LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Edwards, elektrische bakfiets via GroupDeal, niet in orde
Edwards, elektrische bakfiets via GroupDeal, niet in orde
Mijn vriendin heeft ruim twee weken via Groupdeal een Edwards elektrische bakfiets gekocht. De fiets werd geleverd en voor een 100 euro extra in elkaar gezet en rijklaar gemaakt. De trappers bleken direct niet te deugen en moesten door haar fietsenmaker vervangen worden, de monteur van de leverancier zei haar de bon daarvoor te mailen en dat het geen probleem zou zijn. De ene trapper zat muurvast en van de andere was een onderdeel weg. De bon voor de nieuwe trappers werd trouwens vlot betaald door Edwards. De rits van de huif was na een paar keer open en dicht doen al kapot en na ruim een week werd de fiets tijdens het rijden ineens onbestuurbaar waarop zij en de kinderen omvielen.
Gelukkig op een stil stuk weg en de kinderen hadden niets maar m'n vriendin heeft een zwaar gekneusde voet en zal daar nog lang last van hebben naast alle blauwe plekken en kneuzingen op die kant van haar lichaam waarmee ze op de straat is gevallen. De fietsenmaker heeft geconstateerd dat er een belangrijke bout ontbrak waardoor het remsysteem niet goed werkte en dat dit de oorzaak van het ongeluk is geweest. Omdat het haar was opgevallen de de hele fiets nogal onder het stof zat toen hij werd afgeleverd en de accu na een aantal dagen stil staan bij de fietsenmaker helemaal leeg is terwijl die bijna vol was toen hij daar terecht kwam na het ongeluk, heb ik het idee dat hij misschien zeer lange tijd achterin het magazijn heeft gestaan. Je kent dat wel, de nieuwe lading van de fabriek wordt er steeds voor gezet en verkocht en achterin het magazijn blijven sommige artikelen dan jaren staan eer ze verkocht worden De actie bestond uit de verkoop van 25 stuks maar gisteren bleek de actie opnieuw aangeboden te worden en nu zijn er 45 te koop.
De vraag is hebben anderen ook dit soort ervaringen met deze bakfiets of juist heel andere? Op internet is duidelijk dat het afmonteren en rijklaar leveren door Edwards met andere fietsen nogal eens een probleem is. Blijkbaar is het personeel dat dit moet doen onvoldoende opgeleid of is het toezicht op het geleverde werk onvoldoende, de kwaliteit van hun werk laat in ieder geval vaker te wensen over. Ik kan echter nergens ervaringen vinden m.b.t. deze elektrische bakfiets. Ik hoor graag van een ieder die er ervaring heeft!
Ik denk dat ze recht heeft op een nieuwe omdat deze ondeugdelijk is afgeleverd en een ieder weet dat ze gebruikt worden om kinderen in te vervoeren mag er een hoge kwaliteit van de fiets en de monteur die verantwoordelijk is voor het VEILIG rijklaar maken worden verwacht. Daarnaast is een bedrag van €1.299,00 een flink bedrag waarvoor je een deugdelijk product mag verwachten. Ik hoop reacties te krijgen van mensen die ook deze bakfiets hebben gekocht (of mensen kennen die hem hebben) want ik wil graag weten of zij een uitzondering is of dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze leverancier. Daarnaast hoor ik graag wat jullie denken dat haar rechten zijn en wat zij het beste kan doen; de koop ongedaan maken vanwege wanprestatie en dus geld terug of omruilen voor een goed werkend model dat niet een paar jaar heeft staan te verstoffen met alle gevolgen van dien?
Alvast bedankt,
Enigma.
http://www.groupdeal.nl/1299-ipv-2500-e ... -landelijk
Gelukkig op een stil stuk weg en de kinderen hadden niets maar m'n vriendin heeft een zwaar gekneusde voet en zal daar nog lang last van hebben naast alle blauwe plekken en kneuzingen op die kant van haar lichaam waarmee ze op de straat is gevallen. De fietsenmaker heeft geconstateerd dat er een belangrijke bout ontbrak waardoor het remsysteem niet goed werkte en dat dit de oorzaak van het ongeluk is geweest. Omdat het haar was opgevallen de de hele fiets nogal onder het stof zat toen hij werd afgeleverd en de accu na een aantal dagen stil staan bij de fietsenmaker helemaal leeg is terwijl die bijna vol was toen hij daar terecht kwam na het ongeluk, heb ik het idee dat hij misschien zeer lange tijd achterin het magazijn heeft gestaan. Je kent dat wel, de nieuwe lading van de fabriek wordt er steeds voor gezet en verkocht en achterin het magazijn blijven sommige artikelen dan jaren staan eer ze verkocht worden De actie bestond uit de verkoop van 25 stuks maar gisteren bleek de actie opnieuw aangeboden te worden en nu zijn er 45 te koop.
