Voor valsemunters waren de guldenbiljetten helemaal niet zo interessant, omdat je maar één klein landje hebt om ze uit te geven.
De eurobiljetten zijn veel interessanter omdat je je biljetten kunt verspreiden over zoveel landen.
Maar... Er wordt wel door de een sterke schijn van valsemunterij gewekt. Dat komt natuurlijk omdat een kop als 'één vals eurobiljet ontdekt in Italie' beter scoort dan '100 miljoen echte eurobiljetten in omloop'.
Dat geldt des te sterker omdat de Euro nog zo nieuw is, en een beetje negatief nieuws goed scoort.
Feit is dat de eurobiljetten erg moeilijk te vervalsen zijn.
Feit is dat de media grote krantenkoppen willen.
Feit is dat winkeliers zich bang laten maken door krantenverhalen.
Nederland (en Europa) worden niet 'overspoeld' door valse biljetten, wel door grote krantenkoppen. En door bange winkeliers.
Wist u trouwens dat een briefje dat per ongeluk in de was is meegedraaid oplicht onder een UV lamp, waardoor mensen denken dat het vals is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Valse Euro's - meer beleving dan feit
Re: Valse Euro's - meer beleving dan feit
Wist je dat er een geheime chip in alle euro biljetten zit ?
RFID ofzoiets, maar als je een briefje in de magnetron stopt dan zie je namelijk een gat verschijnen waar de chip in zit, briefje zelf kun je nog altijd bij de DNB inwisselen mocht een winkel hem niet accepteren.
RFID ofzoiets, maar als je een briefje in de magnetron stopt dan zie je namelijk een gat verschijnen waar de chip in zit, briefje zelf kun je nog altijd bij de DNB inwisselen mocht een winkel hem niet accepteren.
En nu iedereen uitproberen met een briefje van 5 euro.
mGerben praat nogal makkelijk en gaat voorbij aan het geen de directeur van de nederlandse bank zegt, namelijk dat de hoeveelheid vals geld schrikbarend is toegenomen, en dat er nu bij hoge uitzondering verteld wordt welke apperatuur het beste geschikt is voor het op sporen van vals geld.
Dus het probleem is ernstig genoeg zou ik zeggen.
Er worden zelfs nieuwe lessen aan middenstanders gegeven in het ontdekken van vals geld.
Hoezo niks aan de hand mGerben of heeft u er zelf genoeg aan de waslijn hangen.
Dus het probleem is ernstig genoeg zou ik zeggen.
Er worden zelfs nieuwe lessen aan middenstanders gegeven in het ontdekken van vals geld.
Hoezo niks aan de hand mGerben of heeft u er zelf genoeg aan de waslijn hangen.
Ik had zelf een ander forum geopend over vals geld en had niet verder gekeken anders had ik hier gereageerd.had een vals 5 eurobiljet vd C1000 gekregen en ging daarmee shoppen bij appie DINGDONG! bij de kassa werd me medegedeeld dat het 5je nep was VET BALEN thuis gekomen heb ik het gecheckt en inderdaad het watermerk was anders meer strepen in het deurtje en pilaren,het papier voelde anders aan en de kleur was donkerder.ik voelde me zwaar genaaid en ben de volgende dag naar dezelfde C1000 gegaan even een sixpack gekocht met het 5je betaald en......WEG WAS DIE!voel me een stuk beter! LUCIFER