LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1 bolletje voor 2 euro
1 bolletje voor 2 euro
Tweede paasdag in scheveningen geweest uiteraard een rondje op de boulevard.
Overal was het hartstikke druk behalve waar bij 1 winkeltje (kraampje) en daar verkochten ze ijs.
Dichterbij gekomen keek ik eens op de prijzen, schrik niet er stond 1 BOLLETJE VOOR 2 EURO.
Tel uit je winst, je staat daar met een gezin en zegt doe u mij maar 4 ijsjes met elk 2 bolleTJES.
Dat is dan 16 euro oftewel 35GULDEN slik
Kom op we gaan gauw naar huis en kijken thuis eens in de vriezer of er nog een literpak ijs is van 2 euro
Overal was het hartstikke druk behalve waar bij 1 winkeltje (kraampje) en daar verkochten ze ijs.
Dichterbij gekomen keek ik eens op de prijzen, schrik niet er stond 1 BOLLETJE VOOR 2 EURO.
Tel uit je winst, je staat daar met een gezin en zegt doe u mij maar 4 ijsjes met elk 2 bolleTJES.
Dat is dan 16 euro oftewel 35GULDEN slik
Kom op we gaan gauw naar huis en kijken thuis eens in de vriezer of er nog een literpak ijs is van 2 euro
Re: 1 bolletje voor 2 euro
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, zulke absurde prijzen.
Verboden zou het moeten worden, sluiten die kraam.
Zijn ze nu helemaal gek geworden?
Wat vinden jullie hier nu van
Verboden zou het moeten worden, sluiten die kraam.
Zijn ze nu helemaal gek geworden?
Wat vinden jullie hier nu van
Dat kan kan toch niet een bolletje voor € 2,00 hier kost een bolletje € 3,00
ja maak er maar grapjes over maar het is toch te idioot voor woorden. Laten we het eens hebben over de entreeprijzen van de pretparken daar kun je met een modaal gezinnetje ook al niet eens meer in. Laat staan personen die van nog minder moet rondkomen...
Gelukkig stond de prijs aangegeven zodat je tijdig kon beslissen geen ijsje te bestellen.
Ik zie genoeg kraampjes (ijs of snacks) waar geen prijs op staat, stel dat je dan al met 4 ijsjes van twee bolletjes ( of je kinderen staan aan hun ijsjes al driftig te likken ) in je handen staat en de verkoper zegt: dat is dan 16 euro alstublieft!
Persoonlijk loop ik een kraam waar geen prijzen staan voorbij, als er wel prijzen staan maar die bevallen me niet, dan eveneens.
Overigens stappen we onderweg ook wel eens gewoon een supermarkt binnen en kopen daar een doos met ijsjes, zal wel Hollandse zuinigheid zijn
Ik zie genoeg kraampjes (ijs of snacks) waar geen prijs op staat, stel dat je dan al met 4 ijsjes van twee bolletjes ( of je kinderen staan aan hun ijsjes al driftig te likken ) in je handen staat en de verkoper zegt: dat is dan 16 euro alstublieft!
Persoonlijk loop ik een kraam waar geen prijzen staan voorbij, als er wel prijzen staan maar die bevallen me niet, dan eveneens.
Overigens stappen we onderweg ook wel eens gewoon een supermarkt binnen en kopen daar een doos met ijsjes, zal wel Hollandse zuinigheid zijn
Nee, dat ben je niet, hoewel ikzelf dat gevoel ook wel eens heb als ik een opmerking maak over absurde prijzen.Gelukkig, ik ben niet de enige die er zo overdenkt.
Het lijkt dan wel of veel mensen er gewoon immuun voor zijn geworden, zoiets van: het is nou eenmaal zo, waar maak je je druk om
Persoonlijk niet, nee.
Maar toen het publiek Albrt Heijn ging mijden omdat men die te duur vond is er wel iets op gang gekomen, en de horeca voelt ook goed dat men het te duur vind.
Dus er is wel degelijk iets aan te doen, alleen niet door een enkel individu.
Maar toen het publiek Albrt Heijn ging mijden omdat men die te duur vond is er wel iets op gang gekomen, en de horeca voelt ook goed dat men het te duur vind.
Dus er is wel degelijk iets aan te doen, alleen niet door een enkel individu.
Oplossing:
rugzakje kopen, allemaal lekkers erin doen en wat te drinken voor onderweg.
Laat de horeca eerst de prijzen maar weer eens menselijk maken, zodra dat gedaan is, laten we het rugzakje weer thuis
rugzakje kopen, allemaal lekkers erin doen en wat te drinken voor onderweg.
Laat de horeca eerst de prijzen maar weer eens menselijk maken, zodra dat gedaan is, laten we het rugzakje weer thuis
Heb ik ook gezien! Het was wel ijs van Ben&Jerry en dat moet de prijs waard zijn kennelijk. Maar ik heb daarnaast een ijsje van 1,50 gekocht. Softijs... vond ik ook prima. Ik had meer voor minder (ook nog duur hoor)
Ik geef het er ook niet aan uit hoor. En ik vind het belachelijk!
Mijn salaris is ook niet met 25% gestegen! Maar alles geloof ik wel tegenwoordig.
Ik geef het er ook niet aan uit hoor. En ik vind het belachelijk!
Mijn salaris is ook niet met 25% gestegen! Maar alles geloof ik wel tegenwoordig.
Ja, we hebben het ook zo slecht allemaal......
2 auto's voor de deur, want de buren moeten wel iets hebben om tegen op te kijken.....
Lening ervoor af sluiten, geen probleem........
Tophypotheek? Tuurlijk, je moet wel een vrijstaandhuis hebben of als het niet anders kan maar een 2 onder 1 kap woning.....