De vraag is hebben anderen ook dit soort ervaringen met deze bakfiets of juist heel andere? Op internet is duidelijk dat het afmonteren en rijklaar leveren door Edwards met andere fietsen nogal eens een probleem is. Blijkbaar is het personeel dat dit moet doen onvoldoende opgeleid of is het toezicht op het geleverde werk onvoldoende, de kwaliteit van hun werk laat in ieder geval vaker te wensen over. Ik kan echter nergens ervaringen vinden m.b.t. deze elektrische bakfiets. Ik hoor graag van een ieder die er ervaring heeft!
Ik denk dat ze recht heeft op een nieuwe omdat deze ondeugdelijk is afgeleverd en een ieder weet dat ze gebruikt worden om kinderen in te vervoeren mag er een hoge kwaliteit van de fiets en de monteur die verantwoordelijk is voor het VEILIG rijklaar maken worden verwacht. Daarnaast is een bedrag van €1.299,00 een flink bedrag waarvoor je een deugdelijk product mag verwachten. Ik hoop reacties te krijgen van mensen die ook deze bakfiets hebben gekocht (of mensen kennen die hem hebben) want ik wil graag weten of zij een uitzondering is of dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze leverancier. Daarnaast hoor ik graag wat jullie denken dat haar rechten zijn en wat zij het beste kan doen; de koop ongedaan maken vanwege wanprestatie en dus geld terug of omruilen voor een goed werkend model dat niet een paar jaar heeft staan te verstoffen met alle gevolgen van dien?
Alvast bedankt,
Enigma.
http://www.groupdeal.nl/1299-ipv-2500-e ... -landelijk
Re: Edwards, elektrische bakfiets via GroupDeal, niet in orde
Dat ze recht heeft op kosteloos herstel lijkt me duidelijk maar wat zou een nieuwe oplossen? De kwaliteit is nu eenmaal recht evenredig aan de prijs en hier zal toch een bescheiden minimum verwacht mogen worden - om, zoals u zegt "hoge kwaliteit" te verwachten lijkt mij het geloof in sprookjes. Niet via een dealsite in ieder geval.Eenigma schreef: Ik denk dat ze recht heeft op een nieuwe omdat deze ondeugdelijk is afgeleverd en een ieder weet dat ze gebruikt worden om kinderen in te vervoeren mag er een hoge kwaliteit van de fiets en de monteur die verantwoordelijk is voor het VEILIG rijklaar maken worden verwacht.
Ik denk dat het eerste, als het lukt, de beste oplossing zou zijn en dan met het geld bij een èchte fietswinkel een èchte bakfiets halen. U lijkt echter nog steeds overtuigd van het feit dat je iets voor niets kunt krijgen, het heeft niet staan te verstoffen maar het is gewoon exact waard waar het voor verkocht wordt.wat zij het beste kan doen; de koop ongedaan maken vanwege wanprestatie en dus geld terug of omruilen voor een goed werkend model dat niet een paar jaar heeft staan te verstoffen met alle gevolgen van dien?
TANSTAAFL
PS: wanneer leren mensen nu eens af om wat dan ook bij dealssites aan te schaffen?
een gewone nieuwe hollandse bakfiets kost rond de 1500 euri. En meer. En jij verwacht een topproduct te krijgen in de elektriesche versie voor minder? Je kunt verwachten dat je chinese rommel krijgt, en dat krijg je dus ook. Wel zonde van het geld...
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn...
De idee dat een fiets met een winkelwaarde en normale verkoop prijs van €2.000,- natúúrlijk een slechte kwaliteit is en dus levensgevaarlijk is naar mijn opvatting de domheid van mensen die liever het dubbele betalen omdat een product van een bepaald merk is, de sukkels die alle reclame van dure fabrikanten geloven en zichzelf wijsmaken dat iets alleen maar goed kan zijn als je er teveel voor hebt betaald
Daarnaast zijn dit geen antwoorden op de vragen die ik heb gesteld en hebben alle 4 reageerders zelf geen enkele ervaring met betreffende bakfiets en kennen blijkbaar ook niemand die dat wel heeft maar wel een mening over het product uitsluitend gebaseerd op de prijs en het feit dat het een actie via GroupDeal was en is, pfffffffffff over vooringenomenheid gesproken.
