LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (euro)cent

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
zucht

(euro)cent

Ongelezen bericht door zucht »

Ik wil niet zeuren ofzo hoor, maar waarom blijft iedereen toch altijd EUROCENT zeggen? we zeiden eerst toch ook nooit GULDENCENT!
Misschien stom, maar bij al die programma's op tv enzo, kan ik me daar echt wel aan ergeren, weer zo'n sukkel die EUROCENT zegt. Als we het over centen hebben, dan is dat toch de EURO...of zijn er hier in nederland mensen die in meerdere valuta betalen???
Hou het nu toch eens gewoon bij het woord CENT!

"meneer 12, wat denkt u dat er in uw koffertje zit?"
"1 EUROCENT"
"laten we het hopen, zou leuk zijn".

1 CENT!.

Gast

Re: (euro)cent

Ongelezen bericht door Gast »

Oke Pleurie Cent :wink:

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Omdat er eurocent op staat, integenstelling tot guldencent, dat stond er niet op.

Gast

Een eurocent heet eurocent omdat het geen "gulden" cent is en ook geen guldencent. Daarom dus. :P

gerrie1

Ongelezen bericht door gerrie1 »

wat een onzin over die 1-2-5-10-20-50 eurocent,HET ZIJN GEWOON CENTEN, dus laat die euro ervoor eens weg .of zijn we hier in het buitenland!

Gast

Wie bitte?

entertainer

Ongelezen bericht door entertainer »

Juist het zijn gewoon centen en ze behoren nu eenmaal tot het nieuwe geld, dus niet afschaffen wanneer de proef in Woerden een succes mocht blijken.

Gast

Geplaatst op 27 Apr 2004 09:19 door entertainer

--------------------------------------------------------------------------------

Juist het zijn gewoon centen en ze behoren nu eenmaal tot het nieuwe geld, dus niet afschaffen wanneer de proef in Woerden een succes mocht blijken
Nee entertainer je bent hier verkeerd als het om het afschaffen van de eurocent gaat. Dit topic gaat over afschaffing euro voor cent.
Hier wil men graag gewoon cent horen i.p.v. eurocent.
Maar als de eurocenten afgeschaft gaan worden dan moet je ze wel bewaren/achterhouden, ooit op een dag......worden die eurocenten nog wat waard omdat niemand die eurocent meer kent.
Dan zegt men: "Hè, wat zijn dat voor een muntjes?", zeg jij: "Kijk dat is nou 1 eurocent en dat is 2 eurocent".

Lang leve de eurocent!

Gast

waarom die test? we hebben het toch al getest en daarna jaren gebruik van gemaakt en nu maakt iedereen weer problemen erover, omdat het een andere naam heeft gekregen. Net als vroeger 1 en 2 cent naar beneden en 3 en 4 naar boven.n Zo moeilijk is het toch niet.

Of begrijp ik het gewoon niet.

Gast

Geplaatst op 27 Apr 2004 10:19 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

waarom die test? we hebben het toch al getest en daarna jaren gebruik van gemaakt en nu maakt iedereen weer problemen erover, omdat het een andere naam heeft gekregen. Net als vroeger 1 en 2 cent naar beneden en 3 en 4 naar boven.n Zo moeilijk is het toch niet.

Of begrijp ik het gewoon niet.
Inderdaad je begrijpt het niet. Dit forum gaat over het wel of niet gebruik van het woordje euro voor cent, dus eurocent, eurostuiver, eurodubbeltje.

Gesloten