LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio everywhere

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

oxxio everywhere

Ongelezen bericht door nigi33 »

nightmare?? de betrouwbaarheid die in jaren is opgebouwd door de postbank koppelen aan een bonafide bedrijf?? zie onderstaand artikel:

TNT in het nieuws
Gas en stroom bij postkantoor te koop
07 Mei 2007

Hilversum - Postkantoren gaan gas en stroom van Oxxio verkopen. In alle zelfstandige postkantoren, zo’n 250 in totaal, kunnen consumenten een contract bij het jonge energiebedrijf afsluiten. Bij sommige kantoren kunnen Oxxio-klanten ook eventuele klachten indienen en wijzigingen doorgeven.

De filialen waar klanten kunnen klagen staan in Den Haag, Utrecht, Groningen, Maastricht en Velp. Als het een succes is wordt ook die extra service bij álle zelfstandige postkantoren ingevoerd.

Frank Schmid van Oxxio: 'De medewerkers van het postkantoor krijgen een speciale opleiding. Als klanten een klacht hebben, moeten de postkantoormedewerkers die in behandeling kunnen nemen. Vervolgens gaat zo’n klacht naar ons eigen team, in Hilversum, dat de zaak oplost.'

Schmid benadrukt dat Oxxio geen eigen balies opent in de postkantoren. 'Onze producten worden verkocht door het postkantoor zelf.' Het kantoor wordt daar door Oxxio voor betaald.

Saillant is dat de postkantoren ook een overeenkomst hebben met energiebedrijf Essent. 'We bieden informatie over Essent aan in de winkels,' licht Floris Sterk van Postkantoren bv toe. 'Nee, dat conflicteert niet. We zien zelfs kansen in samenwerking met méér energiebedrijven. Ons fijnmazige kantorennet is een ideaal kanaal voor bedrijven die zelf niet echt een gezicht in het straatbeeld hebben,' legt hij uit.

Postkantoren bv zint bijvoorbeeld ook op samenwerkingsverbanden met gemeenten en uitzendbureaus. Zo is het bedrijf minder afhankelijk van de werkzaamheden die het van oudsher voor TNT Post en de Postbank uitvoert.

Oxxio is niet bang dat de postkantoormedewerkers worden bedolven onder de klachten over Oxxio’s energienota’s. 'Wij hebben soms nog het imago nogal veel klachten te genereren. Dat beeld moet ik nuanceren. Op dit moment zijn er bij ons 400 klachten in behandeling. Op een totaal van 800.000 klanten.'

In het verleden kwamen ook bij deze krant veel klachten over het bedrijf binnen. Vooral toen de baas van Oxxio, Erik de Heus, beloofde dat AD-lezers met spoed geholpen zouden worden. Tegenwoordig valt het aantal klachten mee. Ook energiewaakhond DTe concludeerde onlangs dat Oxxio de zaakjes op orde heeft.

Bron: AD, www.ad.nl

Publicatie datum: 16 mei 2007 CET: 14:55
--------------------------------------------------------------------------------

Page options
update alert send to a friend feedback print

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

DRAMA!
Los daarvan zal ik ten eeuwige dagen blijven weigeren klant te worden van een bedrijf wat ontstaan is uit Durion.
Dit is met misleiding en klanten ronselen uit de grond gestampt.

Het zou net zoiets zijn als dat de postkantoren over een poosje Pretium Telecom gaan vertegenwoordigen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door marnix »

Ik zou oxxio nou niet direct bonafide willen noemen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

sommige azijnzeikers blijven maar naar het verleden kijken
durion is al lang niet meer.
Wees toch eens positief.
anders blijf je toch lekker bij anderen teveel betalen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

sommige azijnzeikers blijven maar naar het verleden kijken
durion is al lang niet meer.


Noem mij maar een azijnzeiker, maar een berdijf wat is opgebouwd uit zulke smerige praktijken kan bij mij nooit meer goed doen.
anders blijf je toch lekker bij anderen teveel betalen.
Je hoeft maar een beetje rond te neuzen hier om te zien dat overstappen weinig zin heeft en meestal alleen maar problemen geeft.
De prijsverschillen zijn miniem.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio zwartmakers zijn concurrenten.
Oxxio doet het prima!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Oxxio zwartmakers zijn concurrenten.
Ja natuurlijk, dit hele forum zit alleen maar vol met medewerkers van bedrijven die de concurrentie zwart proberen te maken.

