Uw energieleverancier is een tussenpersoon die alleen maar de financi:ele zaken en belangen behartigt. Per saldo zal de stroom of het gas derhalve geen verschil opleveren. Uw energieleverancier koopt op voorhand een quantitatieve hoeveelheid gas in. Hoe groter de hoeveelheid ervan des te hoger de korting voor uw leverancier.
Wij zijn in twee jaar tijd twee maal van leverancier overgestapt om een heel andere reden. De administratieve vaardigheden van de leveranciers bleken niet behoorlijk te voldoen. Zo was onze leverancier Essent. Deze beweerde van ons nog geld te moeten ontvangen als gevolg van vermeende onbetaalde voorschotten. Aangezien ik zelf dagelijks met dit soort geschillen te maken heb hebben ze zich daarin vergist want ik kon keurig aan tonen dat alle voorschotten keurig betaald zijn. Ik heb dat aangetoond en geef u te raden hoe het antwoord luidde.
Dat dacht ik dus niet !! Het advies van Essent was om een beroep te doen op de geschillencommissie. Ze weten op voorhand dat ze het verliezen maar hebben dan wel een reden om de openstaande posten als niet invorderbaar af te boeken.Meneer u hebt behoorlijk bewezen dat u alles betaald heeft maar ik zit met een probleem hier. Ik kan alleen constateren dat er nog posten onbetaald zijn gebleven en kan die niet zomaar afboeken dus u moet betalen!
Daarom heb ik Essent bedankt en niet omdat ze goedkoper of duurder zijn wat dat maakt geen verschil.