LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio hanteert andere overstapdatum

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wibmir

Oxxio hanteert andere overstapdatum

Ongelezen bericht door wibmir »

Wellicht heeft iemand hier ervaring mee en kan me verder helpen!
Wij willen overstappen van NEM naar Oxxio per 2-4-2010 omdat per die datum het contract bij de NEM 1 jaar heeft gelopen en wij dan een bonus-korting van NEM van E276,- ontvangen. Na aanmelding bij Oxxio kregen wij een bevestigingsbrief dat de datum van wijziging 6-3-2010 is. Direct hebben wij per mail contact gezocht met Oxxio en de NEM om de juiste datum voor overschakeling alsnog aangepast te krijgen. Hierop stuurde de NEM een brief, een mail en is hebben ze telefonisch contact opgenomen om te bevestigen dat, indien de overdracht na 2 april zou zijn, wij gewoon de bonus kregen uitbetaald. Tot zover ging alles goed!
Helaas hoorden we niets van Oxxio. Na nog eens 2 mailtjes te hebben verzonden kregen we ruim anderhalve week na het eerste mailtje bericht dat de datum van overdracht 6 maart is en dat dit niet gewijzigd kan worden naar 2 april. De reden welke ze opgeven is dat ze de datum hebben doorgekregen van de netbeheerder....
Maar wat hebben wij daar mee te maken, wij hebben toch duidelijk doorgegeven dat we pas per 2 april wilden overstappen!
6 maart nadert. Weet iemand hoe we hier weer vanaf kunnen komen?

Bob Schurkjens

Re: Oxxio hanteert andere overstapdatum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Overstappen van de regen naar de drup. Voortaan eerst even dit forum bezoeken voordat je een contract afsluit. Je bent nu te laat.

wibmir

Dat had ik al in de gaten....
Enig idee hoe dat zit met het doorgeven van een datum van overstap door de netbeheerder? Heeft het (nog) zin om daarmee contact op te nemen?

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Zeker heeft het zin!

Jij bepaald wanneer je overstapt, niet Oxio, als Oxio daar niet mee akkoord gaat, stap over naar Dong.
Bij Dong krijg je ook een hele leuke instap korting en tot nu toe bij gaat het goed, pak even de hamer er bij en timmer dat af.

Jij bepaald immers de overstap datum, niet oxio, let op dat je niet met een boete komt zitten.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Wibmir,

Uw forumbericht van 28 februari jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met uw overstap naar Oxxio. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl, zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

wibmir

Net weer een mail ontvangen van Oxxio waarin ze oa dit schrijven;

Ik kan uw aanmelding niet meer annuleren, dit kan alleen als u binnen 7 werkdagen na uw aanmelding geannuleerd worden.
De levering zal starten omstreeks 6 maart 2010. U kunt vanaf 7 maart 2010, binnen 3 maanden, uw contract kosteloos opzeggen.

Dit schiet dus niet op!
Leuk hoe ze met nieuwe klanten omgaan, dat voorspelt nog wat voor de toekomst.....

Maar.....ik geef niet op. Ik heb toch duidelijk en binnen de termijn van 7 dagen aangegeven dat ik niet akkoord ga met hun voorstel? Er moet toch iemand daar zitten die dit inziet? Het zal wel een soort callcenter zijn die dit soort mailtjes en telefoontjes afhandeld en waar je gewoon doorheen moet zien te komen!

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik begrijp iets niet. Was dat een antwoord op de eerder gestarte correspondentie, of nav een reactie van u aan deoxxiomedewerker, die hier reageert. Die afdeling is nl een totaal andere dan de secties die eerdere mails beantwoorden.Maw als niet op deoxxiomedewerker is gereageerd, is dat niet zo verstandig nmm.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het kan van de factor afhangen welk nieuw contract u bij Oxxio bent aangegaan.
Dat dient u eerst even uit te zoeken.
Voorbeeld: stel dat u een vaste prijs bent aangegaan zie je vaak dat dit soort aanbiedingen geldig zijn tot een bepaalde datum maar een afwijkende verplicht vaste ingangsdatum kennen. Aanbod geldig tot 19 maart, ingangsdatum van dit contract 1 april.
Kijk het aanbod waar u op ingegaan bent dus even na!

