LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Batterijen Giant E-fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
javm.palmen

Batterijen Giant E-fiets

Ongelezen bericht door javm.palmen »

Misschien zijn mijn vragen al eerder gesteld,maar dan heb ik dat gemist.
Eerste vraag:kun je een E-fiets die op twee accu's van 24volt-9000mAh- NiMH werken ,ombouwen op littium-ion accu's? Zo ja,hoe kom ik aan de gegevens.
Vraag twee:als dit niet gaat,zijn er dan bedrijven waar ik mijn accu's kan laten verniewen,want als ik het via de leverancier van mijn Giant Twist 2.0 laat verzorgen,ben ik een vermogen kwijt.
Vraag drie:vindt u ook dat de prijzen van nieuwe accu's in geen verhouding staan met de aanschaffingsprijs van de fiets?Of vind ik dit maar alleen?
Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden,dat scheelt natuurlijk een hoop uitzoekwerk.
B.V.B.dank.
Groeten,

Kyra69

coelieboy

Re: Batterijen Giant E-fiets

Ongelezen bericht door coelieboy »

Misschien eens contact nemen met Zuidewind Accuservice Purmerend, Tel +31 (0)299 438475, wellicht kunnen zij je vraag beantwoorden. Volgens mij zijn de NiMh accu's niet verwisselbaar met Li-Ion accu's maar zijn deze wel te reviseren wat de prijs aardig kan drukken.

Toolboy

Re: Batterijen Giant E-fiets

Ongelezen bericht door Toolboy »

Deze batterijen zij zeker te vervangen door ion of polymeer batterijen (po4)
Idd de prijzen staan niet in verhgouding,haha
Nimh heeft een geheugen effect maar bij juist gebruik ervan is dit nog steeds de aller beste batterij.

T

Gesloten