LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio Oplichting niet normaal meer
-
Oxxio Oplichting niet normaal meer
Heb mij hier speciaal aangemeld om dit te noemen.
Zojuist kom er een man met een ipad onder zn arm aan de deur om mij te vertellen over mijn energiekosten. Dat ik nu bij Essent/RWE zit en Exenis de netbeheerder is. Dit zou allemaal gaan veranderen door Oxxio. Essent/RWE en Enexis worden er als tussenpersoon tussen weg gehaald, en ik heb nu alleen nog met Oxxio te doen als er iets zou zijn. Hij was aan de deur om mijn vergoeding te bepalen die ik hiervoor teveel betaald heb terug te krijgen. Dit zou hooguit een minuutje duren.
(onderweg naar de eetkamer tafel) Ja, we hadden u al post gestuurd en er was al eerder iemand aan de deur geweest, maar u reageerde niet, dus bellen we nogmaals bij u aan. (is het niet dat ik helaas 2 maand geleden zonder baan kwam te zitten, en dus elke dag in huis was, en uiteraard nooit post ontvangen heb.)
Nou prima toch.. kom verder....
Nou alle gegevens ingevuld. moest ondertekend worden op de ipad. en vervolgens krijg je een mapje in je hand gedrukt dat je bent overgestapt op Oxxio. Gelijk een opzegboete vergoeding formulier bijgevoegd zodat ik de kosten die Essent gaat declareren kan declareren bij Oxxio.
Toen ik dit las (uiteraard was die colporteur al ver weg uiteraard) voelde ik me toch behoorlijk opgelicht.
Er is met geen woord gesproken over overstappen. Echter dat Oxxio alles van Essent/enexis zou overnemen punt.
Vieze oplichters dat ze bij Oxxio zijn is het dus gewoon een overstap verhaaltje. Hier ben ik niet van gediend. Als ze willen dat ik overstap, moeten ze dat eerlijk zeggen. en niet op zo'n achterbakse manier.
Wel gelijk een mail gestuurd dat ik de overeenkomst per direct wil ontbinden, maar denk dat ik ook nog maar eens bel morgen. en een aangetekende brief verstuur.
AL met al: LUISTER NIET NAAR OXXIO VERHAALTJES aan de deur. oplichters zijn het.
en ze lullen zo mooi dat je het nog geloofd ook. U bent gewaarschuwd. !!!!
Vanaf volgende week glimt er zo'n mooie Essent sticker op mijn voordeur. en nog 1 met GEEN COLPORTAGE
Zojuist kom er een man met een ipad onder zn arm aan de deur om mij te vertellen over mijn energiekosten. Dat ik nu bij Essent/RWE zit en Exenis de netbeheerder is. Dit zou allemaal gaan veranderen door Oxxio. Essent/RWE en Enexis worden er als tussenpersoon tussen weg gehaald, en ik heb nu alleen nog met Oxxio te doen als er iets zou zijn. Hij was aan de deur om mijn vergoeding te bepalen die ik hiervoor teveel betaald heb terug te krijgen. Dit zou hooguit een minuutje duren.
(onderweg naar de eetkamer tafel) Ja, we hadden u al post gestuurd en er was al eerder iemand aan de deur geweest, maar u reageerde niet, dus bellen we nogmaals bij u aan. (is het niet dat ik helaas 2 maand geleden zonder baan kwam te zitten, en dus elke dag in huis was, en uiteraard nooit post ontvangen heb.)
Nou prima toch.. kom verder....
Nou alle gegevens ingevuld. moest ondertekend worden op de ipad. en vervolgens krijg je een mapje in je hand gedrukt dat je bent overgestapt op Oxxio. Gelijk een opzegboete vergoeding formulier bijgevoegd zodat ik de kosten die Essent gaat declareren kan declareren bij Oxxio.
Toen ik dit las (uiteraard was die colporteur al ver weg uiteraard) voelde ik me toch behoorlijk opgelicht.
Er is met geen woord gesproken over overstappen. Echter dat Oxxio alles van Essent/enexis zou overnemen punt.
Vieze oplichters dat ze bij Oxxio zijn is het dus gewoon een overstap verhaaltje. Hier ben ik niet van gediend. Als ze willen dat ik overstap, moeten ze dat eerlijk zeggen. en niet op zo'n achterbakse manier.
Wel gelijk een mail gestuurd dat ik de overeenkomst per direct wil ontbinden, maar denk dat ik ook nog maar eens bel morgen. en een aangetekende brief verstuur.
