LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afleverkosten

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
johan1276

Afleverkosten

Ongelezen bericht door johan1276 »

Als ik een nieuwe scooter koop moet ik 200 euro afleverings kosten betalen (dat is 440.00 gulden)Dit is toch ook een kartel vorming ? Een scooter moet alleen maar uit het karton en een kenteken er op, en dat voor zoveel geld, daarom vraag ik me af of dit ook normaal is. :?:

citroencxtre

Re: Afleverkosten

Ongelezen bericht door citroencxtre »

dan moet je naar een andere winkel gaan

johan1276

Ongelezen bericht door johan1276 »

Deze prijs geldt in ieder geval in het hele Gooi bij alle dealers een vaste prijs voor nieuw en voor occasions 90 euro, dus dat is wel degelijk een afspraak onder elkaar, en dat is wel met meer dingen ook o.a bij de dierenartsen waar ook de zefde prijzen. :?:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben van mening dat net als bij een vakantiereis (vliegticket), ook een auto, scooter of brommer ''all-in'' geleverd moet worden.

Niemand zou het toch accepteren, wanneer je bij de bakker een brood ziet van 2 euro, en je moet er aan de kassa 3 euro voor betalen?

Het brood wordt afgeleverd door de winkelbediende, dat gebeurt in feite ook met de brommer of willekeurige welk ander artikel.

Of iets gebruikelijk is in de branche, doet er niet toe. De winkelier moet er maar voor zorgen dat ie zijn kosten met de verkoop van zijn produkten terugverdient. En niet allerlei onzin verzinnen om stiekem de verkoopprijs te verhogen.

PaulV

Ongelezen bericht door PaulV »

waarom accepteren we bij een nieuwe of gebruikte auto dan wel aflever kosten?

PaulV

Ongelezen bericht door PaulV »

waarom accepteren iedereen bij een nieuwe of gebruikte auto wel afleverkosten?

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Bij en gebruikte auto accepteer ik zeker geen afleveringskosten.

Als ik klaar ben met onderhandelen is de prijs all in.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Re. johan1276
Afleveringskosten 200,- is wel iets te hoog, maar alweer wordt hier een verkeerde illusie gemaakt.

Van de Importeur vandaan.
Er zijn kosten voor de bond (RAI)
Verpakkingskosten (importeur)
Afleveringskosten / vervoer (importeur)
Leges kenteken (importeur)
Rijklaar maken door de (importeur keuringskosten). Plusminus 80 euro

Dan afleveringskosten dealer.
Benzine +- €10,-
Kentekenplaat monteren. (arbeidsloon)
Voorwiel monteren. (arbeidsloon)
2takt olie €12,-
Nalopen op loszittende onderdelen. (arbeidsloon)
Banden op lucht zitten. (arbeidsloon)
Handvatten monteren. (arbeidsloon)
Op poetsen. (arbeidsloon)
Tenaamstelling kenteken.€9,-

Voor het gemak is afleveringskosten 90 euro
En kenteken 60 euro
Totaal 150 euro.

Indien je optelt zul je zien dat de dealer buiten zijn winstmarge van plusminus 15% niet veel verdient.
Daarbij komt nog de service aan jou nadien.

Ja, wij leven niet meer in die tijd dat er paard en wagen reden.
Onze vestiging en daaraan vast zittende vaste lasten moeten ten slotte door de klant worden betaald

RE. Beste citroencxtre.
Een goede oplossing? Nee maakt geen bal uit.

RE. Beste bodejosm43
Het bedrag dat op de artikel staat moet worden voldaan, daarbij wordt je mede gedeeld of er bijkomende kosten moet voldoen.99% staat er exclusief afleveringskosten bij.
En all-in is mogelijk alleen niet erg duidelijk. De importeurs hanteren advies verkoop prijzen.
In het zuiden zijn de arbeidslonen (werkplaats tarieven) bijvoorbeeld 50 euro per uur en in het westen 40 euro, het noorden 45 euro en in Oosten 55 euro.
De huurprijzen en verzekering verschillen dan ook sterk.

