LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti-Euro websites?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Neuro

Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Neuro »

Kent er iemand anti-euro websites?

Het heen en weer forummen over specifieke prijzen heeft geen nut. Er moet iets veranderen voordat een groot deel van de Nederlanders (een andere euro-europeanen) zich helemaal vastzetten in de schulden.

Ikzelf heb momenteel sinds 1 januari 2003 een hoger salaris dan vooheen en heb het ook niet slecht, maar toch begin ik tegenwoordig de maand al in de min. Boodschappen, gemeentelijke belastingen, kinderopvang, telefoonabonnementen (KPN vast), elektrarekeningen, ze zijn me allemaal te hoog. Terug naar de gulden zal een fijn gevoel zijn, maar waarschijnlijk niet de juiste oplossing naar betere prijzen zijn. Maar het aanspreken van de regering op haar verantwoordelijkheid voor de burger en het dus brengen van een oplossing voor dit probleem mogelijk wel. Zij zullen enkel bewijzen willen zien (metingen) en goed georganiseerde instanties willen spreken.

Wie weet iets en zijn er al goede initiatieven gaande?

Gr.
Neuro

Uhhh

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Uhhh »

Als je nou 's de kinderopvang schrapt, dat is al 1 dure post minder!!

Verder gewoon zuinig leven. Alles wordt duurder en volgend jaar is dat nog erger, we zijn er nog lange niet.
Ik denk niet dat het aan de euro ligt, maar meer aan de mensen die de euro uitgeven.
Nu pas zien de mensen wat iets kost, iets wat met de gulden normaal was. Men dacht daar toen niet over na.
Okee, het is duurder geworden, maar dit heeft meer te maken met de economie.

Wij hebben het te goed gehad en nu het minder gaat, klaagt iedereen steen en been. Maar als je een keertje aan 't winkelen bent, ga dan 's rondkijken. De mensen slepen alles mee. Voorbeeld Media markt, je wil niet weten wat daar wordt weggesleept op een dag. En maar klagen over duur.
Men neemt ook 2, 3x per jaar vakantie en oh oh, wat is vakantie toch duur.

Kijk eerst naar je levenstijl en pas deze aan.

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de tip.

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het helemaal met uhhhhh eens. En maar klagen, maar ga jij eens hier bij ons in de stad op een koopzondag (1 x per maand) naar de stad.
Dat alles duurder is geworden ja da,s ieder jaar zo en door de Euro ook nog wel een beetje extra, maar je geeft het zelf uit. Als je ook maar de helft aan euro,s van je salaris krijgt, moet je ook niet alles willen kopen. Goed doorrekenen eerst.

Tenminste dat is mijn visie. Ik heb geen enkel probleem met de Euro en ga ook nu net als eerst 2 x per jaar op vakantie en nog weleens een weekendje weg. Wij hebben een net iets onder modaal inkomen. Ik struin gewoon het internet af en zie dan vaak goedkope aanbiedingen voor wat de vakantie,s betreft. Zo doe ik dat!

Misschien een tip? Wie weet? :D Andere gast.

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de tip :D :wink:

Neuro

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Neuro »

Nou lekkere tips...

De kinderopvang weg, kinderen van 2 en 5 blijven dan gewoon alleen thuis, of nee beter, ik neem ze mee naar mijn werk!

Wat er verder gebeurt op koopzondagen zie ik ook, en ik zie ook dat ik daar niet geheel aan mee doe. Mediamarkt: als er 1 productgroep de laatste 10 jaar goedkoper is geworden dan is het het bruingoed. Die groep staat al jaren onder druk.

En lekker voor 1 product een megazoektocht naar een normale prijs doen, is iets wat ik voorheen niet hoefde te doen. Dat zou uhhh en de gasten eens moeten bezien.

Ga nou na, als je zover terug kunt denken, wat jouw boodschapuitgaven waren voor de euro en nu met de euro. Dan is er maar 1 conclusie.

Nu ligt er iets in de schappen, bijv. een zakje snoep, a € 1.50....niemand zou een dergelijk iets voorheen voor fl 3.30 hebben gekocht!

Maar verder was mijn vraag toch gerichter op wie er mogelijke websites of dergelijken weten en niet het doorgeneuzel over wel of niet. Het moet onderzocht worden en in kaart gebracht worden. Alleen dan is er het bewijs wat we allemaal wel weten, zelfs uuhh en de gasten die toch nu naar de goedkopere (lees normale) producten zoeken.

Neuro

Alie

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Alie »

Misschien een ietwat ouderwetse oplossing! Wat dacht je ervan, als je als moeder zelf voor de kinderen zorgt? Of gaat werken tijdens schooltijden (indien je de mogelijkheid daarvoor hebt) of als vaders thuis?

En natuurlijk ben ik het wel met je eens over die prijzen in de supermarkt. Het is soms te gek voor woorden. Mààr 99 cent, ja maar da,s wel 2.20 euro. Zo sta ik soms ook in de supermarkt hoor!