AL met al: LUISTER NIET NAAR OXXIO VERHAALTJES aan de deur. oplichters zijn het.
en ze lullen zo mooi dat je het nog geloofd ook. U bent gewaarschuwd. !!!!
Vanaf volgende week glimt er zo'n mooie Essent sticker op mijn voordeur. en nog 1 met GEEN COLPORTAGE
Re: Oxxio Oplichting niet normaal meer
Idee voor een volgende keer/colporteur, nadat ze de eerste riedel gedaan hebben en moeten stoppen voor een teug adem, zeggen dat er nergens een handtekening voor wordt gezet. 

Laatst gewijzigd door sjohie op 04 jan 2014 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
@Marcel:
Je verhaal is bekend op het forum. Oxxio is een hardnekkige en hardleerse wetsovertreder. Ik adviseer je om een klacht in te dienen bij Consuwijzer, zodat de Overheid een boete kan opleggen aan Oxxio voor het overtreden van de Wet op de Colportage en de Wet Oneerlijke Handelspraktijken:
http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
En zet je ervaring even (kopiëren en plakken) op http://www.preferenso.nl
Preferenso staat bovenaan in Google als je zoekt op Oxxio (dit forum helaas niet meer; daar heeft Oxxio hard aan gewerkt). Zo kun je zoveel mogelijk mensen waarschuwen.
Zo kunnen we samen een vuist maken tegen Oxxio. Alvast bedankt!
Je verhaal is bekend op het forum. Oxxio is een hardnekkige en hardleerse wetsovertreder. Ik adviseer je om een klacht in te dienen bij Consuwijzer, zodat de Overheid een boete kan opleggen aan Oxxio voor het overtreden van de Wet op de Colportage en de Wet Oneerlijke Handelspraktijken:
http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
En zet je ervaring even (kopiëren en plakken) op http://www.preferenso.nl
Preferenso staat bovenaan in Google als je zoekt op Oxxio (dit forum helaas niet meer; daar heeft Oxxio hard aan gewerkt). Zo kun je zoveel mogelijk mensen waarschuwen.
Zo kunnen we samen een vuist maken tegen Oxxio. Alvast bedankt!
-
Ik heb geleerd van mijn perikelen met PRETIUM (bah wat een vies woord), ik koop NOOIT EN TE NIMMER meer wat per telefoon. Nu de eisen verscherpt zijn (bel-me niet register enzo) komen dit soort bedrijven dus wat vaker aan de deur om je wat te verkopen. Ook daar ga ik niet mee in zee.
Hoe aantrekkelijk de aanbiedingen ook mogen klinken verder. Als ik wil overstappen omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige aanbieder, kijk ik zelf wel rond waar ik klant wil worden, en ga ik niet in zee met zo iemand die je overvalt, en die zijn targets moet halen.
Als je opzegt per email, vraag dan een bevestiging dat het inderdaad opgezegd is, en bewaar die email.
Krijg je die niet (of niet zo snel) zorg dat je binnen 7 dagen een AANGETEKENDE brief verstuurt waarin je aangeeft van je overeenkomst af te zien, en bewaar overal copieen van.
Success
Hoe aantrekkelijk de aanbiedingen ook mogen klinken verder. Als ik wil overstappen omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige aanbieder, kijk ik zelf wel rond waar ik klant wil worden, en ga ik niet in zee met zo iemand die je overvalt, en die zijn targets moet halen.
Als je opzegt per email, vraag dan een bevestiging dat het inderdaad opgezegd is, en bewaar die email.
Krijg je die niet (of niet zo snel) zorg dat je binnen 7 dagen een AANGETEKENDE brief verstuurt waarin je aangeeft van je overeenkomst af te zien, en bewaar overal copieen van.
Success
In december afgelopen jaar ook zo'n colporteur van Oxxio aan de deur gehad, die beweerde goedkoper te zijn dan mijn huidige leverancier. Mooie verhalen dat als je drie jaar klant wordt een IPAD krijgt en na 1 jaar moet gaan overstappen naar een andere energie maatschappij die dan een televisie cadeau gaat doen en ook de overstap boete gaat betalen.
Later de prijzen vergeleken die duurder bleken te zijn en dus binnen 7 dagen teruggebeld en alles geannuleerd en brief ontvangen dat overstap niet doorgaat.
Zijn we dan klaar, Nee.
In februari heeft iemand ons telefonisch aangemeld om over te stappen, waarvan we zelf niet op de hoogte waren, echter vergeten te vragen naar de bandopname. Teruggebeld en alles geannuleerd en brief ontvangen dat overstap niet doorgaat.
Zijn we dan klaar, Nee.