Het is als consument altijd makkelijke klagen tot dat hun een rekenen som is voorgehouden.
Voor enkele gebruikte afleveringkosten berekenen is niet goed, je verkoop toch een goede gebruikte.
Je levert hem rijklaar de prijs is er na.

Groeten Jan

vermeulen88

Ongelezen bericht door vermeulen88 »

Hyundai i10 1.1i ActiveVersion Cool Zondag 29-03 open 30-HRJ-5

Gegevens Uw auto inruilen ?
Brandstof: Benzine
Aantal deuren: 5
Transmissie: 5 Handmatig
Kleur: Blauw (Lichtblauw met)
Kilometerstand: 1
Bouwjaar: 30-01-2009
BTW Aftrekbaar: Ja
Prijs: € 8.995,- ( Afleverkosten € 1.035,- )
Garantie: 31-01-2012 Fabrieksgarantie
Bekijk Foto's: Foto 1 - Foto 2 - Foto 3 - Foto 4 - Foto 5 - Foto 6 - Foto 7 - Foto 8 - Foto 9 - Foto 10

belachelijk ruim 10% extra aan afleverkosten

Hierisharry

Ongelezen bericht door Hierisharry »

Afleverkosten Fiat panda "kosten rijklaar maken"
Gek eigen 784 euro = 10% van aankoopprijs Panda is in de aanbieding voor 7.069 . voor die 784 krijg je volle tank 30 liter 60 euro? ruim gerekend.matten die ik niet hoef we hebben ze nog, lampenset die bij Hema 3 euro kost en die we ook nog hebben olie gevaren driehoek, verband trommel en v,hesje het meeste hebben we al maar iets wat totaal waarden van misschien 100 euro is 784 euro vragen slaat eigenlijk nergens op.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Afleverkosten zijn natuurlijk gewoon dikke boelsjit, ik hoop dat iedereen die een beetje na kan denken dat wel inziet. Verkooptechniek.

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

Afleverkosten zijn geen onzin. Het zijn kosten die gemaakt worden om de scooter rijklaar te maken.
Dat betekent afmonteren van losse onderdelen, nalopen belangrijke bouten, hier en daar kopervet of olie tussen doen, electrische delen in de vaseline waar nodig, accu opladen etc...

Daar zitten dus kosten aan voor arbeid, materialen en natuurlijk het kenteken. Deze kosten zitten niet in de advies nieuwprijs van de scooter verwerkt, die wordt door de fabrikant bedacht en niet door de dealer.

"ik hoop dat iedereen die een beetje na kan denken dat wel inziet. "

Zoals gewoonlijk gaat het in NL alleen om de centen. De aller goedkoopste rot scooters worden hier het meest verkocht. Maar wel klagen als er iets aan mankeert.
Maar anders maak je hem gewoon zelf rijklaar, krijg je hem gewoon in krat voor je deur. En niet zeuren als hij het de volgende dag niet meer doet.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Geloof je het zelf?

Juist, de scooter kost E. 2000, en voor 300 erbij is ie rijklaar. M.a.w. de prijs van E. 2000 is gewoon onzin, want in die staat heb je aan die scooter als consument niks aan. Die E. 2000 wordt als lokker gebruikt, terwijl er in werkelijkheid gewoon E. 2300 betaalt. Het is hetzelfde idee als adverteren naar consumenten toe met een prijs excl. BTW, terwijl de consument altijd BTW betaalt. En dat, mijn beste, is Nederland. Zeg dan gewoon wat die prijs is, ipv die onzin waarbij nog van alles komt.

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

johan1276 schreef:Als ik een nieuwe scooter koop moet ik 200 euro afleverings kosten betalen (dat is 440.00 gulden)Dit is toch ook een kartel vorming ? Een scooter moet alleen maar uit het karton en een kenteken er op, en dat voor zoveel geld, daarom vraag ik me af of dit ook normaal is. :?:
Ja als dat zo was :wink:

Gesloten