LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deposit retour oBike
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 feb 2018 06:44
Deposit retour oBike
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van de “deelfietsen” van oBike in Rotterdam. Die periode kon ik door een handbreuk geen auto rijden. Voordat je de fietsen kunt gebruiken, moet je via creditcard een deposit storten van €79. Gezien ik al maanden geen gebruik meer maak van de dienst heb ik al meermaals gevraagd het bedrag terug te storten op mijn creditcard. Er is 1 antwoord terugkomen op verschillende e-mails en Facebookberichten. Helaas zonder enige duidelijkheid.
Wat te doen?
Bedrijf is Aziatisch doet alsof ze een NL klantenservice hebben, maar dit is niet zo volgens mij.
Meer mensen met dezelfde klacht?
Alvast een dank.
W.
Wat te doen?
Bedrijf is Aziatisch doet alsof ze een NL klantenservice hebben, maar dit is niet zo volgens mij.
Meer mensen met dezelfde klacht?
Alvast een dank.
W.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Deposit retour oBike
Als ik op hun site kijk kunt u de deposit terug vragen middels my wallet op de site. Gewoon even inloggen dus en daar regelen.
Maar hoe komt u er bij dat ze een Nederlandse klantenservice hebben? Er staat wel een 06 nummer. Maar welk fatsoenlijk bedrijf heeft geen contactgegevens en alleen een 06 nummer?
Maar hoe komt u er bij dat ze een Nederlandse klantenservice hebben? Er staat wel een 06 nummer. Maar welk fatsoenlijk bedrijf heeft geen contactgegevens en alleen een 06 nummer?
Re: Deposit retour oBike
Zelfde ervaring.
Nadat de fietsen verwijderd zijn uit Amsterdam ook mijn deposit teruggevraagd via de app op 17-11-2017. Tot op heden geen cent terug ontvangen. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice. De laatste keer is mij verzekerd dat de manager zelf het probleem snel ging oplossen. Maar dat is ook al weer een maand geleden.
Bij de FAQs geven ze aan dat het gemiddeld een maandje duurt om het geld terug te storten. Duurt het langer, neem dan contact met ons op. Nu duurt het blijkbaar vaker langer en daarbij is contact opnemen nog niet zo makkelijk.
Nadat de fietsen verwijderd zijn uit Amsterdam ook mijn deposit teruggevraagd via de app op 17-11-2017. Tot op heden geen cent terug ontvangen. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice. De laatste keer is mij verzekerd dat de manager zelf het probleem snel ging oplossen. Maar dat is ook al weer een maand geleden.
Bij de FAQs geven ze aan dat het gemiddeld een maandje duurt om het geld terug te storten. Duurt het langer, neem dan contact met ons op. Nu duurt het blijkbaar vaker langer en daarbij is contact opnemen nog niet zo makkelijk.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 feb 2018 06:44
Re: Deposit retour oBike
Dank voor je antwoord, maar Zover was ik al.
Die simpele klik is helaas een klik in een diep en duister hol. 1 korte reactie, daarna niets meer...
Die simpele klik is helaas een klik in een diep en duister hol. 1 korte reactie, daarna niets meer...
Re: Deposit retour oBike
Via je creditcard laten terugboeken
Re: Deposit retour oBike
Als de financiën (waarschijnlijk wordt er ineens een grote som overgemaakt) uit een land als bijvoorbeeld China moeten komen, dan kan dit inderdaad wat langer duren, omdat de overheid het daar moet goedkeuren.
Re: Deposit retour oBike
Ook ik heb hetzelfde probleem. In november 2017 mijn deposit terug gevraagd en tot op heden niets ontvangen.
Heb inmiddels 10x gemaild, maar de laatste paar mailtjes blijven onbeantwoord.
De fietsen zijn niet vooruit te krijgen. De meeste fietsen zijn kapot. Ik vrees dat Obike Nederland de stekker uit dit project gaat trekken en dat we ons deposit kwijt zijn.
Heb inmiddels 10x gemaild, maar de laatste paar mailtjes blijven onbeantwoord.
