misschien zie ik het verkeerd hoor maar is de euro niet meer waard dan de dollar. dan zou ik zeggen als de shell olie koop dan betaalt de shell met dollars die ze goed koper hebben gekocht dus betaalen ze minder voor die olie. dan zou dat toch door gevoerd moeten worden in de benzine prijs of zie ik dit nu verkeerd
tros radar kunnen jullie nu niet een uit vinden hoe dit nu mogelijk is ik heb zelf al contact op genomen met de shell maar die sturen je net een niets zeggent antwoord weg hopelijk kunnen jullie hier achter komen.
en dan nog iets toen de benzine prijs over fl2.60 kosten ging half nedeland over zijn nek tegen woordig kost een liter euro 1.219 dat is in guldens 2.686 en je hoort niemand over mensen we worden bedondert met de euro want voor de dagelijkse dingen reken je niet meer om en betaal je ongemerkt veel meer.
ow ja hoor ik merk het wel dat de bezine zo duur is
en dan in duitsland is die nog wel 1 euro en 4 cent
das me nog een verschil het weekend zit ik in zeeland dus maar ff bezoekje aan belgie brengen
Bij het stijgen van de prijs van de ruwe olie stijgt de brandstofprijs om vervolgens bij het dalen nouwelijks te dalen...De nederlandse overheid blijf de accijnzen op de brandstoffen steeds verhogen waardoor we al een hele tijd(vanaf het "kwartje van kok")meer dan 300% belasting en accijns betalen over wat we tanken.De nederlandse regering reageert hier op door de NMA te laten onderzoeken of de oliemaatschappijen geen prijsafspraken hebben...We worden dus NIET genept door de grot boze oliemaatschappijen maar door onze eigen OVERHEID!!!
Ik woon in het grensgebied met Duitsland.
Voor de euro was het toen nog wel aantrekkelijk om in Duitsland te gaan tanken.
Echter is het prijsverschil nu nihil.
Dus wat dat betreft zijn de verschillen niet zo groot hoor.
Waarom gaan de bezine prijzen met stappen omhoog en als de dollar zakt duurt het weken eer er een cent af gaat controleren door het rijk en opleggen die prijzen ze stelen allemaal.
Moet je naar Amerika gaan betaal 1,5doller voor bijna 4 liter laat ze daar maar wat kleinere auto's rijden
Over de benzineprijzen, het was inderdaad zo, dat een tijdje geleden,
de prijs in duitsland bijna hetzelfde was, maar toen de dollar goedkoper werd, ging daar de prijs weer omlaag. het scheelt nu weer 10 ct per liter met de ANWB en 17 met shell.
In belgie is het trouwens al die tijd nog lager geweest.
Het mooiste is, dat in belgie, de uitkeringen verhoogd ,en de belastingen verlaagd zijn.
Ook is er geen begrotingstekort.
Wat heet dan "domme belgen" , wij nederlanders zijn oerdom
Het mooiste is, dat in belgie, de uitkeringen verhoogd ,en de belastingen verlaagd zijn.
Ook is er geen begrotingstekort.
Het is andersom: OMDAT België de afgelopen jaren hard gewerkt heeft aan het wegwerken van het begrotingstekort (in tegenstelling tot Nederland, waar het geld juichend werd uitgegeven omdat er nooit meer slechtere tijden zouden komen) DAAROM kunnen ze nu wat meer doen (in tegenstelling tot Nederland, dat nu het veel moeilijke gaat pas wat aan zijn begrotingstekort moet doen)
De accijnzen maken de prijs niet alleen zo hoog hoor.
Die prijs is namelijk stabiel.
Overigens kunnen heel veel tankstations onder de marktprijs die shell bepaald de benzine leveren.
Het is dus duidelijk dat shell ons uit probeerd te melken......
Stop dus met tanken bij shell, alleen op die manier kan de prijs worden verlaagd.
Overigens kunnen heel veel tankstations onder de marktprijs die shell bepaald de benzine leveren.
Het is dus duidelijk dat shell ons uit probeerd te melken......
Overigens kunnen heel veel tankstations onder de marktprijs die shell bepaald de benzine leveren.
Het is dus duidelijk dat shell ons uit probeerd te melken......
Beste Gast (Spitfire), hoe kun je dat aantonen?
Ik denk dat dit het best is aan te tonen door pomphouders die dat doen. Er zijn in den lande pomphouders, die zij het uit onmin met de overheid of whatsoever, hun brandstofprijzen ongeveer 10eurocent onder de regionaal geldende prijzen verkopen. En die zijn echt nog niet falliet, sterker nog, ze maken meer winst door een veel grotere omzet want elke zuinigerd in de omgeving rijdt graag een paar euro op om 5 euro per tankbeurt te verdienen. Wat de landelijke prijsafspraken betreft, De NMA krijgt z'n vingers er niet achter want die prijsafspraken staan niet op papier. Verder is het wel zo dat Shell de prijzen dicteert, want het is altijd marktleider Shell die de benzineprijs .......
Dus NMA doe er wat mee.
Ik snap trouwens de overige maatschappijen niet want het Target van elk bedrijf is een zo groot mogelijk marktaandeel, dus waarom gaan die niet stunten met de prijs??
Ik snap trouwens de overige maatschappijen niet want het Target van elk bedrijf is een zo groot mogelijk marktaandeel, dus waarom gaan die niet stunten met de prijs??