LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 125 cc op scooter kenteken
-
125 cc op scooter kenteken
Hallo,
Als ik gepakt wprd met een scooter met kenteken op bromfiets en zit meerder cc op dan 50 wat is de boete krijg ik ook boete van motorrijbewijs?
En wprd die inbeskag genomen bijf als die te hard gaat en ze merken niet dat die meer cc heeft?
Mvg graag geen domme reacties.
Als ik gepakt wprd met een scooter met kenteken op bromfiets en zit meerder cc op dan 50 wat is de boete krijg ik ook boete van motorrijbewijs?
En wprd die inbeskag genomen bijf als die te hard gaat en ze merken niet dat die meer cc heeft?
Mvg graag geen domme reacties.
Re: 125 cc op scooter kenteken
jij mag wel domme vragen stellen maar wij mogen geen dom antwoord geven?
Dan bent u sowieso die scooter kwijt. En ern flinke tijd uw zakgeld.
Je meent het!Zip 25 km 4t schreef:Mvg graag geen domme reacties.
Normaal opvoeren is boete maar dit word boete + inbeslagname en vernietigen!
Deze is vermoedelijk met gestolen of sloop delen samengesteld op brommer frame of overgezet frame nummer dus erg link.
Dit kan wel extra duur worden en je bromfiets rijbewijs kwijt is ook niet uitgesloten, gewoon niet kopen of dumpen als je al gekocht heb
bij oud ijzer en kenteken inleveren....
Dit is voor officier justitie en geen standaard boete dus meestal erg prijzig.....
Niet doen dus... of op eigen terrein blijven want dan mag alles.
Deze is vermoedelijk met gestolen of sloop delen samengesteld op brommer frame of overgezet frame nummer dus erg link.
Dit kan wel extra duur worden en je bromfiets rijbewijs kwijt is ook niet uitgesloten, gewoon niet kopen of dumpen als je al gekocht heb
bij oud ijzer en kenteken inleveren....
Dit is voor officier justitie en geen standaard boete dus meestal erg prijzig.....
Niet doen dus... of op eigen terrein blijven want dan mag alles.
Geen dingen zeggen zonder te weten stofzuiger. Ik en mijn vrienden hadden vroeger al Zundapps met 70 CC kop en Yamaha Fs1 met 70 CC. De held van de klas had de Zundapp ks 125 watergekoeld. Allemaal bromfiets en niks gestolen, gewoon gekocht.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Je krijgt een paar boetes :
1. Rijden op een motor zonder geldig rijbewijs.
2. Scooter die niet voldoet aan de constructiesnelheid
3. Onverzekerd rondrijden (motor kun je niet verzekeren).
En hoogstwaarschijnlijk inbeslagname.
Ik denk nog wel meer, zoals rijden met een vals kenteken/geen kentekenbprosman schreef:Je krijgt een paar boetes :
En het niet betalen van motorrijtuigenbelasting, als dat ding zou tellen als motor?puma73 schreef:Ik denk nog wel meer, zoals rijden met een vals kenteken/geen kentekenbprosman schreef:Je krijgt een paar boetes :
-
jij bent zeker grappigste thuis of niet?kokka schreef:jij mag wel domme vragen stellen maar wij mogen geen dom antwoord geven?
ik zei geen domme reacties en mijn vraag is gewoon normaal als dat in mijn hoofd heb om zo iets te doen dan kan ik meestal de boete wel aan maar wou wete wat ik ongeveer zal verwacten... dus reageer niet dom en houd die dingen voor je zelf
Het is dus wel heel dom als u maar overweegt dat te doen. Zit blijkbaar iets niet helemaal goed bij u,
Je vraag is niet normaal, aangezien wat je suggereert niet alleen buiten de wet valt, maar ook nog eens potentieel crimineel (heling) en levensgevaarlijk is.Zip 25 km 4t schreef:jij bent zeker grappigste thuis of niet?kokka schreef:jij mag wel domme vragen stellen maar wij mogen geen dom antwoord geven?
ik zei geen domme reacties en mijn vraag is gewoon normaal als dat in mijn hoofd heb om zo iets te doen dan kan ik meestal de boete wel aan maar wou wete wat ik ongeveer zal verwacten... dus reageer niet dom en houd die dingen voor je zelf
Als jij met die contraptie een ongeluk veroorzaakt en er mensen letsel hebben (of erger) ben jij niet verzekerd, met alle gevolgen van dien.
Die regels zijn er niet voor niets. Ik vind het werkelijk schandalig hoe jij je hier opstelt en je lakse houding tegenover dit hele issue.
je hebt gelijk..excuus. ik denk dat jij ( andere mensen kunnen dit beter niet proberen) zonder problemen met een 125cc scooter zonder kenteken de weg op kan, zelf zonder helm zal geen enkel probleem zijn. sterkteZip 25 km 4t schreef:jij bent zeker grappigste thuis of niet?kokka schreef:jij mag wel domme vragen stellen maar wij mogen geen dom antwoord geven?
Zonder spatborden lijkt ie vast wel op een Z1, gewoon gas geven op de snelweg.
Zullen we vast wat bloemetjes en kaarsjes bij een boom naar keuze neer gaan zetten?
-
ja dat weet ik zelf ookwel maar wou weten als ik dat zou doen wat voor risico's ik loop, kan ook op normaal manier gezegd worden zoals u dus dee,Julie4444 schreef:Je vraag is niet normaal, aangezien wat je suggereert niet alleen buiten de wet valt, maar ook nog eens potentieel crimineel (heling) en levensgevaarlijk is.Zip 25 km 4t schreef:jij bent zeker grappigste thuis of niet?kokka schreef:jij mag wel domme vragen stellen maar wij mogen geen dom antwoord geven?
Als jij met die contraptie een ongeluk veroorzaakt en er mensen letsel hebben (of erger) ben jij niet verzekerd, met alle gevolgen van dien.
Die regels zijn er niet voor niets. Ik vind het werkelijk schandalig hoe jij je hier opstelt en je lakse houding tegenover dit hele issue.
Fair enough, maar goed. Zo zie je maar dat bepaalde opmerkingen bepaalde reacties uitlokken.Zip 25 km 4t schreef:ja dat weet ik zelf ookwel maar wou weten als ik dat zou doen wat voor risico's ik loop, kan ook op normaal manier gezegd worden zoals u dus dee,
Om je vraag nog eens te beantwoorden:
Als het mis gaat kan dat torenhoge schulden (tonnen) opleveren een schadevergoedingen bij letselschade, of enige materiele schade, hoge boetes aan justitie voor de overtredingen van de verkeerswet, het ontduiken van motorrijtuigbelasting en fraude met kentekens.
Bij het niet betalen van de boetes of bij een ernstig ongeluk waarbij je aansprakelijk en ernstig nalatig geacht wordt kan je zelfs in de cel belanden.
Niet doen dus, tenzij alleen op je eigen grond.
Maar die boetes kunt u meestal wel aan, schrijft u. Dus vooruit met de geit.
Ik denk niet dat TS een paar miljoen op de bank heeft staan, dus dat lijkt me een beetje dom.tijger1 schreef:Maar die boetes kunt u meestal wel aan, schrijft u. Dus vooruit met de geit.