LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eurocent
eurocent
Met de afschaffing van de 1 en 2 cent zal het in de supermarkt niet veel uitmaken als je contant betaald. De eene keer wordt het naar boven de andere keer naar beneden afgerond. Maar juist in alle andere winkels ga je gepakt worden als je contant betaald! Ik noem er maar een paar: kledingwinkels, schoenenwinkels, CD-winkels, warenhuizen, elektronicawinkels, enz. Want in die winkels eindigd bijna alles op 49 of 99. Als je contant betaald ga je pas vooruit als je dus bijvoorbeeld 3 CD's of 3 paar schoenen tegelijkertijd koopt.
Wat mij trouwens opviel toen ik het laatst op TV hoorde en in de krant las is dat er alleen over de supermarkt werd gesproken en met geen woord over de andere winkels. Het lijkt wel of de pers niets negatiefs over de euro mag vertellen. Ook in alle andere eurolanden is alles duurder geworden en heeft bijna iedereen een hekel aan de euro, maar vreemdgenoeg hoor of lees ik daar nooit iets over. Het zou mij niets verbazen dat de pers de mond wordt gesnoerd over de euro. De EU en de Europese regeringen zullen daar dan wel achter zitten.
Wat mij trouwens opviel toen ik het laatst op TV hoorde en in de krant las is dat er alleen over de supermarkt werd gesproken en met geen woord over de andere winkels. Het lijkt wel of de pers niets negatiefs over de euro mag vertellen. Ook in alle andere eurolanden is alles duurder geworden en heeft bijna iedereen een hekel aan de euro, maar vreemdgenoeg hoor of lees ik daar nooit iets over. Het zou mij niets verbazen dat de pers de mond wordt gesnoerd over de euro. De EU en de Europese regeringen zullen daar dan wel achter zitten.
Re: eurocent
Ach wat leuk, weer een complottheorie. Ga eens naar het Legiolease forum, daar zit ene Willems die ook overal spoken ziet.
Hallo we wonen hier in NL, hoor Niet in een communistisch land.......tjongejonge wat een domme gedachteHet zou mij niets verbazen dat de pers de mond wordt gesnoerd over de euro.
Ja, ik denk ook echt dat de media in Nederland door de regering de mond gesnoerd wordt. Daarom lees je altijd geweldige verhalen over onze grote leider JP, en zie je in de krant nooooit kritiek op de regering.
Toch? ..... of toch niet?
Toch? ..... of toch niet?
Wat ik maf vind is dat er vandaag voor mij een vrouw in de supermarkt 15,28 moest betalen en dat de kassiere zei 15,30 dus toen ik aan de beurt was vroeg ik als je nu gepast kan betalen hoe gaat dan dan, mevr. heeft u pech 0,28 word 30 en 0,27 word 0,25 nou da`s lekker zit ik met me 0,01 en 0,02
Dat mogen ze niet. Als u exact gepast kan betalen, mogen ze het niet afronden. En dan kan u op uw uw strepen gaan staan. Wat wel kan is dat ze geen muntjes van één of twee cent meer aannemen, maar dan moet dat ook ergens staan. Bij mijn supermarkt staan bordjes met de tekst "wij ronden af". Daar staat dus niet dat ze die centen niet aannemen.
Vergelijk het met chippen, daarmee kan exact gepast betaald worden en daar wordt het bedrag ook niet afgerond.
Vergelijk het met chippen, daarmee kan exact gepast betaald worden en daar wordt het bedrag ook niet afgerond.
Ik vind het behoorlijk arrogant van de winkeliers om niet meer met 1 en 2 centen te willen terugbetalen. Toen we de "goede oude" hollandse guldencent hadden werd er al afgerond op 5 cent. Als dat nu weer gebeurt zijn het wel 11 oude hollandse centen.
Ik acht het monetaire beleid van de regering hoog. Waarom hebben ze dan dat kleine geld ingevoerd?
