LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen met groot geld, biljetten van 100 of 200 euro

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Tina Hakkesteegt

Betalen met groot geld, biljetten van 100 of 200 euro

Ongelezen bericht door Tina Hakkesteegt »

Graag begin ik de discussie van een eerder forum-lid nogmaals. Namelijk het betalen met groot geld van 100 of 200 euro.

De consument kan namelijk niet met groot geld betalen omdat er een discussie is tussen het bankwezen en de detailhandel. Blijkbaar wil het bankwezen niet alle echtheidskenmerken vrijgeven waardoor een detaillist niet voor 100% kan controleren op echtheid.

Door deze discussie worden wij als klanten de dupe. Ikzelf heb onlangs 200 euro gepind waardoor ik ook uit de pinautomaat een biljet van 200 kreeg.... Hiermee wilde ik boodschappen twv 125,- euro betalen en dit kon niet.

Ik begrijp heel goed het standpunt van de detaillist. Aan de andere kant ligt er ook een stukje verantwoordelijkheid bij deze detaillist om te zoeken naar een oplossing. En deze oplossing ligt bij de banken en de detaillisten. Wij als klant kunnen geen oplossing creeren. Ook kunnen wij niets afdwingen bij de partijen die wel een oplossing kunnen bieden.

Het is uiteindelijk heel duidelijk => 3 partijen; bankwezen, detaillisten en de klant. 2 Partijen van deze 3 kunnen werken aan een oplossing; bankwezen en detaillisten..... Wie is tot nu toe de dupe? De Klant...

Gast

Re: Betalen met groot geld, biljetten van 100 of 200 euro

Ongelezen bericht door Gast »

En een ieder heeft weer wat te zeuren....
Hoeveel valse guldenbriefjes waren er wel niet?
Schrikbarend veel?

Hoeveel is een briefje van € 500,- omgerekend?
Ruim fl. 1.100,-

In hoeveel winkels kon je vroeger met een briefje van fl. 1.000,- betalen????

Ook gingen toendertijd winkeliers al moeilijk doen om briefjes van fl. 250,-
Hoofdzakelijk door het gevaar van te veel wisselgeld in de kassa e.d.
(heb het nu niet over de grote supermarkten)
Hoorde je toen iemand klagen over het niet kunnen betalen met bepaalde briefjes???
Nope, terwijl ht principe het zelfde is.

miss

Ongelezen bericht door miss »

:shock: sinds wanneer kan je 200,00 euro pinnen. De grootste biljet wat je kan pinnen is 100,00.

Gast

Als ik bijv. € 200,00 of € 100,00 pin, krijg ik altijd biljetten van 50 euro.
Zowel bij de banken als postkantoor.
Zelfs in het buitenland.

Misschien ligt dat wel aan mij, maar volgens mij vullen ze de pinautomaten NIET met briefjes van 100, 200 en 500 euro.

Gast

het ligt er maar net aan wat voor automaat je voor je hebt. Uit sommige MFG's (multifunctionele geldautomaten) is het wel degelijk mogelijk om biljetten van €200 eruit te halen...

Gasje

Ongelezen bericht door Gasje »

Volgens de kenners hier en op andere forums ken ik niet een 200 eurie pinnen omdat ik een uitkeering heb. Hoe ze erbij komen weet ik niet.

Ik kan ook geen 200 eurie ( biljet ) pinnen Dus ????????????

tipvoortina

Ongelezen bericht door tipvoortina »

waarom pin je gewoon je boodschappen niet!!!
sneller en gemakkelijker. :idea:

Gesloten