Ik had het laatst zelf nog met het kopen van een digicamera. Kostte 198 euro. Dus omgerekent toch maar wel ff FL440. Zou ik er normaal nooit voor uit willen geven, maar heb het toch gedaan! En zo gaat het met heel veel artikelen.

Nee, het is er niet beter op geworden. Gelukkig kan ik het verder nog wel aardig in de hand houden. Maar er zijn mensen die het er heel moeiljk mee hebben en daar kan ik me wat bij voorstellen.

Nou, het beste ermee allemaal. Alie

Uhhh

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Uhhh »

Als je kinderen hebt moet je er zelf voor zorgen en niet een ander daar voor op laten draaien. Maar dat is een ander onderwerp.

Heb je toevallig nog oude plastictassen, waar toevallig een bonnetje in zit van de gulden periode? Nou ik wel en nog wel van Albert Heijn. Als ik dat bonnetje naast de bon van nu leg, valt de prijsstijging wel mee, dat is niet meer dan normaal.
Het punt is dat wij Nederlanders nu gaan nadenken over de prijzen.

Maar je hebt inderdaad meer uitgaven, dat hoor je mij ook niet zeggen, maar niet in de winkels!!!! Het zijn meer de verzekeraars en gemeenten die verdubbeld zijn.

En pagina's tegen de euro is grote onzin, als ze er zijn, zijn daar toch allemaal van die klaag dozen van een Hollanders die alleen maar kunnen zeggen dat 't vroeger beter was.
Maar hoever terug is vroeger? toen alles nog op de bon was? Nee, toen het economisch goed ging in Nederland, dat is vroeger.

Mensen hou toch op over die euro en leer er mee omgaan.!!!

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Hi Paula,

Katen we zeggen 5 jaar geleden toen het nog goed ging ? Hoe zo goed ja voor de bijstanders maar nu zijn de tijden heel anders.

Pafwang

ja ja

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door ja ja »

Hoezo bijstanders?
Als je wilt werken, is er werk zat, zelfs nu.

En wie is paula, die staat hier helemaal niet tussen.

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Wel waar op de vorige pagina.

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Toch blijf ik de Euro nog steeds zien als iets, dat ons destijds is opgedrongen.In sommige ons omringende landen hebben de mensen
er tenminste nog over hebben mogen stemmen.
Het enige voordeel vind ik, dat je er(bijna)overal mee kunt betalen.
Het was in het verleden wel altijd lastig die Lires om te rekenen.
Ik heb wel het idee, dat de hoge investeringen, die er destijds zijn
gedaan moeten worden terugbetaald door de burger.
Dat Nederland het hoogste bedrag moet betalen aan de Europese gemeenschap.Terwijl bijvoorbeeld Frankrijk voor een prikkie op de eerste rij zit.
Bewondering heb ik voor bijvoorbeeld Engeland en Zwitserland, die zich
destijds niet gek lieten maken en zich niet voor het karretje lieten
spannen.
Hun economie loopt nog steeds als een speer.Ze zullen zich wel gek
lachen, omdat alle Eurolanden het slecht doen.
Een beter bewijs is er niet, dat de Euro heeft gefaald.
Allleen is er niemand, die dat wil toegeven.

Groeten Mart

Gast

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Gast »

Nee Zwitserland en Engeland lieten zich niet gek maken! Maar dan noem jij ook wel landen op die voor de toeristen altijd al vèèl duurder waren en nu nog zijn. Ben net terug van een weekend Parijs en is best duur, maar niet veel duurder dan een terrasje in Amsterdam of Scheveningen hoor!

En ga jij nu eens een weekendje Londen pakken? De reis er naar toen is bijna gratis, maar vraag niet wat je dààr kwijt bent. Dat was en is nog zo. En Zwitserland, stond altijd al bekend, als èèn van de duurste vakantielanden van Europa.Dus ik vind, dat het allemaal nog wel mee valt. Onze ecenomie zit gewoon ff in een dip, net als Amerika. Maar we komen er heus wel weer uit!

:wink: An,

luci

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door luci »

Hallo.