Bovendien zijn de elektrische bakfiets inmiddels al langere tijd op de markt dus de exorbitante prijzen die in het begin gevraagd werden zijn niet meer van toepassing en voor dit geld mag je een goed werkend apparaat verwachten. Voor mensen met een kleine portemonnee die dus prijsbewust zijn is GroupDeal een heel prettige optie waar je prima producten kan kopen voor -relatief- lage prijzen, ik heb er ruim ervaring mee en nog nooit een miskoop gedaan.
Voor een ieder die géén inhoudelijk antwoord heeft op mijn vraag/vragen en géén (in) directe ervaring heeft met deze bakfiets, ga lekker voor de spiegel staan oreren als je jezelf zo graag hoort, dit zijn volkomen nutteloze reacties waar niemand wat aan heeft
Daarnaast zijn dit geen antwoorden op de vragen die ik heb gesteld en hebben alle 4 reageerders zelf geen enkele ervaring met betreffende bakfiets en kennen blijkbaar ook niemand die dat wel heeft maar wel een mening over het product uitsluitend gebaseerd op de prijs en het feit dat het een actie via GroupDeal was en is, pfffffffffff over vooringenomenheid gesproken.
Bovendien zijn de elektrische bakfiets inmiddels al langere tijd op de markt dus de exorbitante prijzen die in het begin gevraagd werden zijn niet meer van toepassing en voor dit geld mag je een goed werkend apparaat verwachten. Voor mensen met een kleine portemonnee die dus prijsbewust zijn is GroupDeal een heel prettige optie waar je prima producten kan kopen voor -relatief- lage prijzen, ik heb er ruim ervaring mee en nog nooit een miskoop gedaan.
Voor een ieder die géén inhoudelijk antwoord heeft op mijn vraag/vragen en géén (in) directe ervaring heeft met deze bakfiets, ga lekker voor de spiegel staan oreren als je jezelf zo graag hoort, dit zijn volkomen nutteloze reacties waar niemand wat aan heeft
Dat is natuurlijk onzin, want de halve wereld bestaat uit chines spullen en die werken over het algemeen prima.encore schreef:een gewone nieuwe hollandse bakfiets kost rond de 1500 euri. En meer. En jij verwacht een topproduct te krijgen in de elektriesche versie voor minder? Je kunt verwachten dat je chinese rommel krijgt, en dat krijg je dus ook. Wel zonde van het geld...
Ik ben het met TS eens, een dergelijk product dient veilig te zijn voor gebruik op de openbare weg, goedkoop of niet, dat maakt niks uit. Ik ben dan ook van mening dat er naast vergoeding voor de kosten van de fiets ook wegens product aansprakelijkheid recht is op schadevergoeding voor het lichamelijk letsel.
Dat u zelf kunt nazien dat de winkelprijs van uw bakfiets bij deze leverancier in de verste verte géén €2000 is doet mij denken dat er sukkels zijn die de slimme marketing van dealssites geloven en zichzelf wijsmaken dat je iets voor niets kan krijgen.Eenigma schreef:De idee dat een fiets met een winkelwaarde en normale verkoop prijs van €2.000,- natúúrlijk een slechte kwaliteit is en dus levensgevaarlijk is naar mijn opvatting de domheid van mensen die liever het dubbele betalen omdat een product van een bepaald merk is, de sukkels die alle reclame van dure fabrikanten geloven en zichzelf wijsmaken dat iets alleen maar goed kan zijn als je er teveel voor hebt betaald
Waarom denk je dat die Chinese dingen dan zo verdacht goedkoop zijn hier? Ze maken gebruik van oude technieken, de accu's zijn vaak het probleem niet, maar de afwerking is erbarmelijk slecht. De lassen zijn slecht, controle: NUL. Het gebruikte metaal is bijna altijd een gewalste buis-met-las ipv een getrokken naadloze buis. En dat scheelt inderdaad in de kosten. En heb je een goed exemplaar: mooi meegenomen. Maar heb je zelf weinig tot geen verstand van techniek dan kun je beter ver weg blijven van Chinees spul. Daar krijg je vreemde topics van op fora...
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het toch ten dele met Olaf eens. De fiets moet geschikt zijn voor de openbare weg. Het deel schadevergoeding en aansprakelijkheid fa ik niet geheel in mee, maar goed.olaf79 schreef:Dat is natuurlijk onzin, want de halve wereld bestaat uit chines spullen en die werken over het algemeen prima.encore schreef:een gewone nieuwe hollandse bakfiets kost rond de 1500 euri. En meer. En jij verwacht een topproduct te krijgen in de elektriesche versie voor minder? Je kunt verwachten dat je chinese rommel krijgt, en dat krijg je dus ook. Wel zonde van het geld...
