LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaste stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ldv
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2009 10:30

vaste stroom

Ongelezen bericht door ldv »

Vorig jaar ben ik meermalen benaderd door de nuon, om een vast tarief te nemen!
Zeker was de verkoper dat de tarieven alleen nog maar gingnen stijgen.
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt, want wie wil hier niet van meeprofiteren, als je minder kunt betalen.
Nu lees ik tot mijn verbazing, dat de tarieven 25% worden verlaagd.
Toen ik belde naar Nuon werd er gezegt: tja, u heeft dit toch zelf gewild?
En: wij weten ook niet alles van te voren.
Nu mis ik wel die 300 euro per jaar waar de minder trouwe klanten van Nuon wel van profiteren. Eigenlijk ben ik best boos. :x

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Had je kunnen weten... Maar toch erg vervelend idd.

T. Lamain
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 11:15

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door T. Lamain »

Ik baal! 7 maanden geleden bevallen van een lief meisje! een paar weken later belt nuon! We hebben voor uw een super aanbieding! 3 jaar een vaste prijs voor uw stroom! U gaat veel wassen en drogen en de verwarming moet aan.. blabla... (ze hadden mijn gegevens uit een mailing gehaald ofzo en wisten dat ik net bevallen was). U bent beter uit als u een contract bij ons afsluit! Nu betaal ik iets van 190 euro! Moet daarnaast (kennelijk) nog kosten betalen om het stroom/ gas bij mij binnen te krijgen (die rekeningen werden tot en met vorige week naar ons vorige huis gestuurd)! Of we ff snel wilden betalen ! (we wonen al 3 jaar niet meer op dat adres!!

Ik vind het belachelijk dat ze jonge moeders bellen en ze zo bepraten om ze over te halen om over te stappen... Alsof ze het beste met je voor hebben! Ik ben boos!. Kan ik onder dit contract uit! hellup!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door gravedigger »

Op deze huilpartijen kon je wachten na die bekendnmaking. Jullie hebben er zelf bewust voor gekozen om de prijs vast te zetten !!!

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Inderdaad hebben jullie er zelf voor gekozen. Je kan natuurlijk weten dat wanneer bedrijven vaste langlopende contracten willen afsluiten, je het schip in gaat.
Je zult zien dat wanneer de prijzen in juli 25% goedkoper zijn er geen reclames en telefoonterror wordt gepleegd door deze bedrijven.
Het zal me ook niks verbazen als het aangaan van een vast contract wordt beperkt in het aantal jaren wat zo'n contract kan lopen. m.a.w. het afsluiten van een 5 jarig contact zal straks niet kunnen, want ze hebben natuurlijk al lang weer gezien dat de olie prijs aan het stijgen is, dus in januari wordt alles weer duurder.

T. Lamain
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 11:15

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door T. Lamain »

jullie hebben helemal gelijk hoor!
Maar ja, wilde toch ff huilen! ;-)

En ik hou me aanbevolen voor eventuele tips!

Ze zullen nu idd geen telefoonrondes gaan houden!
Gelukkig maar.... Ik heb een ding geleerd! Ik ga op niets meer in wat mij belt..!

ohffs
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2009 13:52

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door ohffs »

Eneco

De gemiddelde klant van Eneco die zowel gas als elektriciteit van het bedrijf afnemen, mag er volgens een woordvoerder op vertrouwen per 1 juli ongeveer 320 euro per jaar minder aan gas en elektriciteit kwijt te zijn.

De afnemers van gas gaan 34 procent minder betalen. De klanten die voor hun stroom van het bedrijf afhankelijk zijn, zien de prijs met 7 procent dalen.

De woordvoerder benadrukt dat de daling van de energierekening niet onverwacht komt. Klanten kregen al eind vorig jaar te horen dat de prijzen per 1 juli zouden dalen.

Vast contract

De meeste Enecoklanten hebben geen vast contract voor één of drie jaar afgesloten. Wie dat wel heeft gedaan en zijn contract op 1 april vernieuwt, ziet de energierekening met ingang van die dag met gemiddeld 20 procent dalen.

De woordvoerder van Essent kon nog niet aangeven, met hoeveel de energierekening van de gemiddelde klant bij het derde grote energiebedrijf van Nederland daalt.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door Ron58 »

Toen ik belde naar Nuon werd er gezegt: tja, u heeft dit toch zelf gewild?
Uiteraard, maar wie heeft je met de hand op het hart beloofd dat je goedkoper uit zou zijn????
En dat terwijl degen die het je aansmeerde donders goed wist dat hij/zij je er inluisde.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door Shine »

Uiteraard, maar wie heeft je met de hand op het hart beloofd dat je goedkoper uit zou zijn????
En dat terwijl degen die het je aansmeerde donders goed wist dat hij/zij je er inluisde.
@Ron:
kinderachtig van je, temeer omdat jij het sowieso al tijden wist.
Eind vorig jaar was al bekend dat de prijzen in juli 09 zouden gaan dalen gezien de ontwikkelingen met de olieprijs.
Vorig jaar stonden de topics vol met:"waarom daalt de gasprijs niet omdat de olieprijs zo giga aan het dalen is"
Iedere keer werd er duidelijk geantwoord:"dat gebeurd in juli 09, ivm de peildatum bij energiebedrijven"

Laten we nou niet ineens met zn allen de onwetenden uithangen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: vaste stroom

Ongelezen bericht door Ron58 »

Shine, het is niet kinderachtig bedoeld.
Niet iedereen volgt dit soort zaken.
Ik ken een paar (in dit geval oudere) mensen die zich hier helemaal niet bezig houden en zich onlangs een vaste prijs aan hebben laten praten omdat het nu eenmaal gaat om hun eigen energie leverancier waar ze al 30 jaar bij zitten. (oftewel met elke fusie "meeverhuisd")
Die mensen zijn nog van de oude stempel en geloven nog dat hun "eigen" energieleverancier niet tegen ze liegt. Ze hebben dit afgesloten in goed vertrouwen dat Nuon het beste met ze voor heeft en ze werkelijk goedkoper uit zijn.
Het gaat haast nog zo ver dat ze dankbaar zijn dat er zo goed aan ze gedacht wordt.

Gesloten