Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
carinabreij
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2022 16:12

Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Ongelezen bericht door carinabreij »

Hoi mischien dat iemand mij meer informatie kan geven. In bijlage is een foto van mijn verlenging bij oxxio. Daarbij staat dat mijn tarieven gelden tot feb 2023 enkel heb nu wel al 2x een verhoging gehad neem aan dat dit eigenlijk niet kan of ben ik compleet mis?
Al geprobeerd via klantenservice maar krijg geen contact.
Bijlagen
20221215_135504.jpg
(36.66 KiB) 2977 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Ongelezen bericht door Lady1234 »


carinabreij
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2022 16:12

Re: Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Ongelezen bericht door carinabreij »

Ik ge. Het bericht gelezen. Maar ik heb van oxxio dus geen email ontvangen.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien zelf een mail sturen?

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Wat in rekening wordt gebracht zijn voorschotten. Deze worden verrekend met de jaarnota. Zolang de tarieven niet worden aangepast, lijkt er mij niets aan de hand.

Ook gaan per 1 januari as. diverse lage BTW-tarieven op energie weer naar de hoge tarieven. Ook gaan enkele belastingen op energie weer naar het oude niveau. Dit veroorzaakt vanaf januari een stijging van je energielasten en waarschijnlijk ook je voorschotten.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Oxxio vast, toch bedrag veranderd?

Ongelezen bericht door Alex E »

Mijn vriendin is klant bij Oxxio, een merk van Eneco. De naam van het vaste contract werd per 1-1-2022 (tevens de ingangsdatum van het nieuwe contractjaar) gewijzigd naar LosVast, met daarbij de belofte dat de tarieven gedurende het nieuwe contractjaar (geheel 2022 dus) onveranderd zouden blijven. Die belofte hebben ze verbroken want op 19-10-2022 hebben ze de tarieven verhoogd, namelijk verdrievoudigd. Tevens werd de maandelijkse termijn automatisch verhoogd. Mijn vriendin heeft daartegen bezwaar gemaakt, er stond immers zwart op wit dat de tarieven 1 jaar hetzelfde zouden blijven. Zonder inhoudelijke argumenten, er werd enkel gecommuniceerd dat de energieprijzen wereldwijd waren gestegen, werd haar bezwaar destijds niet gehonoreerd. Totdat zij op 12-12-2022 een email van Oxxio ontving, waarnaar Lady1234 al verwees. (Wellicht is deze email in de spambox van TS beland?) Oxxio zou per klant de ten onrechte in rekening gebrachte tariefsverhoging gaan corrigeren en eind januari 2023 zou mijn vriendin daarover nader geïnformeerd worden. Op 21-12-2022 werd verzocht om de meterstanden van gas en elektriciteit door te geven. Direct na het doorgeven daarvan kreeg zij te lezen dat zij, ondanks gelijk gebleven verbruik, ruim €900 moest bijbetalen. De jaarafrekening gedownload en daaruit bleek dat Oxxio de per 19-10-2022 ten onrechte verhoogde tarieven toepast en tevens dat het gasverbruik met deze hogere tarieven voor de periode van 2 maanden, nl. van 19/10 t.e.m. 21/12-'22, ongeveer net zo hoog werd ingeschat als het totale gasverbruik van 1/1 t.e.m. 18/10-'22. Waarop deze inschatting is gebaseerd wordt niet medegedeeld, echter overduidelijk in het voordeel van Oxxio. Nu mag er hopelijk van uitgegaan worden dat het eind januari '23 alsnog gecorrigeerd wordt. Mijn vriendin heeft echter onvoldoende financiële middelen om voor die tijd de bijbetaling van de jaarnota + het nogmaals verdubbelde maandbedrag te voldoen. Daarom heeft zij aan Oxxio verzocht om in haar situatie een nieuwe jaarafrekening op te maken op basis van de correcte, niet verhoogde, tarieven i.p.v. af te wachten op een correctie eind januari 2023. Dit verzoek kon uitsluitend verzonden worden via het Contactformulier op de site van Oxxio. Een email verzenden naar Oxxio kan niet. Het verzenden van het Contactformulier lukte overigens pas bij de 3 poging. Bij de eerste 2 keer ontving zij de mededeling dat het verzenden helaas mislukt was en dat ze het nogmaals moest proberen. Maar alle ingevoerde gegevens zijn dan verloren, dus moet je die opnieuw invullen. Enfin, uiteindelijk gelukt en ook direct een respons, namelijk dat Oxxio 20 dagen! nodig heeft om inhoudelijk te kunnen reageren. Om wanhopig van te worden. Telefonisch contact is bijna onmogelijk, zoals tegenwoordig bij zoveel instanties en bedrijven. TS, carinabreij, kan ik enkel adviseren het Contactformulier in te vullen en veel geduld te betrachten. Succes!

Plaats reactie