LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Electrische snorscooter
Electrische snorscooter
Sinds twee maanden een zonnepaneel op de schuur liggen met regelaar en accu van 75ah met een omvormer van max 600wat kan er alles mee doen boren slijpen haakse slijptol. Maar zat altijd met een volle accu, sinds 2 weken een tweedehands electrishe snorscooter met een lihium accu gekocht, een sachs bike primo rijd precies 25km en heeft een actieradius van 30 tot 40 km, weeg zelf 114kg en kan er makkelijk 30 km mee rijden en is dan nog niet leeg. Na 30km heeft hij 3 uur nodig om op te laden na 20 km 2 uur en na 10km een 3 kwartier. Werkt dus prima zo verdien ik m'n zonnepaneel vanzelf weer terug. zonnepaneel is 100wp mvg opa
Re: Electrische snorscooter
Waarom de zonnecellen niet gewoon koppelen aan lichtnet voor het terugleveren van electriciteit? Dat is de gebruikelijke oplossing om aanschaf kosten van zonnecellen terug te verdienen.
Re: Electrische snorscooter
Snap ik maar zit in een huurhuis met een kleine eigen schuur en kan daarop hooguit 4 kleine panelen kwijt dan wordt het nog een dure grap, nu ben ik klaar voor nog geen 300 euro en heb zo m'n investering in no time terug verdiend. mvg opa