LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio opzegging welkomstpakket

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hagro

Oxxio opzegging welkomstpakket

Ongelezen bericht door Hagro »

Wij zijn voor de kerst telefonisch benadert door Oxxio voor energie en gaslevering voor thuis.
We hebben een welkomstpakket ontvangen met de datum erboven van 23 -12 -2009 met een klantnummer en de mededeling dat we deze binnen 7 werkdagen weer konden opzeggen.
Dit welkomstpakket hebben we pas na de kerst ontvangen (de 29e of de 30e)
Wij willen geen gebruik maken van hun aanbieding dus we hebben keurig netjes weer een briefje teruggestuurd met de medeling dat we dit alles willen annuleren.
Deze brief is 6 januari verstuurd naar Oxxio dus die hebben ze donderdag 7 januari ontvangen.
Op 7 januari een mail gehad van Oxxio met de volgende mededeling:
Onlangs heeft u zich aangemeld bij Oxxio. Als onderdeel van uw aanmelding hebben we € 10,71 van uw rekening afgeschreven. Deze eenmalige incasso is een deel van het vastrecht, we verrekenen dit bedrag op uw eerste afrekening voor stroom. Daarnaast zeggen we de overeenkomst met uw huidige energieleverancier voor u op*.

Vandaag (8-1-2010) direkt gebeld met Oxxio 0800 - 1401 met de vraag of ze dit geld terug willen storten en dat we dus geen gebruik maken van hun diensten.
Via hun doorverwezen naar het hoofdkantoor 0900-5566777 optie 5 en via hun zouden ze het geld terugstorten.

Deze vertelde mij dat het niet zomaar ging en dat we onze eerste levering (15 februarie) moesten afwachten en dat we dan nog eens moesten bellen.
Ze kan niks anders voor ons betekenen en het is niet terug te draaien volgens haar.
Na herhaaldelijk aandringen dat dit absoluut niet kan, gaat ze proberen ze dit intern met een annulering te regelen maar ze wil geen garantie geven.
Ik heb haar om een schriftelijke bevestiging gevraagd wanneer alles geannuleerd zou zijn en dit zouden we dan bevestigd krijgen per mail (maar geen garantie dat het lukt)

Ik heb ze gewezen op de 7 werkdagen opzegtermijn en dat ze wel heel erg snel zijn met geld van de rekening plukken.
En bovendien, ze moeten niks leveren , ik maak geen gebruik van hun.

We komen er dus zoals het nu lijkt er lastig vanaf .

Heeft u nog suggesties

VioletPrue

Re: Oxxio opzegging welkomstpakket

Ongelezen bericht door VioletPrue »

In een aangetekende brief nogmaals bevestigen dat je wilt opzeggen zonder boete.
Dat je de brief van 23 december door de drukte rondom de feestdagen pas de 30e hebt ontvangen.
Daar kun jij niets aan doen (maak dit duidelijk) en dat daarom rond de feestdagen een opzegtermijn van 7 dagen niet reeël is.
Dat je het afgeboekte bedrag terug wilt en dat je niet wilt dat je contract met je huidige leverancier wordt opgezegd.
Bel je huidige leverancier en vertel hun dat Oxxio je gaat proberen te switchen, maar dat je dit absoluut niet wilt. (dit zou ik maandag meteen doen)

Hagro

Ongelezen bericht door Hagro »

Bedankt voor je reactie,

De ene medewerker gaf inderdaad toe dat het niet correct is dat ze voor de kerst je hiermee lastig vallen, en dat ze vervolgens direkt die 7 dagen in laten gaan.
Het is gewoon belachelijk en volgens mij ben ik dan ook heus niet de enige bij wie dit is gebeurd.
Het ergste vind ik dan nog dat ze me min of meer gelijk geven maar dat ze er op dit moment er niks meer aan kunnen doen.Ze geven zelf aan dat je binnen 7 werkdagen moet reageren
Ik sta volledig in mijn recht en dan moet je hemel en aarde bewegen om er vanaf te komen.
Ik heb het nu al helemaal gehad met Oxxio

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er kan wel de 23e op de brief staan, maar als hij pas de 29e is verstuurd... Dit klopt natuurlijk niet.

Het afgeschreven bedrag kun je gewoon bij je bank storneren, immers, je bent het er niet mee eens. Als je niet storneert, geef je in feite (in de gedachtengang van Oxxio, want hoe pikken ze je als klant in) aan dat je het wel eens bent met de afschrijving, en wat zegt Oxxio dan... "u bent nog wel eventjes klant bij ons".

De belofte van Oxxio dat hun het geld terug zullen storten zou ik niet eens afwachten, belofte maakt schuld, Oxxio heeft bergen schulden. Ze houden je gewoon aan het lijntje, juist om jou alsnog te dwingen klant te worden/blijven.

Kort en krachtig optreden, dat is de enige manier om van die lui af te geraken.

Succes ermee.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Hagro,

Uw forumbericht van 8 januari jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met het annuleren van uw leveringscontract. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw NAW-gegevens door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

De opzegtermijn van 7 dagen is over het algemeen 7 werkdagen.
kerstdagen ( vrijdag 25 dec ) zijn feestdagen ook zoals ( vrijdag )1 januari een feestdag is.
deze dagen hoef je naar mijn idee niet mee te tellen.

groetjes

GezondVerstand10

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

EagleOne2002 schreef:De opzegtermijn van 7 dagen is over het algemeen 7 werkdagen.
kerstdagen ( vrijdag 25 dec ) zijn feestdagen ook zoals ( vrijdag )1 januari een feestdag is.
deze dagen hoef je naar mijn idee niet mee te tellen.

groetjes
Als er vertraging is met de postbezorging zal de enveloppe ook later afgestempeld zijn. Als je de enveloppe nog hebt kun je daarmee wellicht bewijzen dat je de brief later ontvangen hebt. Ingangstermijn 7 dagen is mijns inziens dan tenminste datum afstempeling PPT

Gesloten