Sorry Kyle, maar op dit soort slap geouwe.... ga ik niet meer in.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door r001 »

Jaja, Oxxio, 400 klachten openstaand op 800,000 klanten dat is slechts 1 op de 2000 klanten. Bij zo een slecht bedijf kan ik me dat niet voorstellen. Misschien dat er 400 openstaan, de rest wordt gewoon niet in behandeling genomen.
Van mij liggen er twee brieven tusen dat stapeltje van 400 die na 4 maanden nog niet beantwoord zijn.

oxxio = bagger.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Beertje02 »

NOOIT aan die baggerbedrijven Oxio en Energie Direct beginnen, Kyle je kletst uit je nekharen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio heeft 1 miljoen klanten
natuurlijk gebeurt er wel eens wat
bij elk bedrijf toch.
hoe groter je word hoe meer er mis kan gaan.
In mijn ogen doen ze het zo slecht nog niet.

Je hoort nu ook niemand mee over UPC , die hebben zich ook verbeterd.
Oxxio scoort volgens de DTW scorecard op alle 98% of hoger.
Daarmee zeg ik niet dat nooit problemen meer zijn maar waarom niet naar de toekomst kijken ipv steeds achterom??

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

@ nigi33

door deze topic te openen is puur suggestief.
Wat wil je nou bereiken met het bericht te plaatsen dat oxxio ook op alle postkantoren te koop is? hoe kun je nou oordelen of het aanslaat of niet?
dit is puur weer een bericht erin gooien zonder het te onderbouwen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je hoort nu ook niemand mee over UPC , die hebben zich ook verbeterd.
Lees jij dit forum wel ?????

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Over UPC valt ook genoeg te schrijven, maar gezien het feit dat ik tevreden ben met hun, heb ik daar niets over te schrijven.

Oxxio echter is en blijft inderdaad bagger. Je bent in mijn ogen geen goed bedrijf als je betalingen niet op tijd afschrijft en zomaar iets doet met de rekening van een klant. Vervolgens wel zeggen dat er betalingsherinneringen zijn verstuurd welke nooit aankomen, ook geen specificaties verzenden, omdat zij er niet aan doen. Kost teveel geld en is te lastig......??????

Kyle we weten dat je hebt gewerkt bij Oxxio op de klantenservice, waar ik overigens niets van geloof, dat je in het buitenland woont, wat ik ook niet geloof, maar gezien het feit dat ik dat alles niet kan bewijzen zal ik dat verder niet tegenspreken. Ik heb meer sterk de indruk dat je hier bent om Oxxio te promoten door hen de hemel in te prijzen.

Tuurlijk gaat er in elk bedrijf wel genoeg mis, maar kom niet met onzin bij mij aan de deur zetten dat iets niet is uit te draaien, omdat het systeem dat volgens hen niet kan. Helaas zijn zij dit nog steeds verplicht. Zij zijn verplicht mij en alle andere klanten volledig openheid te geven in hun dossier. Dat is je inzagerecht. Zolang zij dat weigeren, mag jij wettelijk betalingen terughalen of weigeren. Inzage geven kan op verschillende manieren, maar dat is in geen geval enkelt aan de telefoon info afstaan. Als ik een specificatie wil dan dienen zij mij die toe te sturen. Dat komt door de inzagerecht welke je hebt als klant. Ditzelfde is ook bij je werkgever wanneer jij jouw dossier wil inzien.

Gezien het feit dat zij zich hier niet aanhouden of medewerking weigeren dan moet ik als klant zijnde zelf de verantwoordelijkheid op mij nemen door nu maandelijks 2 betalingen te doen. Een automatische incasso is uitgevonden om het ons als klant zijnde makkelijk te maken, omdat wij er dan geen omkijken meer naar hebben en voor het bedrijf zekerheid dat deze het geld op tijd krijgt. Dat is in dit geval beslist niet zo.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

de betrouwbaarheid die in jaren is opgebouwd door de postbank koppelen aan een bonafide bedrijf??
Als je het stuk leest staat er niets over de Postbank. Het postkantoor en de Postbank zijn niet één en dezelfde.

Wat betreft oxxio, ik sluit me bij Maarten aan.

