LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangereden, en nu?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
davidvt

Aangereden, en nu?

Ongelezen bericht door davidvt »

Beste,

Vandaag aangereden op de ceintuurbaan in Amsterdam. Het Ging als volgt; Ik rijd netjes rechtdoor door groen, komt een auto van links die dezelfde weg opgaat als mij, maar ipv dat hij rechtdoor rijdt, snijd hij mij af, en zet zijn auto op het zebrapad op de stoep... Snijd mij dus af, en lig onder de auto.

Schade aan mij scooter + kleding. Tegenpartij komt uit de auto na 1 minuut, omstanders hielpen mij wel, waarvan één gelijk zijn kaartje gaf, om te getuigen.

Ik stel dus voor aan de tegenpartij, om een schadeformulier in te vullen, maar hij weigerd dit, aangezien ik volgens hem door rood kwam, wat niet zo is. Ik dus de politie opgebeld (ondertussen zijn kenteken genoteerd) Maar ondertussen gaat de tegenpartij ervandoor, aangezien hij anders te laat bij de rechtbank zou zijn...(zal dus niet zijn eerste aanrijding zijn haha...)

Nu ben ik WA-diefstal verzekerd, dus heb geen rechtsbijstand (allrisk) Dus moet redelijk veel zelfregelen.. Doe morgen aangifte, heb het voorval aan zijn verzekering bekend gemaakt, en aan mijn verzekering.. en verstuur dus het schadebedrag van mijn scooter en kleding + aangifte naar zijn verzekering op. Nu hopen dat hij akkoord gaat, zo niet, gaat dit denk ik een vervelend vervolg krijgen (rechtszaak)

Mijn vraag; Zie ik nog iets over het hoofd?

Dank!

gravedigger

Re: Aangereden, en nu?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Is de politie ter plaatse geweest? Heb je de gegevens van de tegenpartij? Zo nuet, jeg er dan bij de aangofte nadruk op dat de tegenpartij is weggereden zonder zich verder om de gevolgen te bekonneren! dat is een misdrijf.

davidvt

Ja, politie is aanwezig geweest. Toen ik aangaf aan de tegenpartij dat ik de politie ging bellen, ging hij ervandoor.. Persoonlijk gegevens heb ik niet, maar wel zijn kenteken, dus al zijn gevens zijn bekend bij politie.

En ik heb nog twee getuigen die dit kunnen bevestigen.

Hij is dus zwaar de pineut...

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Vreemd verhaal.
Hij wilde geen schade formulier invullen.
En hij reed gewoon weg?
Doe morgen aangifte, heb het voorval aan zijn verzekering bekend gemaakt, en aan mijn verzekering.. en verstuur dus het schadebedrag van mijn scooter en kleding + aangifte naar zijn verzekering op.
Hoe kom je aan al die gegevens zo snel?

Wat zegt de politie er van?
ging hij ervandoor.

davidvt

Hij was het dus niet eens met de schade, volgens heb reed ik natuurlijk door rood, wie zegt dat niet.... maar goed.

Daarom wou hij geen schadeformulier invullen. Toen stelde ik voor om de politie erbij te halen. Duurde wat lang, maar voordat de politie er was, ging hij weg, aangezien hij een afspraak had.

Zijn gegevens heb ik kunnen achterhalen via mijn verzekering, en anders was het was achterhaalbaar via de politie aangezien ik zijn kenteken heb.

davidvt

Oja met de politie heb ik morgen een afspraak...

Gesloten