LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussentijdse meterstanden; is dit normaal?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rianne85

Tussentijdse meterstanden; is dit normaal?

Ongelezen bericht door Rianne85 »

Beste forumleden,
mijn vriend en ik hebben afgelopen jaar onze nieuwbouwwoning betrokken, halverwege oktober. Omdat het om een nieuw contract ging moet ik een hoger voorschot bij Essent betalen; dit was standaard zeiden ze. Van € 110,--(niet geissoleerde tussenwoning uit ong.1980) naar € 207,--. Hierbij zei de medewerkster dat ik dit na drie maanden aan kon passen via internet. Gisteren wou ik mijn voorschot bedrag aanpassen: kijk ik in de meterkast naar de standen. Schrik ik mij toch helemaal de pleures!!!! Electraverbruik: 1560 , Gas: 1706 !!!!
Dit verbruikten wij in het andere huis nog niet eens over een heel jaar, hier dus in 4 maanden!!!Dat houd dus in, dat als die meter door blijft tikken, wij zo'n 1500 euro bij moeten betalen!

De volgende apparaten kunnen de oorzaak zijn maar kan dat ook deze meterstanden opleveren?
Verschil met andere huis:
Oven , vaatwasser, vloerverwarming beneden en badkamer, mechanische ventilatie.
Uiteraard is de CV spikslinternieuw en tevens de meterkast en leidingen. In het andere huis: slecht geissoleerd, enkel glas.

Heeft iemand hier ervaring mee of is dit normaal in het begin van een nieuwbouwwoning?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Pobox '67

Re: Tussentijdse meterstanden; is dit normaal?

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

heb je veel verbouwd aan de woning? het kan zijn dat er apperatuur gebruikt is met veel vermogen. evt veel gestookt tijdens schilderen of verhuizen met open deurne/ramen. door het schilderen zijn ruimtes vochtig en moeilijker op te warmen= meer energie verbruik. Kook je elektrisch?

Dat Essent jouw een hoger voorschot laat betalen is typisch weer iets voor Essent want die zien overal iets in om meer te kunnen cashen. Dat is natuurlijk onzin om zo te werk te gaan.

Rianne85

Ongelezen bericht door Rianne85 »

Bedankt voor de snelle reactie.
We hebben niet echt verbouwd: de bouw van de woning is in Januari begonnen en in oktober waren we klaar. TOen hebben we ook pas voor het eerst de ketel laten draaien. Op het eind stonden alleen de schilders er nog in... en die gebruiken alleen maar de kwast en een radio...
Dat verhogen vond ik ook erg typisch, maar met dat bedrag kan ik nog wel leven, straks zal ons voorschot bedrag enorm hoog liggen, daar ben ik wat minder blij mee!

jean-luukse

Ongelezen bericht door jean-luukse »

Rianne85 schreef:Bedankt voor de snelle reactie.
We hebben niet echt verbouwd: de bouw van de woning is in Januari begonnen en in oktober waren we klaar. TOen hebben we ook pas voor het eerst de ketel laten draaien. Op het eind stonden alleen de schilders er nog in... en die gebruiken alleen maar de kwast en een radio...
Dat verhogen vond ik ook erg typisch, maar met dat bedrag kan ik nog wel leven, straks zal ons voorschot bedrag enorm hoog liggen, daar ben ik wat minder blij mee!
Als je maandvoorschot teveel vindt kun je dit eenmalig laten verlagen met 15%,als je dan nog niet tevreden bent zal je 3 maanden meterstanden door moeten geven aan je leverancier en kunnen ze alsnog aanpassen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Electraverbruik: 1560 , Gas: 1706
Een hele simpele vraag. Je hebt weliswaar een nieuwe woning, maar dat betekent nog niet dat de meters met 0 beginnen.

Wat waren de beginstanden? Als het goed is kun je ze terugvinden op de papieren die je bij de oplevering gehad hebt.

De aparaten die jij noemt zijn, op de cv na, allemaal elektragebruikers, dus ik vermoed dat de gasmeter een 'tweedehands' is. Kijk eens naar het bouwjaar dat er op staat als het goed is?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Zoals al gezegd,.......de beginstanden van oktober!

Verder: Nieuwbouw. Al gedacht dat een droogstoken van de woning ook extra gas neemt?
Nieuwbouwwoningen zijn altijd hartstikke vochtig. Het duurt lang en neemt veel gas voordat de woning echt helemaal droog is. Het radiootje van de schilders zal het niet zijn, maar al die verf (ook weer vochtig) weer wel.
Kortom, dit moet u wel in ogenschouw nemen.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Rianne85,

In uw bericht van 2 februari op dit forum geeft u aan dat u een hoog energieverbruik heeft .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Verder: Nieuwbouw. Al gedacht dat een droogstoken van de woning ook extra gas neemt?
Nieuwbouwwoningen zijn altijd hartstikke vochtig. Het duurt lang en neemt veel gas voordat de woning echt helemaal droog is. Het radiootje van de schilders zal het niet zijn, maar al die verf (ook weer vochtig) weer wel.
Kortom, dit moet u wel in ogenschouw nemen.
Ik heb een (beneden, dus geen gratis vloerverwarming van de benedenburen) appartement van - officieel - 59 m2, opgeleverd juni 2008, het eerste jaar heb ik nog geen 600 m3 verbruikt. CV staat op 19,5 graden.

Vorige winter was de binnenlucht redelijk vochtig, pas dit jaar moet ik schoteltjes met water neerzetten om de luchtvochtigheid op peil te houden.

Gesloten