En ja, dan blijft er natuurlijk geen geld meer over voor een ijsje....
Maakt niet uit hoor mensen.......
Denk alleen dat jullie zelf de economie kapot hebben gemaakt......
2 auto's voor de deur, want de buren moeten wel iets hebben om tegen op te kijken.....
Lening ervoor af sluiten, geen probleem........
Tophypotheek? Tuurlijk, je moet wel een vrijstaandhuis hebben of als het niet anders kan maar een 2 onder 1 kap woning.....
En ja, dan blijft er natuurlijk geen geld meer over voor een ijsje....
Maakt niet uit hoor mensen.......
Denk alleen dat jullie zelf de economie kapot hebben gemaakt......
Dat is natuurlijk slap gel... en alleen bedoeld om te stangen.En ja, dan blijft er natuurlijk geen geld meer over voor een ijsje....
Voor veel mensen is er gewoon niet al te veel ruimte voor een ijsje, maar ook diegenen die het zich wel (makkelijk) kunnen veroorloven wensen gewoon niet bestolen te worden.
Bij alle andere dingen worden ze ook bestolen....
Vind het een beetje zielig worden om dan te gaan zeuren over een ijsje.......
De mensen denken tegenwoordig te makkelijk over grote dingen die ze aanachaffen (zonder problemen), want de buitenwereld moet zien hoe goed ze het wel niet hebben......
En dan zielig gaan doen, omdat ze iets kleins willen kopen, maar dat eigenlijk niet meer kunnen....
Denk van te voren eens na....
Vind het een beetje zielig worden om dan te gaan zeuren over een ijsje.......
De mensen denken tegenwoordig te makkelijk over grote dingen die ze aanachaffen (zonder problemen), want de buitenwereld moet zien hoe goed ze het wel niet hebben......
En dan zielig gaan doen, omdat ze iets kleins willen kopen, maar dat eigenlijk niet meer kunnen....
Denk van te voren eens na....
Heb geen auto, eigen huis of schulden maar kan niet meer een soft ijsje kopen. Die was eerst Hfl 1,75 en nu 1 euro 75 voor het zelfde dus klets niet uit je nek !!!! Ik heb wel 3 kinderen en geen soft ijsje. Koop jij die dan voor me
Beste !!!!!
Je miste de hele onderliggende gedachte van deze discussie, natuurlijk gaat het niet alleen om dat ijsje, uiteraard word je bij veel meer dingen bestolen, 3 euro of meer voor een spaatje (en dan gewoon kraanwater krijgen) is ook een vorm van diefstal.
Het heeft niets te maken met het kopen van luxe zaken en dan geen geld meer hebben om een ijsje of zo te kopen
Veel winkels, fabrikanten, horecaondernemers zijn gewoon aan het uitproberen, vooral nu door de euro de bedragen minder hoog klinken, hoeveel ze kunnen rekenen voor hun diensten/producten voor het publiek het niet meer accepteert,
En dat punt is nu voor een aantal zaken gewoon bereikt.
Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, ik ga lekker een ijsje kopen (maar niet zo'n dure, want onze tweede auto is nog niet afbetaald)
Je miste de hele onderliggende gedachte van deze discussie, natuurlijk gaat het niet alleen om dat ijsje, uiteraard word je bij veel meer dingen bestolen, 3 euro of meer voor een spaatje (en dan gewoon kraanwater krijgen) is ook een vorm van diefstal.
Het heeft niets te maken met het kopen van luxe zaken en dan geen geld meer hebben om een ijsje of zo te kopen
Veel winkels, fabrikanten, horecaondernemers zijn gewoon aan het uitproberen, vooral nu door de euro de bedragen minder hoog klinken, hoeveel ze kunnen rekenen voor hun diensten/producten voor het publiek het niet meer accepteert,
En dat punt is nu voor een aantal zaken gewoon bereikt.
Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, ik ga lekker een ijsje kopen (maar niet zo'n dure, want onze tweede auto is nog niet afbetaald)
Ik mis helemaal niks...
Alleen loopt alles en iedereen hier constant te zeuren zonder dat ze naar hunzelf kijken....
Zou misschien de schuld niet alleen bij de producent, maar ook bij de consument kunnen liggen?????
Denken jullie daar wel eens over na.....
En blaf, misschien een idee om dan eens te gaan werken voor je gezin i.p.v. mijn belastingscenten op te maken?
Je hebt blijkbaar wel geld voor een pc en internet.........
Tja, daar geen de ijsjes voor je drie kinderen dus inzitten.....
Alleen loopt alles en iedereen hier constant te zeuren zonder dat ze naar hunzelf kijken....
Zou misschien de schuld niet alleen bij de producent, maar ook bij de consument kunnen liggen?????
Denken jullie daar wel eens over na.....
En blaf, misschien een idee om dan eens te gaan werken voor je gezin i.p.v. mijn belastingscenten op te maken?
Je hebt blijkbaar wel geld voor een pc en internet.........
Tja, daar geen de ijsjes voor je drie kinderen dus inzitten.....
Beste !!!!
je moet echt dat schrijven van RON 2 nog maar eens goed lezen
je moet echt dat schrijven van RON 2 nog maar eens goed lezen
Al zou ik stikken van de euro's dan zou ik nog geen 2 euro betalen voor 1 bolletje.
Idioot gewoon om zulke prijzen te vragen en degene die het er wel voor over hebben (!!!!) zijn hele domme mensen en dan heb ik me zeer netjes uitgedrukt.
Idioot gewoon om zulke prijzen te vragen en degene die het er wel voor over hebben (!!!!) zijn hele domme mensen en dan heb ik me zeer netjes uitgedrukt.