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door nigi33 »

Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Met Oxxio heb k het gehad, laat dat duidelijk zijn. Als Kyle als Oxxiomedewerkster zegt dat het bij hun allemaal super functioneert vind ik het prima. Dat Oxxio de grootste wordt van de wereld vind ik het prima, geen wrok of zo, k gun het jullie van harte. Waar het mij om gaat is betrouwbaarheid. Als k werkzaam zou zijn bij een willekeurig bedrijf en zou dit allemaal lezen, dan zou ik mij eens goed achter mijn oren krabben. Om dan nog te zeggen dat het allemaal volgens mij klopt en de alles hier verzonnen is of dat het allemaal wel meevalt, dan zou ik het echt bij mezelf moeten gaan zoeken. Ik ben eerlijk en betrouwbaar durf ik van mezelf te zeggen en verwacht dit ook van een ander als k met hem in zee ga. Oxxio heeft fouten gemaakt bij mj als afnemer, k heb Oxxio nooit afgerekend op Durion ( ookal heb k mijn twijfels dat het een ander bedrijf is ), maar op Oxxio zelve. Een fout is prima hoor, maar als k stad en land moet bewegen om deze fout duidelijk te maken in de zn van nooit een antwoord krijgen, telefoonverbinding verbreken ( ik wordt trouwens niet brutaal ), nooit te worden doorverbonden....kijk, als k een antwoord krijg, k wordt nooit doorverbonden en mijn klacht wordt niet behandeld, wat moet k dan nog?! Als ik alles van Oxxio op een rjtje zet kan k een boek schrijven hoe het dus niet moet. Laten we feed back geven namens het tostimodel: ( positief - tip - positief )
Top: leuke naam....
Tip: misschien opnieuw beginnen is een goede optie
Top: goede prijzen

hierbij sluit ik mijn bijdrage af, Oxxio is voor mij verleden tijd...beendigd, geblokkeerd, afgedaan...klacht is trouwens via de klachtendienst van de inspectie afgehandeld, k had gelijk, alweer.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door KPN »

Als je onverwacht Oxxio aan de telefoon krijgt: niets zeggen maar meteen ophangen.

Zonder dat je toestemming geeft, ben je opeens klant bij hun.

Daarnaast betaal je uiteindelijk, rond de 14 euro per maand, meer dan wanneer je bij je oude leverancier blijft.

Zij kunnen het voor elkaar krijgen dat de hoofdzekering eruit knalt en dat Nuon dat dan maar moet oplossen, kosten 139 euro en een dag zonder stroom zitten. Vraag me niet hoe dat kan, maar Nuon zegt dat het vaker gebeurt. En die geloof ik eerder dan Oxxio die dat ontkent en zegt "daar niets aan te kunnen doen". Ze kunnen het dus niet eens zelf oplossen zoiets. :shock:

Asociale tent en echt niet alleen toen het Durion was.

Ben blij dat ik weer bij Nuon terug ben en minder betaal! :D

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zij kunnen het voor elkaar krijgen dat de hoofdzekering eruit knalt en dat Nuon dat dan maar moet oplossen,
Onmogelijk.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door KPN »

Ron58
Geplaatst op: 29 Mei 2007 06:20 Onderwerp:

Onmogelijk.
Misschien onmogelijk, toch is het gebeurd.

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door nigi33 »

het is jouw woord tegen Oxxio. Op een internetsite elders staan deze zaken t.a.v. oudere mensen die ineens een contract thuis krijgen zonder toestemming te hebben gegeven. Je hoeft maar ergens ja op te zeggen en je bent bij hun, geen onzin, maar ze gaan telkens weer over het randje. Let op: binne 5 dagen kan je van je contract af, zonder kosten. Dus krijg je er eentje thuisgestuurd, aangetekend er van afzien!!!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door KPN »

@nigi33 Dat klopt.

Helaas ben ik wel een jaar klant geweest daar, ik had toen geen zin in gedoe en dacht ik kijk het wel aan.

Maar gelukkig ben ik er al weer een tijdje van af.

Misschien dat die hoofdzekering er evengoed uitgeknald was, als ik bij Nuon was gebleven.

Wel heel toevallig dat het in 13 jaar tijd bij Nuon nooit gebeurd is en 4 maanden bij Oxxio en boem. Sinds ik bij weer bij Nuon ben, meer dan een jaar, is het ook niet gebeurd. Dus ja Ron58, voor mij is dat geen toeval.

Gesloten