LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon en Eneco: netwerkkosten dubbel betalen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fffkoelestier

Nuon en Eneco: netwerkkosten dubbel betalen

Ongelezen bericht door fffkoelestier »

Sinds 1 augustus betaal je de netwerkkosten niet meer rechtstreeks aan de netwerkbeheerder. Het geld gaat meteen naar je eigen energieleverancier. Van Eneco, onze energiefabrikant, kregen we uitgebreid informatie hierover. Dus je denkt: dat is goed geregeld met Nuon, onze netwerkbeheerder.
Tot mijn verrassing zie ik op mijn girorekening dat Nuon doodleuk een bedrag voor twee maanden heeft afgeschreven: juli EN augustus. Meteen gebeld met Eneco: "Tja, daar hebben we al vele klachten over ontvangen. Hier heb ik het telefoonnummer van Nuon voor u". Lekker makkelijk, maar oké. Dus gebeld met Nuon. Tja, niets aan te doen, u krijgt het geld niet terug, want de jaarafrekening ligt al klaar, en daar staat dit helemaal niet bij. Jammer, maar helaas.
Het geld laten storneren. Klacht ingediend bij Eneco: zij hebben dit kennelijk niet goed afgesproken met Nuon. Klacht ingediend bij Nuon: dat per 1 augustus de netwerkkosten niet meer rechtstreeks moeten betaald worden, is al vele maanden geleden bekend gemaakt en verordonneerd. Dus hadden zij dit kunnen voorbereiden.
Vandaag teruggebeld door Eneco. Zij staan helemaal achter ons, en we mogen altijd weer contact opnemen. Ook teruggebeld door Nuon. Zij zeggen nu: "U moet tóch het hele bedrag betalen. Dan gaan we later bekijken of en regelen dat U het terugkrijgt".
Deze toezegging vind ik te vaag.

Hebben meer mensen gemerkt dat zij voor augustus dubbele netwerkkosten moeten betalen.

stofzuigertje

Re: Nuon en Eneco: netwerkkosten dubbel betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik betaal al jarenlang alles via mijn leverancier dus lopen deze nu achter?

Teveel betaalde kun je terug claimen en de Nuon had deze laatste keer gewoon 1 maand moeten afboeken.
Maar niet Nuon, Liander is de netbeheerder dus was het wel Nuon?

fffkoelestier

Klopt, Liander is de naam van de netwerkbeheerder, maar Nuon is degene die namens Liander het geld int.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste fffkoelestier,

Op dit forum lezen we uw klacht over de laatste termijnnota voor de netbeheerkosten. Wij brachten deze kosten in uw geval in rekening namens netbeheerder Liander. Uit uw bericht maak ik op dat wij deze kosten twee maandelijks in rekening brachten. Daarom gaat de laatste nota voor de eindafrekening over juli en augustus 2013.

In juli 2013 hebben wij deze nota klaargezet. Deze nota heeft de omschrijving juli en augustus. Het netbeheercontract hebben wij echter wel stopgezet per 31 juli 2013. Deze maand ontvangt u de eindafrekening waarin wij de berekening maken vanaf de laatste jaarafrekening tot en met 31 juli 2013. Het bedrag dat wij te veel hebben berekend tot 1 augustus aan termijnen, ontvangt u terug in de eindafrekening.

Als u wilt dat wij dit voor u controleren, stuur ons dan even een privébericht op dit forum met uw adres, of een e-mail naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

fffkoelestier

Beste Barry,

ik heb U zojuist een e-mail gezonden op het door U genoemde adres.
Hartelijk dank voor Uw belangstelling.

Vattenfall Webcare
verified

Bedankt fffkoelestier, we komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

fffkoelestier

OK, zou heel fijn zijn!

fffkoelestier

De zaak is netjes opgelost door de meneer van Nuon.

JolandaMaria

Ongelezen bericht door JolandaMaria »

Helaas, over en weer bellen en schrijven met Nuon heeft geen resultaat opgeleverd. Nuon brengt nu ook nog hoge incassokosten (40,-) bij mij in rekening. Dit bedrijf is volledig de weg kwijt, telefonisch schandalig te woord gestaan. Ik heb vandaag de Nationale Ombudsman ingeschakeld.

Vattenfall Webcare
verified

Beste JolandaMaria

Op dit forum lezen we uw klacht over incassokosten en dat u niet correct te woord bent gestaan door een van onze medewerkers.

Graag kijken wij voor u na waarom u de incassokosten heeft ontvangen en spreken wij de betreffende medewerker aan op het ongepaste gedrag. Als u wilt dat wij dit voor u doen, stuur ons dan een privébericht op dit forum met uw adres, of een e-mail naar [email protected]. alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Renata
Nuon Webcare

Gesloten