LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon Nog menselijk of geregeerd door computers?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
69raywwf

Nuon Nog menselijk of geregeerd door computers?

Ongelezen bericht door 69raywwf »

Ik ben sinds begin dit jaar klant bij de nuon en heb daar verschrikkelijk spijt van.
Ik loop sinds het begin door omstandigheden een mnd achter, maar wilde daar 3 mnd geleden ong wat aan doen.
Dus nuon gebeld, aardig vrouwtje, omdat de kosten vrij hoog waren geschat zou ik 4 mnd hetzelfde bedrag betalen en daarna zou de prijs omlaag gaan - iets minder betalen ivm met de hoogte en de energiekosten gaan omlaag dus van beide iets.
Ik heb dat voorstel op papier gehad, en ddus trouw de eerste keer betaald.
Bij de 2e termijn zag ik dat het 5 euro duurder was, ik betaald en opgebeld naar de nuon, die vertelden mij dat het voorstel van 4 mnd ( dat ze zelf voorstelden ) door de computer afgewezen is.
ik met die vrouw gepraat ( een andere dan de eerste keer ) en met haar kwam ik iets soortgelijks overeen, ook met mindering kosten en nu 3 mnd, en omdat ik dus al een mnd had betaald kon dat gewoon.
En die 5 euro zou er bij de volgende keer in mindering zijn.
Alleen volgende mnd hetzelfde bedrag en kort daarna een herrinering met 5 euro meer en een volgend maandbedrag.
Bij een gesprek met de volgende telefoniste daar heb ik het allemaal niet begrepen en kan die regeling niet en ik kreeg het ook niet aan het verstand wat ik allemaal heb afgesproken met de anderen.
Nu de volgende mnd bedrag betaald en ik heb een specificatie binnen, en ik loop nog steeds een mnd achter, en daar is al weer 5 euro bij gedaan :roll:
Ongeveer 4 telefoongesprekken later dus, iedereen verteld wat anders, de computers wijzen de voorstellen die ze zelf doen af en waarschijnlijk 20 euro telefoonkosten armer :twisted:
Wat een firma :shock:

Dus eindconclusie, jaar afmaken en maar weer op zoek naar een ander en hopelijk betere leverancier

NEM destroyer

Re: Nuon Nog menselijk of geregeerd door computers?

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Onterechte afschrijvingen gewoon storneren, briefje erachter aan en dan komen die luie donders wel in actie. De bedreiginen met incassobureaus en afsluitingen moet je je niks van aantrekken. De bedrijven hebben namelijk geen juridische poot om op te staan, je hebt immers alle bewijzen op papier.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik heb het stuk nou drie keer gelezen maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het niet goed snap.

U betaalt uw maandelijkse termijn via acceptgirokaart?
Door omstandigheden loopt u met uw termijnbetalingen 1 maand achter?
Wat is uw maandelijkse termijnbedrag?
Begrijp ik dat u met Nuon een betalingsregeling hebt getroffen om die 1ne achterstallige termijnmaand (naast de reguliere termijnbetaling) in te lopen?
Begrijp ik dat de Nuon u beloofd heeft om de herinneringskosten (5,=) niet in rekening te brengen, maar te storneren?
Hoe was de afspraak, dus betalingsregeling precies afgesproken met betrekking tot die ene achterstallige betaling (graag ook met vermelding van bedragen)?

Zou u uw verhaal (vermeld met bedragen en maanden) ietsje duidelijker kunnen brengen? Het is nu, voor de lezer, toch iets te vaag allemaal.

Nuon kan een betalingsregeling in de computer zetten. Dit kan op bedrag maar ook op aantal termijnen. In het laatste geval berekend de computer het bedrag dan uit.

Als u uw gewone maandelijkse termijnbedrag wilt verlagen kan en mag dat. Kunt u gewoon aangeven. Maar, mocht bij de jaarafrekening blijken dat u bij moet betalen, is deze verlaging voor uw risico geweest en is er vaak niet al te veel meer mogelijk in het treffen van een eventuele betalingsregeling.

NEM destroyer

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Da's nogal makkelijk geschreven als het niet jezelf betreft! Zelfs al heb je alle afspraken zwart-op-wit staan: het gevecht wordt vaak NA afsluiting uitgevochten.
Meneer of mevrouw Vogels,

Geloof mij, ik heb ervaring. Nu zit ik bij NL energie, welke geen afsluitingsmogelijkheden heeft. Nuon heeft deze macht wel. Dan nog is de vraag of deze macht zomaar wordt toegepast, het is alleen maar een dreigement. Je moet wel een hele structurele wanbetaler zijn wil je worden afgesloten.
Wanneer het hier om 1 maand extra voorschotbedrag gaat, zou ik die inderdaad gewoon betalen. Maar ik krijg uit het bovenstaande verhaal zeer de indruk dat het om meer of grotere bedragen gaat. Dit moeten ze gewoon rechtzetten, zeker als je al meerdere malen gebeld, gemaild en geschreven hebt.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Afsluitingen vinden plaatst door de netbeheerder. Iedere leverancier kan 'afsluiten'. Als de rekeningen niet betaald worden....... dan maakt het niet uit welke naam de leverancier draagt.

Gesloten