IK WIL ER NIET AAN MEEDOEN!!! Wat krijgen wij terug van de 30 miljoen die de winkeliers hiermee besparen?
Ik acht het monetaire beleid van de regering hoog. Waarom hebben ze dan dat kleine geld ingevoerd?
IK WIL ER NIET AAN MEEDOEN!!! Wat krijgen wij terug van de 30 miljoen die de winkeliers hiermee besparen?
Hmm, jij vind je zeker de slimste? Wakker worden!!!Hallo we wonen hier in NL, hoor Niet in een communistisch land.......tjongejonge wat een domme gedachte
-Nieuws dat wij lezen in kranten en zien op tv, is niet het nieuws. Het zijn hapjes voor het gewone volk-.
Het afronden op 5 eurocenten is weer zo'n "verborgen" aktie van de overheid om alles duurder te laten worden. Eerst de introductie van de Euro, die niet zou leiden tot prijsstijgingen, nu dit weer....
Ieder mens dat een beetje na kan denken weet dat alles weer naar boven wordt afgerond.
Ieder mens dat een beetje na kan denken weet dat alles weer naar boven wordt afgerond.
Als jij echt zo'n vrek bent die denkt dat alles naar boven wordt afgerond, dan heb ik een eenvoudig tip voor je:
Eindigt het bedrag (in centen) op 1, 2, 6 of 7 : betaal contant. Je bespaart dan 1 of 2 cent.
Eindigt het bedrag op 3, 4, 8 of 9: betaal met chip of pin. Kost je niks extra.
Zo bespaar je gemiddeld bijna een cent per winkelbezoek. Op een heel jaar kan je dat zo maar 1 of 2 euro opleveren. KASSSSAAAA!!!!!!!
Eindigt het bedrag (in centen) op 1, 2, 6 of 7 : betaal contant. Je bespaart dan 1 of 2 cent.
Eindigt het bedrag op 3, 4, 8 of 9: betaal met chip of pin. Kost je niks extra.
Zo bespaar je gemiddeld bijna een cent per winkelbezoek. Op een heel jaar kan je dat zo maar 1 of 2 euro opleveren. KASSSSAAAA!!!!!!!
Kreeg vandaag krantje in de bus van Hoogvliet supermarkten. Hierin de volgende tekst: "Vanaf 30 augustus worden contante betalingen afgerond. De afrondingsregel houdt in dat het totaalbedrag op de kassabon bij contante betalingen wordt afgerond op 5 eurocent, net als in de tijd van de gulden.
Ik denk dat de even vergeten dat die 5 cent van vroeger, tegenwoordig afgerond 2 cent zijn. Wie zal er weer beter uit zijn ?
Ik denk dat de even vergeten dat die 5 cent van vroeger, tegenwoordig afgerond 2 cent zijn. Wie zal er weer beter uit zijn ?
net als vroeger ... dat klopt wel ongeveer.
Eind jaren 70 rondden we af op 5 guldencent. In 2004 ronden we af op 5 eurocent. Met 5 eurocent van nu kun je ongeveer hetzelfde als 5 guldencent in de jaren 70.
Eind jaren 70 rondden we af op 5 guldencent. In 2004 ronden we af op 5 eurocent. Met 5 eurocent van nu kun je ongeveer hetzelfde als 5 guldencent in de jaren 70.
Het gaat om het principe. Ik wil betalen wat ik moet betalen en niet meer ! (dus ook niet 1 of 2 cent). In Duitsland hebben ze dit overigens wel begrepen, want de bevolking daar zijn niet van die makke schaapies.Zo bespaar je gemiddeld bijna een cent per winkelbezoek. Op een heel jaar kan je dat zo maar 1 of 2 euro opleveren. KASSSSAAAA!!!!!!!
Als de centen blijven heb ik daar er geen problemen dat niet naar beneden wordt afgerond. Ik wil betalen wat ik moet betalen.