LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
annytheo
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 okt 2006 13:17

Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door annytheo »

Al enkele jaren krijg ik geld terug van nuon van teveel betaalde voorschotten.
Op mijn nuon staat nu al het bedrag dat ik teveel heb betaald en dat op mijn rekening teruggestort zal worden.
Dit is een bedrag van 251 euro maar nuon stort dit pas een maand later
21-12-2009.
Als men dat bij alle klanten doet dan brengt dat een mooie rente op.
Ook rente over teveel betaalde bedragen word niet vergoed.
Wie heeft hier ook ervaring mee en wat kan men er aan doen?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

De helft betaald te veel en krijgt geld terug, de andere helft moet bijbetalen. Allemaal zonder rente. Nuon zal hier dus netto niks aan over houden.
Je kan je voorschot verlagen en zo 53 cent besparen. Je kan ook de kachel een dag uit laten, bespaar je ook 53 cent.

Kortom, maak je niet druk, de administraties van deze bedrijven zijn niet snel, ook niet als je bij moet betalen.
edit: en als je je wel druk maakt, verlaag dan je voorschot

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wie heeft hier ook ervaring mee en wat kan men er aan doen?
Nuon incasseerde bij ons foutief een paar honderd euro, ze maakten een factuur, op hetzelfde moment hadden ze hun fout in de gaten en maakten weer een credit factuur. De debetfactuur werd direct van mijn rekening geplukt (ik kreeg hem pas een week later met de post) het geld kreeg ik pas een maand daarna terug.
Incasseren kan binnen 5 minuten, terugbetalen van hun eigen fout pas na een maand.
Ik heb me hier ongelooflijk pissig om gemaakt, maar je doet er niets tegen, het interesseert ze geen bal.
De helft betaald te veel en krijgt geld terug, de andere helft moet bijbetalen, allemaal zonder rente. Nuon zal hier dus netto niks aan over houden.
Ik denk het dus wel, incasseren doen ze direct, terugbetalen een maand later.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door Shine »

Hehe, krijgen we dit geneuzel weer. De rente over...
Allereerst: als u al jaren veel te veel aan termijnbedragen betaald ten opzichte van uw verbruik moet u uzelf aankijken want u had zelf uw temrijnbedrag kunnen verlagen.
Ten tweede: 's winters betaald een consument niet het daadwerkelijke bedrag voor het daadwerkelijke verbruik (dus te weinig). Dan loopt de leverancier feitelijk nogal wat rente mis. Pas in de zomermaanden kan die dit weer een beetje bijtrekken omdat er dan teveel betaald wordt ten opzichte van het daadwerkelijk verbruik.
Neem daarbij nog het precentage dat jaarlijks te weinig betaald ten opzichte van hun daadwerkelijke verbruik (dus de leverancier loopt dan behoorlijk wat rente mis). Nog maar te zwijgen over de groep consumenten die hun energierekeningen totaal niet betalen om welke redenen dan maar ook. Wij met ons allen, dus u en ik, betalen deze rekening uiteindelijk namelijk ook. Klopt u ook op hun deur?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hehe, krijgen we dit geneuzel weer. De rente over..
Shine, de rente zal me eigenlijk een worst zijn, het gaat me meer om een stuk mentaliteit, naar Nuon toe .... direct, nog voor de klant het in de gaten heeft, naar de klant terug ..... een maand wachten.
In mijn specifieke geval ben ik het geld een maand kwijt geweest, en nog onterecht ook.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik moet dit jaar bijbetalen over mijn rekening en dat is echt niet direct afgeschreven.
Het wordt op hetzelfde moment verwerkt als vorig jaar, toen ik een paar tientjes terug heb gehad.
Gewoon een maand later.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Nuon jaarafrekening

Ongelezen bericht door handelaar »

Ik heb dit jaar mijn eindafrekening ontvangen op 20 november. Een bedrag van ruim 71 euro mocht ik terugontvangen. Op 27 november stond het bedrag op mijn bankrekening bijgeschreven. Dit heeft dus slechts 7 daagjes geduurd. Daar ben ik dik tevreden over. Ook vorige jaren heb ik mijn teveel betaalde geld steeds snel teruggekregen.
In het verleden moest ik wel eens na de jaarafrekening wat hogere bedragen bijbetalen. Maar dan was het altijd mogelijk om hiervoor een betalingsregeling te treffen. Wat mij betreft niets dan lof voor het beleid van Nuon rondom de jaarafrekening.

Gesloten