In juli 2003 heeft de Nuon de meterstanden gas en elektra bij ons opgenomen.
Hierbij hebben zij een fout gemaakt, waardoor wij i.p.v. € 300,- terug te ontvangen volgens de jaarrekening € 1000,= bij moetsen betalen.
(kWh-meterstand veel te hoog opgenomen)
Nog dezelfde dag dat wij de jaarrekening ontvingen met de Nuon gebeld.
Pas na een aantal weken had de Nuon eindelijk tijd een nieuwe meteropname te doen.
Uiteindelijk heeft het (na een heleboel ellende) tot november geduurd voordat wij een gecorrigeerde jaarrekening ontvingen, waarop de meterstanden eindelijk juist waren vermeld.
Tot onze verbazing bleken hierop echter nieuwe, inmiddels verhoogde tarieven te zijn toegepast, waardoor de rekening ca. € 100,= hoger uitviel, dan bij toepassing van de tarieven die golden ten tijde van de oorspronkelijke jaarrekening van juli 2003.
Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen met de Nuon, die ons probeerde wijs te maken dat e.e.a. niets uitmaakte en vanzelf wordt gecompenseerd met de volgende jaarrekening, hetgeen natuurlijk onzin is.
Verder kon men ons telefonisch niet helpen.
Uiteindelijk hebben wij zelf een jaarrekening (volgens het Nuon model) gemaakt, deze naar de Nuon gestuurd en het terug te ontvangen bedrag in mindering gebracht op de maandtermijnen.
De Nuon reageerde begin december schriftelijk op onze brief en beloofde uiterlijk 31-december 2003 een reactie te geven.
Het enige dat wij tot op heden van de Nuon hebben ontavngen, zijn aanmaningen, boetes en diverse reclamefolders.
HIERBIJ WILLEN WIJ IEDEREEN, DIE EEN GORRIGEERDE AFREKENING KRIJGT, WAARSCHUWEN EROP TOE TE ZIEN DAT U NIET WORDT AFGEZET MET VERHOOGDE TARIEVEN!!!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon jaarrekening
Re: Nuon jaarrekening
de nuon zijn de grootste oplichters die erbestaan en t ergste is welk
bewijs je ook levert hun altijd wegwmpelen en de klant altijd aan t kortste eind trekt,
ze wilden mij afsluiten omdat ik zogenaamd mijn termijn bedragen nt betaald zou hebben volgende dag kwamen ze erachter dat ze mijn maandtermijnen hebben afgeschreven voor t jaar 2009!!!!!!!!!!! MET ALLE EXCUSES ERBIJ DACHT IK OKE DAN IS T NU GOED EN ZE VERZEKERDE MIJ DAT IK VANAF NU MT EEN SCHONE LEI ZOU BEGINNEN.
DRIE DAGEN LATER KRIJG DE JAARAFREKENING VAN ME NIEUWE HUIS IK ZOU DE AFPEN DRIE MAANDEN NIET BETAALD HEBBE BEN MET ME AFSCHRIFTEN ERHEEN GEGAAN EN WAT BLIJKT T IS EEN ZOOITJE BIJ HUN ADINISTRATIE NIKS KLOPT EN OPEENS HEB IK E SCHULD VAN 1100 EURO.IK KAN NIET MEER MET HUN PRATEN WANT IK GA FLINK OVER DE ROOIE OMDAT IK ALLES BETAALD HEB ,WIE KAN MIJ RAAD GEVEN???
bewijs je ook levert hun altijd wegwmpelen en de klant altijd aan t kortste eind trekt,
ze wilden mij afsluiten omdat ik zogenaamd mijn termijn bedragen nt betaald zou hebben volgende dag kwamen ze erachter dat ze mijn maandtermijnen hebben afgeschreven voor t jaar 2009!!!!!!!!!!! MET ALLE EXCUSES ERBIJ DACHT IK OKE DAN IS T NU GOED EN ZE VERZEKERDE MIJ DAT IK VANAF NU MT EEN SCHONE LEI ZOU BEGINNEN.
DRIE DAGEN LATER KRIJG DE JAARAFREKENING VAN ME NIEUWE HUIS IK ZOU DE AFPEN DRIE MAANDEN NIET BETAALD HEBBE BEN MET ME AFSCHRIFTEN ERHEEN GEGAAN EN WAT BLIJKT T IS EEN ZOOITJE BIJ HUN ADINISTRATIE NIKS KLOPT EN OPEENS HEB IK E SCHULD VAN 1100 EURO.IK KAN NIET MEER MET HUN PRATEN WANT IK GA FLINK OVER DE ROOIE OMDAT IK ALLES BETAALD HEB ,WIE KAN MIJ RAAD GEVEN???
-
- verified
Beste Corinatje,
Uit uw bericht van 6 oktober 2008 op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verwerking van uw betalingen.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw bericht van 6 oktober 2008 op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verwerking van uw betalingen.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
-
Wat is dat toch een zooitje bij NUon!Krijg ik vorige week de Jaar afrekening,joepie 13,68 terug,maar vandaag kwan de EINDAFREKENING moet ik ineens 786 euro bij betalen???Woon al sinds 2006 alleen,werk full time,zou niet weten waar ik dit bedrag verbruikt moet hebben?De datums zijn het zelfde,ik ga morgen bellen,ja 0900 nummer,heel fijn dat je weer in de stress en de onkosten komt?Bedankt NUON voor jullie eeuwige puinhoop!Dit bestaat echt niet!Zoveel verbruik in je uppie,mijn maandbedrag is naar 36 e gegaan,is hiervoor ook nog 123 euro geweest,dit stort ik nog elke maand,soms verekenen ze het,en storten wat overblijft terug,nu storten ze al 2 x het hele bedrag terug?Dus ze verlagen je maand termijn flink,denkt dat je geld terug krijgt,moet je bijna 800 euro betalen??Of ik dat zomaar in en oude sok heb?Maar dat in je uppie?Wat moet een gezin dan wel bij betalen?Heeft iemand hier ervaring mee?