14 maanden geleden heb ik Omafiets Union Classic bij de Halfords gekocht. Gewend om te rijden op tweedehands studenten fietsen besloot ik nu een nieuwe fiets voor mezelf te kopen. Ik heb een baan en nu wil ik ook een betere fiets, waaraan iets niet zo snel kapot aan gaat.
Ik kocht een degelijke ogende omafiets met Vredestein Classic antilekbanden. Die antilekbanden die zijn hun naam niet waard. Niet eerder heb ik zo snel het profiel van mijn banden zien slijten.
De banden op mijn tweedehandsfietsen gingen langer mee, dan deze antilekband van Vredestein. Na 14 maanden heb ik mijn achterband doorgereden. De binnenkant van de band is aan de buitenkant zichtbaar.
Ik heb geklaagd bij Halfords tegen dovenmans oren. Er is geen garantie op slijtbare onderdelen. Waarom noemen ze het dan een Antilekband? Zonder er garantie op te geven, want het geeft verwachtingen van een degelijk product dat langer meegaat dan 14 maanden.
Ik ben maar naar een andere fietsenmaker gegaan en laat door hun ander antilekband opzetten van een ander merk. Nu maar hopen, dat de fiets nog een tijdje meegaat. Vredestein Classic antilekbanden en de service van Halfords vind ik bar slecht.
Ik was meer te vrede met mijn tweedehandse fiets, dan geld uitgeven voor een nieuwe fiets die mijn verwachting niet waar maakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De vredesteinbanden van Omafiets Union Classic
Re: De vredesteinbanden van Omafiets Union Classic
De Vredestein banden zijn dus van een matige kwaliteit,
Je hebt er een goed jaar op kunnen fietsen, een paar nieuwe banden er op en je kan weer een flinke tijd fietsen,
Banden slijten nu eenmaal, en zeer waarschijnlijk zijn dit witte banden die misschien wat zachter zijn dan de zwarte variant,
Misschien ook wel eens vergeten tijdig de banden op te pompen?, dan slijten banden ook zeer snel,
Niet over piekeren of wakker liggen, nieuwe bandjes er om heen en weer lekker fietsen,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe
Je hebt er een goed jaar op kunnen fietsen, een paar nieuwe banden er op en je kan weer een flinke tijd fietsen,
Banden slijten nu eenmaal, en zeer waarschijnlijk zijn dit witte banden die misschien wat zachter zijn dan de zwarte variant,
Misschien ook wel eens vergeten tijdig de banden op te pompen?, dan slijten banden ook zeer snel,
Niet over piekeren of wakker liggen, nieuwe bandjes er om heen en weer lekker fietsen,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe
Waarom is de service van Halfords slecht???? Zij geven duidelijk aan dat er geen garantie zit op slijtbare onderdelen, dus ofdat een band goed of slecht is, heeft niets met de service te maken.
katja***
Je mag verwachten dat goede nieuwe banden tenminste 3 jaar meegaan. Halfords had dus gratis 2 nieuwe banden moeten monteren tegen de helft van de prijs. Dan was er sprake geweest van echte service.
Maxiem.
Je mag verwachten dat goede nieuwe banden tenminste 3 jaar meegaan. Halfords had dus gratis 2 nieuwe banden moeten monteren tegen de helft van de prijs. Dan was er sprake geweest van echte service.
Maxiem.
-
Hoeveel fiets je eigenlijk gemiddeld per dag? Vergeleken met vroeger, toen je die baan nog niet had?
Waarop baseert u deze bewering? U gaat volledig voorbij aan het aantal kilometers dat met deze fietsbanden kan zijn afgelegd en ook aan de vraag of deze fietsbanden gedurende het gebruik op de juiste spanning zijn gehouden. Het term 'antilekband' zegt bovendien niets over de slijtagebestendigheid.MAXIEM schreef:Je mag verwachten dat goede nieuwe banden tenminste 3 jaar meegaan.