LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio betalingsregeling zo maar verandert!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tmon

Oxxio betalingsregeling zo maar verandert!

Ongelezen bericht door Tmon »

Zoals velen moest ik een betalingsregeling met Oxxio treffen, omdat de jaarafrekening te hoog was om in 1 keer te betalen (€ 539,62). Er was gelukkig wel een verrekening van € 135,49 met uiteindelijke schuldbedrag van € 404,13.
Aan de telefoon vertelde de medewerker van Oxxio dat de verrekening inderdaad was gerealiseerd, maar ook dat de betalingsregeling niet lager dan € 100,- p.mnd kon worden. Wat ik ook zei (ik leef samen met mijn kind op een minimum) ... ik moest hiermee akkoord gaan.

En wat zo raar is dat ik zelf niet mag storten (Ik ontvang wekelijks kleine bedragen, i.p.v. maandelijks en dacht door steeds bedragen op hun rekening te storten het schuldbedrag zo te verkleinen)..NEE ZIJ willen dat ik geld op mijn rekening over hou om te incasseren...

Na 2 weken zag ik dat Oxxio het hele bedrag eraf had gehaald! Hierdoor kom ik ongelofelijk in de problemen met mijn andere vaste lasten en heb toen per direkt mijn bank gebeldt voor terugboeking.
Een dag later was dit gelukkig weer teruggeboekt, waardoor ik Oxxio belde voor uitleg.

I.p.v. duidelijkheid, was mijn betalingsregeling met Oxxio van € 100,- p.mnd naar € 120,- p.mnd. veranderd...met als uitleg omdat er een verrekening had plaatsgevonden...die € 135,49. Ik vertelde deze medewerker dat dit 2 weken geleden al was gebeurd maar de medewerker geloofde mij niet. De betalingsregeling moet in 4 keer worden voldaan (onder de € 500,- ); de 1ste 2 maanden € 120,- en de laatste 2 maanden € 80,-. Ik vroeg of dit niet 4 x € 100,- kon worden, omdat € 120,- per maand want dat is ECHT te hoog voor mij, maar BELEID IS BELEID.
Ik sloot het telefoongesprek gefrusteerd af, want ik weet het nu echt niet meer...

Een moeder in overlevingsfase :cry:

deoxxiomedewerker

Re: Oxxio betalingsregeling zo maar verandert!

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Tmon,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een betalingsregeling met Oxxio heeft getroffen. U geeft aan, dat uw termijnbedragen na verrekening met een creditbedrag, in hoogte zijn veranderd.

Graag zoeken wij voor u uit wat er is gebeurd.

Wij verzoeken u daarom vriendelijk, of u uw klantnummer wilt versturen aan:[email protected].

U krijgt dan zo spoedig mogelijk een reactie van ons.

Met vriendelijke groet,

Dicky
Oxxio Nederland bv

plumber

Re: Oxxio betalingsregeling zo maar verandert!

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mij kun je het bedrag zelf bepalen en instellen op de PC als
je je aanmeld bij Oxio.Nadeel is echter wel hoe lager je maandbedrag
hoe hoger je eindafrekening.Betalen moet je toch.

Gesloten