LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OVERVERBRUIK CorrectieNota 2002 - 2004

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Natasja201
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2005 22:22

OVERVERBRUIK CorrectieNota 2002 - 2004

Ongelezen bericht door Natasja201 »

Goedemiddag mensen

ik heb van de week een een nota ontvangen van Eneco voor een bedrag van 1676,- (periode 2002 t/m 2004)
In het verleden altijd problemen gehad met eneco, ieder keer moesten ze mn rekening weer corrigeren maar nooit was duidelijk waarom.
Mn totale verbruik is normaal maar toch krijg ik een "oververbruik"
In mijn maandbedrag van 129,- en thans 143,- (vanwege gestegen olieprijzen) zit alles, drinkwater, upc, afvalstoffenheffing etc. Ik woon overigens in Rotterdam.
De meterstanden, zijn wel juist die aangegeven zijn maar ik kan niet begrijpen dat ik zoveel moet bijbetalen.
Kan iemand mij misschien aangegeven waar dit aanligt? Eneco kan het niet, maar ik ben absoluut niet van plan om te betalen.

alvast bedankt
[/b]

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OVERVERBRUIK CorrectieNota 2002 - 2004

Ongelezen bericht door flappie »

Je zal wel moeten betalen. Zie je contract het energiebedrijf heeft dus over de afgelopen 2 jaar een herberekening gemaakt en komt tot de conclussie dat je te weinig hebt afgerekend. Dus alle voorschoten incl. de 2 afrekening eraf getrokken blijft dat saldo nog open. Zulke gevallen komen ook voor bij een Essent. Het is inderdaad niet netjes dat je na 2 jaar nog een dubbele afrekening alware krijgt over de afgelopen 2 jaar maar een bedrijf mag zijn fout gedurende die 2 jaar herstellen. en je hierdoor als nog over gaan belasten.

Richting de klant >> is het niet echt leuk om een extra naheffing te krijgen maar het bedrijf waar je energie van afneemt staat in zijn recht en je zou dus het bedrag wat in rekening is gebracht echt moeten betalen.

Natasja201
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2005 22:22

Re: OVERVERBRUIK CorrectieNota 2002 - 2004

Ongelezen bericht door Natasja201 »

Het storende aan dit verhaal is ook nog dat zij mijn maandbedrag nooit omhoog hebben gebracht. Een 1 persoonshuishouden
met een maandbedrag van 129,- lijkt mij niet te laag.
Wat me ook opviel is dat ze over deze correctie periode opeens hogere tarieven hanteren terwijl het over een periode gaat waar de tarieven veel
lager waren. Ik weet niet of dit uberhaupt zo mag worden doorberekend

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OVERVERBRUIK CorrectieNota 2002 - 2004

Ongelezen bericht door flappie »

Indien er een foutieve verbruik c.q. tarieven over de afgelopen 2 jaar is berekend mag dit worden herberekend en ook opnieuw in rekening worden gebracht. Ook al vind je zelf van ik betaal niet etc. omdat je het niet fair vind dat ze dit als nog in rekening brengen.

Wettelijk gezien staat de leverancier in zijn recht dit omdat ze dit mogen herberekenen als ze dit fout hebben berekend.

Gesloten