LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ?? Vergelijkinssites ??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Charissa22
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:12

?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door Charissa22 »

Hallo Iedereen,

ik heb nu al tig vergelijkingssites bezocht en steeds kreeg ik bij hetzelfde gebruik verschillende totaalkosten van alle bedrijven

Ik kan door de bomen het bos niet mer zien, het lijkt of de sites zelf ook hun voordeel hieruit slaan.

ik vroeg me af of iemand weet welke site of leverancier een 'correcte' berekening geeft.

ik verbruik p.j +- 1500 kwh enkele meter en 1800m3 gas

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door Shine »

Je kunt je afvragen of overstappen naar een andere energiemaatschappij de moeite loont voor die paar eurootjes jaarverschil en de eventuele ellende die achter zo'n overstap weg kan komen.
Ik zou willen zegen "staar je er niet te blind op".

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik wil geen reclame maken maar over Greenchoice lijken relatief weinig klachten te zijn. Is ook een van de goedkoopste. Zie o.a. www.energieleveranciers.nl . Ben er ook op overgestapt.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: ?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door Lomax »

Op de paar eurootjes moet je je inderdaad niet blind staren.

Overstappen kan problemen opleveren, hoeft echter niet.
Ik ben overgestapt voornamelijk omdat ik geen zin meer had om mee te betalen aan de topsalarissen bij Nuon.
Dat ik ondertussen ongeveer 6 cent per kwh betaal ipv 10 cent is mooi meegenomen.

Overigens ben ik overgestapt via de Vastelastenbond naar elektran 3 jaar vast.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: ?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hoe meer je verbruik, hoe hoger het voordeel,
dus dat gas kan nog, maar je gebruikt te kort stroom!

Als je jou maatschappij niet leuk vind omdat ze de verkeerde voetbal club sponsoren, en de Directie te veel verdient is dat vaker een reden om toch te gaan.

Ik heb zelf wel een goedkopere als de netwerk beheerder (nuon) maar niet de goedkoopste, via United Consumers krijg ik wel over de brandstof van auto al meer terug, hetzelfde voor de ziektekosten verzekering (10%)
verder bieden ze mobiele telefoons aan, maar die heb ik niet gekozen.

Het is een goede aanbieder, die GAS en Stroom via Cogas leverde, maar veel goedkoper dan Cogas zelf, en ook hun aanbiedingen gelden dus niet.

Bij klachten over fout doorgegeven meterstanden bij verhuizing (fout Nuon) word het binnen een maand opgelost, netjes na een normaal telefoontje (geen 0900) en ze hopen het binnen een maand te doen, maar zeggen dat het wel eens langer kan duren, dus eerlijk, want zij zijn ook afhankelijk van de netbeheerder die de meterstanden juist moet doorgeven, ook de datums waren fout, dus niet hun maar Nuon fout!

Dus zowel normaal leveren als klachten oplossen gaat zeer goed, vrijwel geen fouten te vinden hier en bij Kassa, en ik vermoed dat die fouten die genoemd werden bij Kassa fouten van de klant zelf was, want er zijn sukkels die zelf fouten maken en dan een ander de schuld geven!

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: ?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door johhnny »

anastasia=united consumers

lomax=elektran

hahaha wat een sales verhaal maar wel leuk om te lezen

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: ?? Vergelijkinssites ??

Ongelezen bericht door Lomax »

:lol:

Wat me wel is opgevallen is dat een van die verglijkings sites de MEP heffing nog in rekening brengt. Was die niet afgeschaft ;)

Gesloten