LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werking energiemeter
werking energiemeter
Beste , Ik heb met een energiemeter ( Crestra 1107 ) het verbruik van de vriezer gemeten gedurende
2 etmalen.
Nu krijg ik de volgende standen : KWH 0.62
Watt 1529
Deze twee uitkomsten zijn mij niet geheel duidelijk want het aantal Watt is beduidend hoger als
het aantal Kwh
Mvg
2 etmalen.
Watt 1529
Deze twee uitkomsten zijn mij niet geheel duidelijk want het aantal Watt is beduidend hoger als
het aantal Kwh
Mvg
Re: werking energiemeter
Hansw schreef:Beste , Ik heb met een energiemeter ( Crestra 1107 ) het verbruik van de vriezer gemeten gedurende
2 etmalen.
Watt 1529
het aantal Kwh
Mvg
watt (W) is een eenheid van vermogen
watt-uur (Wh (of kWh)) is een eenheid van energie, want Vermogen * tijdsduur = energie.
Beide zijn volgens mij goed, maar mijn natuurkunde is wat roestig.
Dit is niet helemaal correct. Het totale verbruik is 0,62 Kwh over de totale gemeten periode. Dus in het geval van ts over 48 uursnuffel1 schreef:Kwh is het totaal verbruik per uur in uw geval 0,62 Kwh. Het wattage geeft het verbruik aan als de vriezer in werking is, in dit geval 1529 watt.
Dat lijkt me meer een koelcel dan een vriezer... ofwel erg hoog.Het wattage geeft het verbruik aan als de vriezer in werking is, in dit geval 1529 watt.
Wat zegt de handleiding ?

0,62 kwh betekent niet dat er 0,62 kilowatt per uur verbruikt wordt. Dit zou idd erg veel zijn voor een koelkast.snuffel1 schreef:De meter geeft het gebruik per kilo watt uur aan, de periode waarover gemeten wordt doet er niet toe. Hoe dan ook is 0,62 kilowatt per uur veel te veel.
Kijk voor een uitleg wat kwh is even op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kilowattuur
In geval van ts is er gemeten over 48 uur wat inhoud dat de vriezer gemiddeld 12,9 watt (per uur) verbruikt. Dit is op jaarbasis dan ongeveer 113kwh.
Als ik lees dat het verbruik van een moderne vriezer a+++ 124kwh per jaar is (Bron http://www.milieucentraal.nl/energie-be ... -vriezers/) dan vindt ik dat niet schrikbarend hoog.
Beste ,
De vriezer is 2 jaar oud Siemens A+
Mijn totale jaarverbruik is 2300 KWH
Volgens de handleiding is 0.62 KWH het totale gebruik over een periode ( 48 uur in mijn geval )
Maar de stand 1529 Watt begrijp ik niet want dat is volgens mij 1.5 KWH
Of heb ik het mis.
De vriezer is 2 jaar oud Siemens A+
Mijn totale jaarverbruik is 2300 KWH
Volgens de handleiding is 0.62 KWH het totale gebruik over een periode ( 48 uur in mijn geval )
Maar de stand 1529 Watt begrijp ik niet want dat is volgens mij 1.5 KWH
Of heb ik het mis.
KWh is hoeveel een apparaat in totaal heeft verbruikt. In een week is dat dus zeven keer zo veel als in een dag. Watt is hoeveel energie er per seconde wordt verbruikt. Dat varieert, als de motor aan is, verbruikt hij meer dan als de motor uit is.
0,64 kwh in twee dagen komt overeen met ong 120 kwh per jaar, wat niet heel raar is voor een zuinige vriezer.
Het aantal watt zal waarschijnlijk het hoogste verbruik in de meetperiode zijn geweest. Maar 1500 is dan wel heel hoog. Mogelijk is de meter eerst voor het meten van een ander apparaat gebruikt (bv wasmachine ) en daarna niet ' gereset'?
0,64 kwh in twee dagen komt overeen met ong 120 kwh per jaar, wat niet heel raar is voor een zuinige vriezer.
Het aantal watt zal waarschijnlijk het hoogste verbruik in de meetperiode zijn geweest. Maar 1500 is dan wel heel hoog. Mogelijk is de meter eerst voor het meten van een ander apparaat gebruikt (bv wasmachine ) en daarna niet ' gereset'?
Beste kweenie,
Ik heb met de resetknop de meter eerst gereset .
Alles stond toen op nul zoals tijdinstelling.
Mvg
Ik heb met de resetknop de meter eerst gereset .
Alles stond toen op nul zoals tijdinstelling.
Mvg
Ik zou de meter, na resetten, nog maar erns met ern lamp of stofzuiger of zo gebruiken, dan weet u wat hij moet aangeven en hoe de cijfers geïnterpreteerd moeten worden.
KloptHansw schreef: Volgens de handleiding is 0.62 KWH het totale gebruik over een periode ( 48 uur in mijn geval )
Dat leek me ook al veel, wellicht is dit het piekvermogen bij het aanslaan van de motor.Hansw schreef: Maar de stand 1529 Watt begrijp ik niet want dat is volgens mij 1.5 KWH
Of er is een komma over het hoofd gezien...