Fietsers met een e-bike opgelet, deze week gefietst met mijn Gazelle elektrische fiets over nat fietspad ( ergste bui afgewacht) maar een dag daarna accu kapot ( Nieuwe kost €513,00 ) bij de dealer zeiden ze wij adviseren niet te fietsen als het regent, in het instructieboekje staat hier niets over.
Zeer slechte zaak vind ik als een Hollandse fietsfabriek geen e-bikes kan maken die tegen ons klimaat kunnen, maar business is het wel.
Ik heb ze aangeschreven want vind dit echt niet kunnen, en het advies om niet te fietsen als het regent is absurd natuurlijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Accu Gazelle Orange Plus Innergy
Re: Accu Gazelle Orange Plus Innergy
Accu' s zouden vanaf de buitenzijde moeten beschermd zijn tegen regen. Wel is bekend dat de gemiddelde gebruiksduur van een accu slechts 2 jaar is afhankelijk van het gebruik.
Dat fietsen met een e-bike alleen mogelijk zou zijn met mooi weer lijkt een slecht argument. Ook de fabrikant Gazelle zou meer verantwoordelijkheid moeten tonen.
Dat fietsen met een e-bike alleen mogelijk zou zijn met mooi weer lijkt een slecht argument. Ook de fabrikant Gazelle zou meer verantwoordelijkheid moeten tonen.
Re: Accu Gazelle Orange Plus Innergy
Wij kochten in 2011 een Gazelle Orange Ennergy de luxe e-bike. De eerste jaren hebben wij er niet veel op gefietst en hem goed onderhouden en hem in de winter aan een druppellader gehad. Nu we er 3 jaar op fietsen 4500 km hebben we de fiets meegenomen op vakantie. Op de caravan met fietsbescherming kwamen we er in Spanje achter dat de motor stuk was.
Bij thuiskomst de dealer geraadpleegd en die bevestigde dat de motor stuk was. Reparatie. 520,- euro.
Gezien de vele klachten ben ik zelf op onderzoek uit gegaan en heb gekeken hoe een e-bike van € 2500,- in elkaar gezet is.
De display houder kan los maar dient wel heel goed beschermd te worden anders ontstaat er kortsluiting. De bekabeling van de motor is triest te noemen. Een afdekplaatje sluit niet goed af en van alle kanten kan er regen in komen. Waar kabel in of uit de fiets komen is de afdichting onvoldoende.
De Motor is helemaal een probleem. De afdichtplaat van de motor is onvoldoende afgekit waardoor er water in de motor kan lopen en zoals bij ons kortsluiting heeft veroorzaakt.
De Gazelle heb ik vergeleken met een Stella fiets. Deze fiets kost nog geen € 999,- is is op alle punten beter dan onze Gazelle van 2 1/2 keer zoveel geld.
Deze Stella stond ook op ons fietsenrek is is nog puntgaaf in orde door de goede afdichting van materialen.
De eigenaar van Gazelle is PON importeur van VW en die doen er goed aan om die duizenden klachten over Gazelle nu eens afdoende op te lossen.
Er van uitgaande dat een fiets toch ongeveer 10 jaar moet kunnen meegaan. De vochtklachten die displays, motoren en accu's teisteren los je niet op door alle klachten die je krijgt af te wijzen omdat de garantie na 2 jaar voorbij is.
Ik denk dat het mogelijk moet zijn Gazelle massaal aan te pakken door met al onze kapotte fietsen naar Dieren te gaan.
Kan Radar dit regelen?
Bij thuiskomst de dealer geraadpleegd en die bevestigde dat de motor stuk was. Reparatie. 520,- euro.
Gezien de vele klachten ben ik zelf op onderzoek uit gegaan en heb gekeken hoe een e-bike van € 2500,- in elkaar gezet is.
De display houder kan los maar dient wel heel goed beschermd te worden anders ontstaat er kortsluiting. De bekabeling van de motor is triest te noemen. Een afdekplaatje sluit niet goed af en van alle kanten kan er regen in komen. Waar kabel in of uit de fiets komen is de afdichting onvoldoende.
De Motor is helemaal een probleem. De afdichtplaat van de motor is onvoldoende afgekit waardoor er water in de motor kan lopen en zoals bij ons kortsluiting heeft veroorzaakt.
De Gazelle heb ik vergeleken met een Stella fiets. Deze fiets kost nog geen € 999,- is is op alle punten beter dan onze Gazelle van 2 1/2 keer zoveel geld.
Deze Stella stond ook op ons fietsenrek is is nog puntgaaf in orde door de goede afdichting van materialen.
De eigenaar van Gazelle is PON importeur van VW en die doen er goed aan om die duizenden klachten over Gazelle nu eens afdoende op te lossen.
Er van uitgaande dat een fiets toch ongeveer 10 jaar moet kunnen meegaan. De vochtklachten die displays, motoren en accu's teisteren los je niet op door alle klachten die je krijgt af te wijzen omdat de garantie na 2 jaar voorbij is.
Ik denk dat het mogelijk moet zijn Gazelle massaal aan te pakken door met al onze kapotte fietsen naar Dieren te gaan.
Kan Radar dit regelen?