Je bent echt gek als je zegt dat het niet door de euro komt.Zelfs op de markt is alles duurder geworden.fl 7,50 een t-shirt direct na invoering euro 5 euro.De komkommers zijn geloof ik verdrievoudigt.De euro was net ingevoerd en ik zag bij de konmar een bloemkool liggen waar alleen maar 7,50 bijstond.Bij alle andere etenswaren stond de gulden en de euro.Ik vroeg of het euro,s of guldens waren en wat denk je??Euro's, ja echt hoor .Dat is fl 16,50.Wij hebben zelf in het verleden een groentewinkel gehad maar een bloemkool heeft DAT nog nooit gekost.Maar het wordt gewoon op andere dingen gegooid zoals de diesel is duurder daardoor het vervoer.De lonen zijn gestegen enz.Waarom moest die keiharde gulden er nou eigenlijk uit.Nee ons is hij gewoon door de strot geduwdt.Op vakantie gaan wij niet omdat we daar eenvoudig het geld niet voor hebben.We hebben onlangs een andere auto gekocht voor 100 euro.We nemen zoveel mogelijk de fiets omdat anders wij de benzine niet kunnen betalen.Ik heb spierreuma en daarom moeten we wel een auto omdat ik soms niet eens kan lopen.Wij moesten verhuizen naar een veel duurdere woning omdat ik geen trappen(4 hoog zonder lift)meer kon lopen.Bruin kan het niet meer trekken.Wel heb ik op de huidige regering gestemt want het kon toch niet langer meer dat met banken geld gooien.Dat het nu slecht gaat komt mede door de euro maar ook door hele andere zaken.Geld moet overigens wel rollen dat helpt de economie verbeteren.Als ik het had deed ik het zeker.

fons

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door fons »

:twisted: Soms kan ik erg pissig worden over de europrijzen. Het lijkt er maar al te vaak op dat de "f" is vervangen door de "e". Nou is het niet zo dat ik echt krap bij kas zit, maar ik ben me wel degelijk bewust van de vaak exorbitante prijzen van gewone levensmiddelen (m.n. groente en fruit). Ik heb dan ook te doen met mensen die het allemaal wat minder hebben en toch ook gezond willen eten. Sinds een tijd reken ik alles, maar dan ook alles weer terug naar de gulden. Dan lijkt die broek van 75 euro ineens een stuk minder "goedkoop". Een aardig T-shirt is soms voorzien van een prijskaartje waar je het benauwd van krijgt. Om het allemaal "leuk" te houden heb ik een aantal dingen veranderd: vaker levensmiddelen kopen bij een Turkse supermarkt of de gewone markt. Als je in een agrarisch gebied woont wordt er vak groente en fruit langs de weg aangeboden = goedkoper en verser en bovendien vaak onbespoten. Koop ook eens tweedehands - ik koop regelmatig via Marktplaats.nl en bied daar ook spullen aan die ik over heb maar nog wel goed zijn. Een ander is er blij mee en je houdt er ook nog wat aan over. Maar al met al is het echt uitijken geblazen met die euro!
Iedereen veel succes en sterkte met dat vreselijke geld.
Fons

Ronnie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2003 12:59

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Ronnie »

:idea: :arrow: nou als ik het van alie lees kunnen we allemaal een prakkie daar eten, (grapje hoor alie)verder wil ik ff zeggen kinderopvang opzeggen ga jij dan bij neuro gratis op de kinderen passen :?: :?: :?:

Neuro probeer zo snel mogelijk uit je schulden te komen, want er is niets erger dan schulden te hebben, ik weet waar ik over praat heb het zelf mee gemaakt, nu niet meer gelukkig

Sterkte voor je, hopelijk komt het wel goed met je
Ronnie

Alie

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Alie »

Nu Ronnie, ik heb 20 jaar zelf voor mijn kinderen gezorgd en ben toen gaan werken. ( En werk nog). Dus die tijd heb ik al wel gehad. Ik ben intussen zelf al een oma van 2 kleinzoons, maar ik ben hun oma en niet een oppasmoeder. Maar dat moet een ieder natuurlijk voor zich zelf uitmaken hoe die dat doet. Maar IK dus niet meer!

En tuurljk mogen jullie een hapje komen eten hoor! Wist je dat er tegenwoordig ook wel veel vaders op hun kinderen passen? Misschien iets voor jou?

Nu, doe er je voordeel mee, zou ik zeggen! Alie. :lol:

benboos

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door benboos »

:evil:
wel neuro, ik ben het helemaal met je eens. ik geloof dat alie zich niet helemaal lekker voelt om te praten over thuis blijven om voor je kinderen te zorgen of onder schooltijden te gaan werken. er zijn ook alleenstaande moeders/vaders die graag onafhankelijk willen zijn, dwz niet in de bijstand willen zitten, en dus van alle kwijtscheldingen en subsidies profiteren die de gemeente te bieden heeft aan bijstandsgerechtigden. daarentegen als je een paar euro boven bijstandsnivo verdient val je over buiten. het is nog altijd beter om je eigen geld te verdienen, maar sinds de euro er is, is het geen pretje meer om je boodschappen te doen.

Alie

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door Alie »

Nu Ben Boos, ik denk niet dat je weet waar over dit gaat en waar jij het over nu over hebt? Wat jij nu allemaal hier zegt, slaat ook nergens op en heeft hier ook niks mee te maken. Maargoed, dat kan jij ook niet helpen, alsmede dat alles inderdaad duurder is door de euro.

Dag hoor! Alie :D

florein

Re: Anti-Euro websites?

Ongelezen bericht door florein »

de euro is ons door de strot geduwd en daarmee uit !
hoeveel ellende heeft dat kreng al niet op z,n geweten, de gulden terug
en gauw !!

Gesloten