De fietsen zijn niet vooruit te krijgen. De meeste fietsen zijn kapot. Ik vrees dat Obike Nederland de stekker uit dit project gaat trekken en dat we ons deposit kwijt zijn.
Re: Deposit retour oBike
Yes, bij mij hetzelfde verhaal: na enige maanden gestopt met de app, de borg teruggevraagd (niet minder dan €80) en inmiddels al zeven weken niks meer gehoord of gezien.
oBike laat niets van zich horen: de enige manier om hen te bereiken is via WhatsApp, maar daar zijn ze al een maand offline gebleven. Bellen naar het 06-nummer heeft ook geen zin, want je komt direct op hun voicemail en die voicemailbox zit dan ook nog vol. Ook via hun algemene mailadres krijg ik geen reactie. Op Twitter zie ik dat anderen hetzelfde probleem hebben en kennelijk ook geen reactie krijgen van oBike Nederland of wereldwijd?
Ik begin een beetje voor mijn centjes te vrezen en zou iedereen na deze ervaring dus afraden om oBike überhaupt geld te betalen voor hun kekke gele fietsjes.
oBike laat niets van zich horen: de enige manier om hen te bereiken is via WhatsApp, maar daar zijn ze al een maand offline gebleven. Bellen naar het 06-nummer heeft ook geen zin, want je komt direct op hun voicemail en die voicemailbox zit dan ook nog vol. Ook via hun algemene mailadres krijg ik geen reactie. Op Twitter zie ik dat anderen hetzelfde probleem hebben en kennelijk ook geen reactie krijgen van oBike Nederland of wereldwijd?
Ik begin een beetje voor mijn centjes te vrezen en zou iedereen na deze ervaring dus afraden om oBike überhaupt geld te betalen voor hun kekke gele fietsjes.
Re: Deposit retour oBike
Inmiddels deposit ontvangen, in november opgezegd, in maart eindelijk mijn geld terug.JopVH schreef:Ook ik heb hetzelfde probleem. In november 2017 mijn deposit terug gevraagd en tot op heden niets ontvangen.
Heb inmiddels 10x gemaild, maar de laatste paar mailtjes blijven onbeantwoord.
De fietsen zijn niet vooruit te krijgen. De meeste fietsen zijn kapot. Ik vrees dat Obike Nederland de stekker uit dit project gaat trekken en dat we ons deposit kwijt zijn.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2018 14:00
Re: Deposit retour oBike
Ik denk dat ik belazerd ben, men heeft de borg stilletjes zonder enig bericht omgezet in een 1 jarig VIP membership......
https://h5.o.bike/mobile/en/setting/agreement.html
3.2 DEPOSIT
A bike deposit is required before using bike. It reminds you when paying the deposit. If rider do not accept the terms of deposit, please stop using oBike.
Rider agree to convert deposit to oBike annual membership subscription (365 days), if disagree, rider shall not be granted to use oBike service. Once deposit is agreed to convert to membership subscription, the date rider click the agree button is defaulted as the effective date. The above clause comes into effect from 12th March, 2018.
The deposit is refundable. Rider is allowed to refund the deposit at any time. If refunded, deposit should be paid again before using a bike next time. Besides, you can refund deposit only once for free. If you refund deposit more than one times, an extra transaction fee will be deducted from deposit.
You can refund deposit if you do not use oBike any more. It usually takes 1-30 working days for the deposit to be refunded back to your account.
https://h5.o.bike/mobile/en/setting/agreement.html
3.2 DEPOSIT
A bike deposit is required before using bike. It reminds you when paying the deposit. If rider do not accept the terms of deposit, please stop using oBike.
Rider agree to convert deposit to oBike annual membership subscription (365 days), if disagree, rider shall not be granted to use oBike service. Once deposit is agreed to convert to membership subscription, the date rider click the agree button is defaulted as the effective date. The above clause comes into effect from 12th March, 2018.
The deposit is refundable. Rider is allowed to refund the deposit at any time. If refunded, deposit should be paid again before using a bike next time. Besides, you can refund deposit only once for free. If you refund deposit more than one times, an extra transaction fee will be deducted from deposit.
You can refund deposit if you do not use oBike any more. It usually takes 1-30 working days for the deposit to be refunded back to your account.