LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou ik weet het nu, ze mogen daar werken, maar ze moeten dan wel 15 contracten afsluiten in de week, zo niet, sta je op straat.
Ze worden op hun eigen kosten door het hele land gestuurd, maar wel met de verplichte verkopen, haal je dat niet, volgt er ontslag!
Als je aan de quota voldoet, betalen zij de reiskosten, zo niet, ben je de bok!

Ik noem dit uitbuiting, het zijn meestal jonge mensen, studenten, die getraind worden om zo te verkopen, alleen het nuon ziet niet in, dat mensen er zat van zijn om aan de deur te kopen!

Ik zou bijna medelijden met ze krijgen, alleen mijn dochter kon het ook niet aan me verkopen!

Wat een walgelijk bedrijf zeg!

stofzuigertje

Re: Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit soort verkopers zullen juist meer bestaande Nuon klanten weg jagen dan ze nieuwe krijgen.
Dus alle Nuon gebruikers, zeg op tenzij ze deze verkoop stoppen.

Hhhmmm
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:40

Re: Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Ongelezen bericht door Hhhmmm »

Ik denk niet dat ze echte nuon medewerkers zijn, maar een extern bedrijf die namens nuon klanten probeert aan te werven.

===

Zoiets speelde in 1998 ook af, maar dan namens Aegon verzekeringen verkopen.
En achteraf blijkt dat Aegon hun niet kent en ook nooit heeft ingeschakeld.
Hoop ellende, ook bij de mensen die het deur aan deur verkochten.

Dus ik hoop voor Nuon dat dit niet het geval is bij hun.

===

Misschien kunnen ze beter hun geld insteken voor een reclame spot met een bekende zanger, acteur etcetc

witte angora
Berichten: 31217
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien kunnen ze beter hun geld insteken voor een reclame spot met een bekende zanger, acteur etcetc
Tip voor Nuon: Ik geloof dat ene Wouter Bos op het ogenblik zonder werk zit. En aangezien die van Financiën wel het een en ander verstand heeft? :mrgreen:

Auitdebulten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2009 13:14

Re: Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Ongelezen bericht door Auitdebulten »

Niet aleen de NUON (verder te noemen NU OFF) maar ook Energie Direct heeft van die gasten rond rennnen.
Een paar weken geleden kwam bij mij ook eentje aan de deur die wel even mijn gas om ging zetten in groen(??) gas dat zou en beter zijn dan wat ik nu zou hebben.
Ik heb netjes bedank en de deur dicht gedaan maar blijkbaar vond hij dat onbeschoft en stond zelfs tegen de dichte deur te vloekken :).
Het ergste van alles is dat hij begon met een leugen, ik zou volgens hem eerst NUON hebben en later was het zo dat hij in zijn map had staan dat ik Energie Direct had dus gewoon een leugennaar en daar hou ik niet van.
Overigens bevalt Energie Direct mij beter dan OXXIO omdat deze wel de rekeningen optijd afschrijft en de klanten service echt veel vriendelijker is dan bij OXXIO.

sany1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2010 18:27

Re: Waarom zijn de nuon medewerkers zo agressief?

Ongelezen bericht door sany1981 »

dit soort verkopers werken indd niet direckt via het bedrijf ,maar voor een callcenter ,en de bedrijfen zoals de nuon ,huurt de callcenters in om voor hun te verkopen ,
callcenters werken indd via een contrackten systeem ,(je moet zoveel contrackten afsluiten per dag anders wordt je er uitgegooit.waardoor de verkopers vaak onvriendelijk tot zelfs agresief worden ,omdat ze bang zijn dat ze hun baan verliezen .vaak weet het bedrijf (bijv nuon )niks af van het gedrag van deze verkopers ,als er klachten binnen komen gaat het bedrijf controleren bij het calcenter maarja ,daar is natuurlijk volgens hun geen sprake van onvriendelijkheid ,dus dat is ook voor het bedrijf moeilijk om daar achter te komen ,helaas,ze moeten gewoon de spelregels veranderen bij de callcenters,zodat de verkopers niet zo snel eruit vliegen ,
ik heb 3 jaar bij een callcenter gewerkt ,vandaar dat ik dit weet. :lol:
(wel moet ik er bij zeggen dat niet alle bedrijfen via een callcenter werken ,maar de meeste wel.)

Gesloten