's nachts de vaatwasser laten draaien en wassen gedaan in het weekend :evil:

Zijn er mensen die dit eerder aan de hand hebben gehad, hoe is het toen opgelost? Hoorde wel vaker van mensen die elke maand hun stand checkten, en dat is dus inderdaad niet zo achterlijk als ik dacht :oops:

Ali Bensalah

Re: Nuon: elektriciteitsmeter dal/nachttarief defect!

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

informeer eens bij de sgc
www.sgc.nl
zij zullen dit wel vaker voorgelegd hebben gekregen.
Bij de uitspraken:
http://digitaal.degeschillencommissie.n ... 8&cvt=2413
staat een geval waarbij een gemiddelde van de 3 voorgaande periodes werd genomen. Hierbij ging het dan wel om een meter die gelijk door het meterbedrijf vernietigd was.

Zoals je gemerkt hebt is het goed functioneren van de meter met name van belang voor de consument. Het is immers de enige manier die je hebt om aan te tonen wat je verbruikt hebt. Een meterbedrijf zal dus, buiten zijn wettelijke verplichtingen, weinig moeite doen om de door jou gehuurde meter in goede orde te houden. De meeste meterafwijkingen zijn immers niet in het voordeel van de klant.

De medewerker

Re: Nuon: elektriciteitsmeter dal/nachttarief defect!

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Spambam,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan naar aanleiding van een tariefstoring.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Gesloten