Is van bovenstaande geen sprake, dan lijkt mij dat Oxxio de regel heeft gebroken inzake de CCP. Contact Cotrole Protocol.
Voor meer info zie:
- http://www.deenergiegids.nl/overstappen ... tocol.aspx
- http://www.energiened.nl/Content/Cms/Fr ... uItemID=72

Notabene: miv 1-1-2010 is het CCP overgedragen aan NEDU. Maar is de werkwijze in principe hetzelfde gebleven.

hesternikki

Ongelezen bericht door hesternikki »

Uit uw berichten mag k opmaken dat u een NUON aanhanger bent of misschien zelfs van de NUON? Want andere energieleveranciers worden gedisst en problemen met de NUON worden afgeschoven op miscommunicatie???

Shine

hesternikki schreef:
Uit uw berichten mag k opmaken dat u een NUON aanhanger bent of misschien zelfs van de NUON? Want andere energieleveranciers worden gedisst en problemen met de NUON worden afgeschoven op miscommunicatie???
Ochjee, krijgen we dit weer. Helaas is uw opmerking niet meer uniek.
Zo heb ik (en sommige andere notoire posters) al alle leveranciers voorbij zien komen. Ik zou werkzaam zijn, of aanhanger zijn van: Essent, E.D., Oxxio, EON .... noem ze maar op.

Als u mijn antwoord goed gelezen zou hebben en enige kennis van de gang van zaken zou hebben inzake switchen en hiermee vergezeld gaande protocollen, zou u dit schrijven niet geplaatst hebben.
Zou topicstarter andersom geswitch zijn, geldt namelijk exact hetzelfde verhaal, maar dan omgedraaid. Dan zou Nuon zich niet aan de CCP (nu NEDU) gehouden hebben. Beiden zijn namelijk hierbij aangesloten.
Hebt u überhaupt wel de moeite genomen om de bijgesloten links te lezen?

Nee, ik ben geen Nuon aanhanger/medewerker. Sterker nog, mijn leverancier is, sinds de switch in 2007 van Essent, al jaren MAIN Energie (voor de fusie Elektran geheten).
Verwijt u in uw andere topic een onbeschofte omgang van, in uw geval Nuon mederwerker(s), zie ik dit antwoord van u ook als zodanig. Al was het maar omdat ik in uw topic de moeite nam om u trachten te helpen, van informatie te voorzien. Dat alles op een fatsoenlijke wijze, zoals ik dat steeds en naar iedereen doe.
Opgedane kennis delen, trachten mensen zo goed en zo kwaad mogelijk te informeren op een gebied wat mijn (en sommige alhier andere notoire posters) interesse heeft vind ik belangrijk.
Publiekelijk kritisch ben ik naar alle leveranciers en netbeheerders. Ook t.a.v mijn eigen leverancier!

Overigens switch topicstarter van NLenergie naar Oxxio en niet van Nuon naar Oxxio.
Laatst gewijzigd door Shine op 07 mar 2010 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer even on-topic. Ok?

Eerlijk gezegd begrijp ik het gedoe met die datum niet. Ik ben overgestapt van de Nuon naar Dong. Volgens Nuon was ik te laat met opzeggen, ik zal weer automatisch een jaar aan hun vast. Voor Dong geen probleem, ook al was er al een leveringsdatum vastgesteld, ze hebben de nieuwe ingangsdatum gewoon op ruim 11 maanden later gezet.

Dus waarom Oxxio hier zo moeilijk mee is?

De telefonische contacten met Dong liepen wat dat betreft ook erg prettig, in tegenstelling tot die viezerikken van de Nuon.

En de welkomstbonus van Dong kreeg ik evengoed.

Shine

Weer even on-topic. Ok?
Graag zelfs!
Dong is dan ook geen Oxxio ;-) en natuurlijk vice versa.

Zoals ik al eerder schreef kan het te maken hebben met het soort contracten TS bij Oxxio is aangegaan en welke ingangsdatum daarbij hoort.
Ik heb eens bij Oxxio gekeken maar heb niet het idee dàt ze vaste ingangsdata hanteren bij de verschillende contracten. In dat geval had Oxxio de CCP, waarbij ze zijn aangesloten moeten respecteren. NLenergie is sinds 2009 als asp. lid ook bij dit controle orgaan aangesloten. Oxxio heeft de einddatum van het contract bij NLenergie van TS niet gerespecteerd.
Inmiddels ben ik trouwens wel benieuwd geworden of het contact met de Oxxio medewerker iets voor TS ten positieve heeft opgeleverd.

Gesloten