Ik ben het met TS eens, een dergelijk product dient veilig te zijn voor gebruik op de openbare weg, goedkoop of niet, dat maakt niks uit. Ik ben dan ook van mening dat er naast vergoeding voor de kosten van de fiets ook wegens product aansprakelijkheid recht is op schadevergoeding voor het lichamelijk letsel.
De grootste schade is, zoals ik het lees ook niet zozeer te wijten aan de kwaliteit van Chinese makelij, maar van de slechte montage, waar je ook nog extra voor moet betalen via groupdeal, aangezien dit niet optioneel is.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat die bakfiets geheel afgemonteerd afgeleverd is. En er is ook nog zoiets als "eigen verantwoording". Ik persoonlijk had dat ding helemaal gecontroleerd voordat ik er überhaupt over ging nadenken om er mee de weg op te gaan.. Via Groupdeal is niet hetzelfde als via een fietsmaker, en nu weet je waar het verschil in zit...
Omdat een chinese fabrieksarbeider een fractie verdient van een Nederlandse. Een chinees kan ongeveer een hele dag werken voor een nederlander 1 uur. Dan reken ik alle overige kosten niet eens mee.encore schreef:Waarom denk je dat die Chinese dingen dan zo verdacht goedkoop zijn hier? Ze maken gebruik van oude technieken, de accu's zijn vaak het probleem niet, maar de afwerking is erbarmelijk slecht. De lassen zijn slecht, controle: NUL. Het gebruikte metaal is bijna altijd een gewalste buis-met-las ipv een getrokken naadloze buis. En dat scheelt inderdaad in de kosten. En heb je een goed exemplaar: mooi meegenomen. Maar heb je zelf weinig tot geen verstand van techniek dan kun je beter ver weg blijven van Chinees spul. Daar krijg je vreemde topics van op fora...
Bovendien neemt een chinese fabrikant vaak genoegen met minder winst per product, en gaat zij voor een grote omzet.
Dat is natuurlijk onzin. Je hoeft producten niet te controleren op de goede werking. Dat moet de leverancier doen. Bij de meeste producten weet je niet eens hoe zo'n ding werkt of kun je het niet controleren. Ga jij bij (zeg) een nieuwe lamp deze uit elkaar schroeven om te kijken of de aarde draad wel is aangesloten? Denk het niet.encore schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat die bakfiets geheel afgemonteerd afgeleverd is. En er is ook nog zoiets als "eigen verantwoording". Ik persoonlijk had dat ding helemaal gecontroleerd voordat ik er überhaupt over ging nadenken om er mee de weg op te gaan.. Via Groupdeal is niet hetzelfde als via een fietsmaker, en nu weet je waar het verschil in zit...
Bovendien: TS heeft apart en extra betaald voor de montage. Dat brengt met zich mee dat hij er sowieso van uit mag gaan dat dat goed, deskundig en deugdelijk is gebeurd.
Bedankt Olaf79 voor je positieve, deskundige input en reacties. Ik had het topic ook op het forum van Kassa geplaatst en ook daar heeft zich niemand gemeld met directe of indirecte persoonlijke ervaringen met betreffende bakfiets en leverancier. Het lijkt er dus op dat mijn vriendin het gewoon slecht getroffen heeft, gevalletje vette pech dus dat wordt contact opnemen met de leverancier en hopen dat ze een goede service biedenolaf79 schreef:Dat is natuurlijk onzin. Je hoeft producten niet te controleren op de goede werking. Dat moet de leverancier doen. Bij de meeste producten weet je niet eens hoe zo'n ding werkt of kun je het niet controleren. Ga jij bij (zeg) een nieuwe lamp deze uit elkaar schroeven om te kijken of de aarde draad wel is aangesloten? Denk het niet.encore schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat die bakfiets geheel afgemonteerd afgeleverd is. En er is ook nog zoiets als "eigen verantwoording". Ik persoonlijk had dat ding helemaal gecontroleerd voordat ik er überhaupt over ging nadenken om er mee de weg op te gaan.. Via Groupdeal is niet hetzelfde als via een fietsmaker, en nu weet je waar het verschil in zit...
Bovendien: TS heeft apart en extra betaald voor de montage. Dat brengt met zich mee dat hij er sowieso van uit mag gaan dat dat goed, deskundig en deugdelijk is gebeurd.