Later in februari zijn we opnieuw aangemeld met een leveringsovereenkomst waarvan de gegevens gebruikt waren die ik in december had ingevuld. Dezelfde verkoper van december heeft zelf een handtekening/krabbel onder de leveringsovereenkomst gezet.
Dus vertrouw nooit een colporteur van Oxxio want die behoudt al je gegevens en heeft er geen moeite mee om fraude / valsheid in geschrifte te plegen.
Later de prijzen vergeleken die duurder bleken te zijn en dus binnen 7 dagen teruggebeld en alles geannuleerd en brief ontvangen dat overstap niet doorgaat.
Zijn we dan klaar, Nee.
In februari heeft iemand ons telefonisch aangemeld om over te stappen, waarvan we zelf niet op de hoogte waren, echter vergeten te vragen naar de bandopname. Teruggebeld en alles geannuleerd en brief ontvangen dat overstap niet doorgaat.
Zijn we dan klaar, Nee.
Later in februari zijn we opnieuw aangemeld met een leveringsovereenkomst waarvan de gegevens gebruikt waren die ik in december had ingevuld. Dezelfde verkoper van december heeft zelf een handtekening/krabbel onder de leveringsovereenkomst gezet.
Dus vertrouw nooit een colporteur van Oxxio want die behoudt al je gegevens en heeft er geen moeite mee om fraude / valsheid in geschrifte te plegen.
Laatst gewijzigd door MisW op 17 jan 2014 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat is dat toch met dat "lid" worden? OXXIO is geen gezelligheidsclub maar een bedrijf.
Je wordt er dus klant.
Je wordt er dus klant.
Even een verkeerd woord 'lid' gebruikt i.p.v. 'klant', maar een bedrijf zou ik het niet durven te noemen. Als ik daar geen klant wil worden, moet men niet mijn oude gegevens gebruiken en mij daarmee opnieuw proberen klant te maken. En of dat een colporteur is die in opdracht van Oxxio werkt maakt dus niet uit.Bob Schurkjens schreef:Wat is dat toch met dat "lid" worden? OXXIO is geen gezelligheidsclub maar een bedrijf.
Je wordt er dus klant.
Brieven ontvangen waarin mijn gegevens worden verwijderd, slaat dus nergens op want anders kunnen zij mij niet opnieuw aanmelden. Mijn privacy gegevens zijn nu niet meer veilig door Oxxio.
Iemand heeft en gebruikt mijn prive gegevens, zoals naam, adres, telefoon en bankgegevens.
Net een colporteur aan de deur van Oxxio.
Zeg gelijk geen interesse.
"Maar wij zijn goedkoper dan Essent en Nuon."
Jammer dan daar ben ik niet bij.Geen interesse in Oxxio.
Vroeg hij waar ik wel bij was.
Dus ik zeg Eneco.
" Daar zijn wij een dochterbedrijf van,alleen goedkoper"
U bent eigenlijk al klant van Oxxio.Dus u kan net zo goed naar Oxxio overstappen dat is ook Eneco.
Sinds wanneer is Oxxio ,Eneco?
En als ik wil overstappen zoek ik het zelf wel uit via internet.
Dus meneer ging weer weg.
Is dat waar dat Oxxio bij Eneco hoort?
Ik geloof er niets van.Volgens mij verzinnen ze smoesje ter plekke.
Zeg gelijk geen interesse.
"Maar wij zijn goedkoper dan Essent en Nuon."
Jammer dan daar ben ik niet bij.Geen interesse in Oxxio.
Vroeg hij waar ik wel bij was.
Dus ik zeg Eneco.
" Daar zijn wij een dochterbedrijf van,alleen goedkoper"
U bent eigenlijk al klant van Oxxio.Dus u kan net zo goed naar Oxxio overstappen dat is ook Eneco.
Sinds wanneer is Oxxio ,Eneco?
En als ik wil overstappen zoek ik het zelf wel uit via internet.
Dus meneer ging weer weg.
Is dat waar dat Oxxio bij Eneco hoort?
Ik geloof er niets van.Volgens mij verzinnen ze smoesje ter plekke.
-
Het klopt hoor: http://corporatenl.eneco.nl/nieuws_en_m ... -over.aspx
Als je overstapt van Eneco naar Oxxio, raak je van
de regen: http://www.energieleveranciers.nl/eneco
in de drup: http://www.energieleveranciers.nl/oxxio
Dus of je nu door de kat of door de hond gebeten wordt?
Als je overstapt van Eneco naar Oxxio, raak je van
de regen: http://www.energieleveranciers.nl/eneco
in de drup: http://www.energieleveranciers.nl/oxxio
Dus of je nu door de kat of door de hond gebeten wordt?
