LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dom vooroordeel

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Dom vooroordeel

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gisteren passeerde ik bij mijn werk een mevrouw, die boodschappen in de fietstassen van haar Spartamet aan het laden was. Mevrouw had nog een oud verzekeringsplaatje, en ik maakte haar vriendelijk attent op het feit dat ze in overtreding was.

Ik zei: IK kan u geen bekeuring geven, omdat ik daar de bevoegdheid niet voor heb, maar ik maak u er wel attent op, dat u een boete riskeert van 140 euro.

Mevrouw was er niet van gecharmeerd. Ze zei: maar ik gebruik het motortje helemaal niet, ik fiets er alleen op. En als ik het plaatje eraf haal, kunnen ze me helemaal niets meer maken.

Domme mevrouw. Als u dit toevallig leest, bedenk dan het volgende:

het maakt totaal niet uit of u wel of geen gebruik maakt van het motortje, het voertuig hoort te zijn voorzien van een geldig kenteken.

Van een schouw wilde ze niets weten, want ze gebruikte haar Spartamet immers als fiets, DUS hoefde die niet te worden geschouwd.... en van een brommerrijbewijs had ze nog nooit gehoord.

Die mevrouw liegt dat ze barst, want even later waande ze zich onbespied, en zag ik haar gebruik maken van het motortje.

Als ze een bekeuring krijgt, weet ze niet waar ze dat aan te danken heeft.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Dom vooroordeel

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Bodejosm43,


Bij veel oude Spartamets is de dagwaarde te laag om er nog een keteken op te zetten,

Deze vrouw komt er vanzelf achter dat haar Spartamet niet verzekerd is én dat ze een flinke boete kan krijgen door het onverzekerd rijden én geen kenteken voeren op haar Spartamet,

U bent zo vriendelijk geweest om haar er op te attenderen, nu is zij aan de beurt, helaas is ze op deze manier erg dom bezig,

Bij een aanrijding door haar veroorzaakt waarbij blijvende invaliditeit bij de tegenpartij ontstaat, mag zij haar hele leven aan degene betalen!, zeker weten dat ze in zo'n situatie aan je woorden terug zal denken!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Dom vooroordeel

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Beste Ulbe, dat laatste heb ik haar inderdaad erbij gezegd. Maar die vrouw was kennelijk te eigenwijs om mijn woorden op te pikken.

Maar het is inderdaad zo: zelfs al krijgt ZIJ een ongeluk, dat ziet door haar is veroorzaakt, dan draait ze zelf voor de schade op.......


Komt ze wel achter.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Dom vooroordeel

Ongelezen bericht door D1RK »

Het niet werken is niet voldoende, maar de motor verwijderen voor zover mogelijk mag wel en dan als fiets gebruiken, dus alle brommer delen er zoveel mogelijk af...

Wie wil zo een proefrit op een ex solex maken...?

Gesloten