23 maart heb ik een kinderfiets bestelt en betaalt met ideal, een aantal dagen later had ik nog niks vernomen, heb gemaild en gebeld maar kreeg geen gehoor.
ik ben op onderzoek uit geweest. ik weet de naam van de eigenaar. voor dat ik iets bestel op internet trek ik altijd eerst de site na om te kijken of ik toch niet met oplichting te maken heb, kon niks vinden... en nu blijkt het toch om oplichting te gaan. dit is echt balen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bkbikes.nl
Re: bkbikes.nl
aniet123
Ik maak me sterk, dat je na het checken van mijn onderstaande aandachtspunten, ook bij deze shop zou hebben besteld.
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het onder rembours betalen heeft mijn voorkeur)
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg);
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de zogenoemde kleine lettertjes).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.
Ik maak me sterk, dat je na het checken van mijn onderstaande aandachtspunten, ook bij deze shop zou hebben besteld.
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het onder rembours betalen heeft mijn voorkeur)
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg);
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de zogenoemde kleine lettertjes).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.
Ook ik heb 2 weken geleden een fiets besteld en 160 euro overgemaakt.
Ik had gecheckt of het KvK nr klopte en of er dingen op internet stonden.
Helaas..
Ik heb de Rabobank gebeld omdat het een Rabonr is en ik zit zelf ook bij de Rabo.
Zij konden zelf ook niks doen.
Heb jij al aangifte gedaan?
Weet iemand of dit uberhaupt nut heeft?
Ik had gecheckt of het KvK nr klopte en of er dingen op internet stonden.
Helaas..
Ik heb de Rabobank gebeld omdat het een Rabonr is en ik zit zelf ook bij de Rabo.
Zij konden zelf ook niks doen.
Heb jij al aangifte gedaan?
Weet iemand of dit uberhaupt nut heeft?
hallo JP,
wij hebben idd ook naar de rabobank gebeld omdat hij ook geregistreerd staat bij ideal. Ze konden niks voor ons doen, het geld kon ook niet teruggestort worden, kan alleen bij automatische incasso. Ik heb een mail gekregen van iemand van radar denk ik met aanvullende informatie van hem. Ik ga wel aangifte doen, want dan gaat de site van internet af. Het probleem is dat je nu nog gewoon daar kan bestellen. volgens mij is het vanaf maart nog maar bezig. De site bestaat al sinds 2008 en heeft gewoon gedraaid denk ik. je hoort nog van me...
als we nu gewoon allemaal aangifte doen, staan we veel sterker.
groetjes aniet
wij hebben idd ook naar de rabobank gebeld omdat hij ook geregistreerd staat bij ideal. Ze konden niks voor ons doen, het geld kon ook niet teruggestort worden, kan alleen bij automatische incasso. Ik heb een mail gekregen van iemand van radar denk ik met aanvullende informatie van hem. Ik ga wel aangifte doen, want dan gaat de site van internet af. Het probleem is dat je nu nog gewoon daar kan bestellen. volgens mij is het vanaf maart nog maar bezig. De site bestaat al sinds 2008 en heeft gewoon gedraaid denk ik. je hoort nog van me...
als we nu gewoon allemaal aangifte doen, staan we veel sterker.
groetjes aniet
Hallo,
hier weer een gedupeerde, 18 feb jl een fietsje besteld en betaald via ideal.
Kreeg 4 weken later te horen dat deze fiets niet op voorraad was. Ik verzocht hem de betaalde 94 euro terug te storten.
Kreeg verleden week een sms dat hij het geld zou terugstorten,maar ik wacht nog steeds en verwacht dus niets!
Hoe kan je het beste aangifte doen?
groet El
hier weer een gedupeerde, 18 feb jl een fietsje besteld en betaald via ideal.
Kreeg 4 weken later te horen dat deze fiets niet op voorraad was. Ik verzocht hem de betaalde 94 euro terug te storten.
Kreeg verleden week een sms dat hij het geld zou terugstorten,maar ik wacht nog steeds en verwacht dus niets!
Hoe kan je het beste aangifte doen?
groet El
Hoi allen,
niet te geloven, hij heeft vandaag mijn geld teruggestort.
Na 2 maanden, eindelijk!!
Ik wens jullie veel succes verder.
groetjes
Ellen
niet te geloven, hij heeft vandaag mijn geld teruggestort.
Na 2 maanden, eindelijk!!
Ik wens jullie veel succes verder.
groetjes
Ellen