Ben al jaren bij Eneco,nooit geen trammelant gehad.
Maar als Oxxio bij Eneco hoort, waarom pikken ze dan toch elkaars klanten af?
-
Een soort inteelt eigenlijk. Verbaast me niets.snepke schreef:Ben al jaren bij Eneco,nooit geen trammelant gehad.
-
Ik ben afgelopen donderdag ook benaderd met deze verkoop truck.
Ze zeggen dat je geheel vrijblijvend je gegevens geeft zodat ze je een email met een aanbieding kunnen sturen en ook andere leveranciers zullen je aanbiedingen sturen.
Ik ging twijfelen toen ze ook mijn handtekening vroeg maar na aandringen heb ik het toch gedaan.
Vervolgens kom ik vandaag thuis en zie mijn welkomsbrief bij oxxio op de mat liggen.
Nou ik wil nooit bij een bedrijf die moet liegen om aan zijn klanten komen mij aanmelden dus
aankomende maandag ga ik zeker bellen en ontvangen ze een aangetekende opzegbrief.
Ze zeggen dat je geheel vrijblijvend je gegevens geeft zodat ze je een email met een aanbieding kunnen sturen en ook andere leveranciers zullen je aanbiedingen sturen.
Ik ging twijfelen toen ze ook mijn handtekening vroeg maar na aandringen heb ik het toch gedaan.
Vervolgens kom ik vandaag thuis en zie mijn welkomsbrief bij oxxio op de mat liggen.
Nou ik wil nooit bij een bedrijf die moet liegen om aan zijn klanten komen mij aanmelden dus
aankomende maandag ga ik zeker bellen en ontvangen ze een aangetekende opzegbrief.
ik zou ook aangifte tegen de desbetreffende colporteur. het is gewoon misleiding.Jeannette.... schreef:Ik ben afgelopen donderdag ook benaderd met deze verkoop truck.
-
Ja daar heb je een punt. Gewoon bij de politie neem ik aan?kokka schreef:ik zou ook aangifte tegen de desbetreffende colporteur. het is gewoon misleiding.Jeannette.... schreef:Ik ben afgelopen donderdag ook benaderd met deze verkoop truck.
Beste Oxxio medewerker,MisW schreef:In december afgelopen jaar ook zo'n colporteur van Oxxio aan de deur gehad, die beweerde goedkoper te zijn dan mijn huidige leverancier. Mooie verhalen dat als je drie jaar klant wordt een IPAD krijgt en na 1 jaar moet gaan overstappen naar een andere energie maatschappij die dan een televisie cadeau gaat doen en ook de overstap boete gaat betalen.
Zijn we dan klaar, Nee.
Zijn we dan klaar, Nee.
Jammer dat je tijdens dit bericht niet had gereageerd. Straks om 10:00 uur is de terechtzitting en wordt het duidelijk dat Oxxio klachten niet afhandelt.
Zeer spijtig om bij fraude / valsheid in geschrifte niet geholpen te worden, maar dat is niet mijn probleem meer.
Ik moet wel aangeven dat mijn vermoeden bij de colporteur ligt, maar in het verleden gaf ik al vaker aan dat het ook iemand anders kan zijn die profijt heeft om iemand over te laten stappen naar Oxxio.
Tegen de politie verteld, volg het geld en je vindt de dader vanzelf wel.
Zonder Oxxio zou de energiewereld een stuk saaier worden!
Dat is zeker!
Respect dat ze toch blijven bestaan met de diarrhee aan klachten!
Dat is zeker!
Respect dat ze toch blijven bestaan met de diarrhee aan klachten!
Weer een soortgelijkig situatie, ook nog mooi om te zien dat er mensen van Oxxio aanwezig zijn die e.e.a. proberen recht te praten, GEEN KANS OPLICHTERS!
Mij hebben ze ook weten te bewonderen en overtuigen met een gratis iPad actie, let op, dan komt de aap uit de mouw: Ik denken dat het allemaal maar kan, een gratis iPad; nee hoor, je krijgt mooi een eindafrekening van 580 euro op je bordje gelegd!
Ze waren eindelijk nog "vriendelijk" genoeg om een betalingsreglement aan te gaan, helaas is er dan kennelijk iets misgegaan met een 4e termijn betaling, waardoor al heel snel mijn betalingsregelement te vervallen kwam en er was helemaal geen optie meer voor een betalingsregelement, ZEER SLECHT! Uiteindelijk doorgezet naar een winback afdeling, omdat ik heb aangegeven over te stappen naar een andere leverancier, wordt ik geconfronteerd met een overstap boete en alle openstaande kosten voor de rest van het jaar in 1 keer te betalen, nou ja ik heb geen rabobank in mijn tuin!
