LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrouwen in de Postbank met geld ... Nee bedankt !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Peeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2004 16:53

Vertrouwen in de Postbank met geld ... Nee bedankt !

Ongelezen bericht door Peeter »

Controle van geld op echtheid dient door de bank gedaan te worden, zeker bij biljetten van grotere waarde. Immers de bank zou een plaats moeten zijn waar je geen vals geld in je handen krijg. De bank zou die plaats moeten zijn ..... echter niet bij een loket op een postagentschap of postkantoor als een vestigingspunt van de Postbank. Vergeet het vertrouwen dan maar: zie het artikel in de Haagsche Courant onder Zoetermeer, 21 feb 2004 en mijn ervaring. Ik heb nog het geluk dat ik een normaal inkomen heb en geen uitkering o.i.d. anders zat ik waarschijnlijk wekenlang aardappelschillen o.i.d. te nuttigen als maaltijd en in het donker in de avond. Het postagentschap te Bleiswijk, gevestigd in Super de Boer en bemand door een deel van het normale winkelpersoneel, heeft mij op 20 januari verblijd met een vals biljet van maar liefst 200 Euro. (de op 1 na grootste Euro waarde) Dus de Postbank vertrouwen ... NIET DOEN !

Ik had dit, als onderdeel van een groter totaalbedrag van 1500 Euro, opgenomen om het direct bij de Rabobank te Bleiswijk op de spaarrekening te storten. Voor het gemak deed ik maar 7x 200 en 1 biljet van 100. Bij de bank nog geen 5 minuten later kwam een biljet van 200 tot 5x terug uit de geldstortautomaat. Het personeel kwam er bij met de mededeling: "sorry maar deze is vals, die nemen we in en gaat voor nader onderzoek met een kopie van uw identiteitsbewijs naar de Nederlandsche Bank". Nou daar sta je dan in vol onbegrip hoe dat kan bij een loket van de Postbank N.V. Inmiddels is de uitslag van de Nederlandsche Bank met bevestiging van valsheid binnen en dus 200 Euro armer tgv. van onzorgvuldigheid op het postagentschap te Bleiswijk.

Je kan daar, en elders, grote bedragen storten zonder enige controle van de biljetten terwijl de media bijna bol staan van valse biljetten. Dus de Postbank als bank voor vertrouwensvol echt geld halen VERGEET HET MAAR ! Hier in Bleiswijk zijn Rockpasjes in Super de Boer veeeeel belangrijker als een goed bankemployee te zijn tijdens verblijf achter het postagentschaps loket. Waarschijnlijk gaat de Postbank er van uit dat iedereen een ultra-violette lamp of andere controle apparaten met zich meedraagd om bij geldopname geld op echtheid te controleren daar (sommigen van het) personeel van de postbank niet zorgvuldig te werk gaan in hun functie. Dat is wat men mag opmaken uit de reactie van de Postbank hieromtrent.

Dan hier wellicht een aardige weerlegging van deze uitleg van de Postbank N.V.: Als men ter kwader trouw vals geld uitgeeft is men strafbaar.
Door onzorgvuldige en onvoldoende controle bij geldaanname door de Postbank, terwijl men weet dat er vele valse biljetten in omloop zijn, kan men zich daar bewust schuldig maken aan het aanbieden van valse Euro biljetten.
En dat is strafbaar .....
Daar moeten ze bij de Postbank maar eens over gaan nadenken en een atwoord op gaan geven, immers als personeel niet functioneert en de Postbank vertegenwoordigd als medewerker/ster dan is als consument de bank mogelijk aansprakelijk te stellen, immers daar haalt U uw geld vandaan en niet van diegene die achter het loketje verblijft. Die heeft verantwoording jegens de bank qua functioneren.

Maar vertrouwen in de Postbank bij een postkantoor of agentschap, met excuses aan die plaatsen waar alles 100% goed gebeurd, VERGEET HET MAAR !

Gesloten