Tijdens bedenk termijn verlenging energie contract opzeggen voor een goedkoper tarief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ibbie

Tijdens bedenk termijn verlenging energie contract opzeggen voor een goedkoper tarief

Ongelezen bericht door ibbie »

Ik was ingegaan op een verlengaanbod van essent voor een jaarcontract. Daar stond onder dat je als de tarieven lager worden je van je bedenktijd gebruik kon maken. Het koste me heel wat moeite maar vandaag ben ik er achter gekomen dat de tarieven zeker voor gas flink wat lager zijn. Dus heb ik aangegeven dat ik de verlenging op wil zeggen en dan een tegen het nieuwe tarief een jaarcontract wil. Dat gaat en ik was er van op de hoogte dat die wettelijke bedenktermijn dan opnieuw ingaat waardoor ik kort het variabele tarief ga betalen. De medewerker wees me er echter op dat het systeem het niet zo ziet en ik tot 20 juni moet wachten om het contract voor een jaar vast te zetten en dan die 2 weken bedenktermijn ingaan. Dat betekent dat ik een paar weken langer het variabele tarief betaal.

Het systeem zou voor ons moeten werken maar hoe het nu gaat geeft het toch een gevoel dat ze het expres zo moeilijk maken.

Arizonakid

Re: Tijdens bedenk termijn verlenging energie contract opzeggen voor een goedkoper tarief

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat zijn de voorwaarden nou eenmaal.
Nog mooi toch dat je alsnog voor dat lagere tarief vast kan zetten straks?

Plaats reactie