Slechte service, slechte medewerkers, geen leverancier maar dieven! Het enigste wat jullie doen is bloed onder mijn nagel vandaan halen, stelletje viezerikken dat jullie zijn!
EN JA, IK GA VANDAAG NOG OVERSTAPPEN, DAN KOM IK WAARSCHIJNLIJK NAAR JULLIE ZEGGEN IN AANMERKING MET DAS, PRIMA, DAAR KAN IK WEL IN TERMIJNEN BETALEN, MAAR JULLIE ZIJN MIJ EN NA HET LEZEN VAN DIT BERICHT MOGELIJK NOG ANDERE 10 TALLEN POTENTIËLE KLANTEN, op z'n zachts gezegd.. KWIJT!
Mij hebben ze ook weten te bewonderen en overtuigen met een gratis iPad actie, let op, dan komt de aap uit de mouw: Ik denken dat het allemaal maar kan, een gratis iPad; nee hoor, je krijgt mooi een eindafrekening van 580 euro op je bordje gelegd!
Ze waren eindelijk nog "vriendelijk" genoeg om een betalingsreglement aan te gaan, helaas is er dan kennelijk iets misgegaan met een 4e termijn betaling, waardoor al heel snel mijn betalingsregelement te vervallen kwam en er was helemaal geen optie meer voor een betalingsregelement, ZEER SLECHT! Uiteindelijk doorgezet naar een winback afdeling, omdat ik heb aangegeven over te stappen naar een andere leverancier, wordt ik geconfronteerd met een overstap boete en alle openstaande kosten voor de rest van het jaar in 1 keer te betalen, nou ja ik heb geen rabobank in mijn tuin!
Slechte service, slechte medewerkers, geen leverancier maar dieven! Het enigste wat jullie doen is bloed onder mijn nagel vandaan halen, stelletje viezerikken dat jullie zijn!
EN JA, IK GA VANDAAG NOG OVERSTAPPEN, DAN KOM IK WAARSCHIJNLIJK NAAR JULLIE ZEGGEN IN AANMERKING MET DAS, PRIMA, DAAR KAN IK WEL IN TERMIJNEN BETALEN, MAAR JULLIE ZIJN MIJ EN NA HET LEZEN VAN DIT BERICHT MOGELIJK NOG ANDERE 10 TALLEN POTENTIËLE KLANTEN, op z'n zachts gezegd.. KWIJT!
Zo Omar, dat is krasse taal! Zeker even vergeten de voorwaarden te lezen? U heeft toch een meerjarig contract afgesloten? Als u nu gewoon de feiten eens op een rijtje zet en het probleem verteld zoals het is, komt het waarschijnlijk in een heel ander daglicht te staan. Bv. maandelijks voorschot is te laag, waardoor de jaarafrekening na een lange strenge winter veel hoger is uitgevallen en er flink moest worden bijbetaald. Een betalingsregeling afgesproken, maar mie er niet aangehouden. Ja en nu moet het in eens worden voldaan. Dan maar even het contract verbreken. Jandorie nu moet ik de iPad betalen en tot overmaat van ramp ook nog een opzegboete i.v.m. te vroeg opzeggen. En dan maar schelden....
Fraai epistel. Echter je rekeningen tijdig betalen aan de energieleverancier voorkomt veel ergernis. Probeert u dat eens, u zult zien dat alles veel soepeler gaat.Omer schreef:Weer een soortgelijkig situatie, ook nog mooi om te zien dat er mensen van Oxxio aanwezig zijn die e.e.a. proberen recht te praten, GEEN KANS OPLICHTERS!
Algemeen
Even ter verduidelijking/opheldering voor degene die de betekenis niet wisten (waaronder ikzelf).
Een epistel is een schrijven gericht aan een persoon of een groep personen, meestal in de vorm van een erg formele brief, vaak didactisch van aard en elegant geformuleerd.
De brieven van de apostelen aan verscheidene joodse gemeenschappen in de wereld, opgenomen in het Nieuwe Testament, worden vaak epistels genoemd.
Even ter verduidelijking/opheldering voor degene die de betekenis niet wisten (waaronder ikzelf).
Een epistel is een schrijven gericht aan een persoon of een groep personen, meestal in de vorm van een erg formele brief, vaak didactisch van aard en elegant geformuleerd.
De brieven van de apostelen aan verscheidene joodse gemeenschappen in de wereld, opgenomen in het Nieuwe Testament, worden vaak epistels genoemd.