LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiets niet geleverd, kan ik mijn geld terug krijgen?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Mvaneijkern

Fiets niet geleverd, kan ik mijn geld terug krijgen?

Ongelezen bericht door Mvaneijkern »

Op 10 september 2017 heb ik online een fiets gekocht. Op din. 12 sept eb ik gebeld met hun [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] dat ik nog geen bevestiging heb gekregen van de bestelling. Die kreeg ik na mijn telefoontje. Daarna weer met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] gesproken. On de advertentie staat bij de beschrijving dubbele Standard. Hij moest dat navragen, ik ben de eerste die daar wat over vraagt. Volgens zijn leidinggevende is het niet duidelijk beschreven, dus de dubbele Standard wordt erbij geleverd, net zoals de snelbinders in de beschrijving staan. 

Later belde hij dat de bruine anti lekbanden niet meer geleverd worden ivm ontploffing gevaar zei hij. Don of vrijdag wordt de fiets geleverd bij hun, dan zetten hun de standard en snelbinders erop en dan komt hij maandag of din bij ons thuis zegt [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] Woen 20 sept weer gebeld, gesproken met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] . Nu was er weer wat met de snelbinders. Hij zou me terug bellen, cm tegemoedkoming voor Alles, dit krijg ik per mail van hem. Zegt hij. Mail niet gekregen van Vrijdag 22 sept. Fiets zou nu pas maandag of din geleverd worden. Ik ben het nu zat, om zo aan het lijntje gehouden te worden. Ik heb per telefoon geannuleerd, ik kreeg een collega van [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] aan de tel.  Zaterdag een klacht per maiI gestuurd. Mail terug gekregen van de alg directeur [persoonsgegevens door Moderator verwijderd]  Binnen 2 tot 5 werkdagen krijg ik mijn geld terug, maar ze willen ook leveren hoor! Nee dus. 

Op maandag 25 sept kreeg ik een maiI dat de fiets alsnog din 26 sept geleverd kan worden.

Weer terug gemaild, dat ik mijn geld terug wil, met de mededeling dat zoals hun aangaven, ik mijn geld binnen 2 tot 5 werkdagen zou krijgen. Vandaag nog steeds geen geld terug.

Klacht ook op klachtenkompas gezet.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2017 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: Tekst voegt niks toe aan topic, persoonsgegevens verwijderd

NeoDutchio

Re: Fiets niet geleverd, kan ik mijn geld terug krijgen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toevallig bij bikedepot gekocht?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mvaneijkern schreef:Op 10 september 2017 heb ik online een fiets gekocht. Op din. 12 sept eb ik gebeld met hun(leon) dat ik nog geen bevestiging heb gekregen van de bestelling. Die kreeg ik na mijn telefoontje. Daarna weer met Leon gesproken. On de advertentie staat bij de beschrijving dubbele Standard. Hij moest dat navragen, ik ben de eerste die daar wat over vraagt. Volgens zijn leidinggevende is het niet duidelijk beschreven, dus de dubbele Standard wordt erbij geleverd, net zoals de snelbinders in de beschrijving staan. 

Later belde hij dat de bruine anti lekbanden niet meer geleverd worden ivm ontploffing gevaar zei hij. Don of vrijdag wordt de fiets geleverd bij hun, dan zetten hun de standard en snelbinders erop en dan komt hij maandag of din bij ons thuis zegt leon. Woen 20 sept weer gebeld, gesproken met Leon. Nu was er weer wat met de snelbinders. Hij zou me terug bellen, cm tegemoedkoming voor Alles, dit krijg ik per mail van hem. Zegt hij. Mail niet gekregen van Vrijdag 22 sept. Fiets zou nu pas maandag of din geleverd worden. Ik ben het nu zat, om zo aan het lijntje gehouden te worden. Ik heb per telefoon geannuleerd, ik kreeg een collega van Leon aan de tel.  Zaterdag een klacht per maiI gestuurd. Mail terug gekregen van de alg directeur Dzenan Binnen 2 tot 5 werkdagen krijg ik mijn geld terug, maar ze willen ook leveren hoor! Nee dus. 

Op maandag 25 sept kreeg ik een maiI dat de fiets alsnog din 26 sept geleverd kan worden.

Weer terug gemaild, dat ik mijn geld terug wil, met de mededeling dat zoals hun aangaven, ik mijn geld binnen 2 tot 5 werkdagen zou krijgen. Vandaag nog steeds geen geld terug.

Klacht ook op klachtenkompas gezet.
En over welke toko hebben we het? En verwacht je iets van ons?

Mvaneijkern

04-10-2017

Gisteren weer mail van Bikedepot had. Volgens hem hadden hun niks fout gedaan, ik kan mijn geld as vrijdag of maandag op mijn rekening verwachten, mits ik wel mijn klachten overal weg haal. Schandalig. Dus deze BIKEDEPOT denk er weer 5 werkdagen over te mogen doen.

05-10-2017

Nog steeds geen geld terug van BIKEDEPOT. 

En nu krijg ik dit mailtje weer van de algemeen directeur Dzenan.

Graag maak ik concrete afspraken met u. 

Wij storten het betaalde bedrag voor het weekend nog terug naar u en u verwijderd alle negatieve berichten over ons van het internet. 

Dat geld terug storten heeft hij nu al 3x beloofd, maar nog steeds niet gedaan.

Schandalig Bikedepot eist van mij Wat, zelf kunnen ze hun zaken niet naleven

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe verrassend en voorspelbaar: Bikedepot. Zoek maar op de naam en er komen zat klachten voorbij. Tip voor de volgende keer: eerst googelen en dan ergens anders bestellen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat vele webwinkels voorwaarden ook online hebben staan, en de meeste hebben daar binnen 1 maand of 30/31 dagen terug betalen!
Dat is dan niet eens ontvangst maar retour datum dus enkele dagen langer bij jou bank....

Ik weet niet de voorwaarden van Bikedepot maar vermoed dat ze daar ook een termijn voor hebben.
Normaal is het voor retour goederen en niet voor geannuleerde bestellingen... en veel bellen en mailen moeten ze alles uitzoeken.....
Eerst bellen , dan mailen maar je had voor bewijs beter alles kunnen mailen... werkt betrouwbaarder en je hebt bewijs van hun antwoorden en wie de persoon was!

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Mvaneijkern schreef: 04-10-2017
Gisteren weer mail van Bikedepot had. Volgens hem hadden hun niks fout gedaan, ik kan mijn geld as vrijdag of maandag op mijn rekening verwachten, mits ik wel mijn klachten overal weg haal. Schandalig. Dus deze BIKEDEPOT denk er weer 5 werkdagen over te mogen doen.

05-10-2017
Nog steeds geen geld terug van BIKEDEPOT. 
En nu krijg ik dit mailtje weer van de algemeen directeur Dzenan.
Graag maak ik concrete afspraken met u. 
Wij storten het betaalde bedrag voor het weekend nog terug naar u en u verwijderd alle negatieve berichten over ons van het internet. 
Dat geld terug storten heeft hij nu al 3x beloofd, maar nog steeds niet gedaan.
Schandalig Bikedepot eist van mij Wat, zelf kunnen ze hun zaken niet naleven
Trieste manier van doen van Bikedepot, en heel triest voor Mvaneijkeren, maar waarom merk je deze berichten zelf toch aan als "leuk" ?

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

Er is wel het een en ander mis bij deze webwinkel. Ze noemen op hun website dat ze zijn aangesloten bij webwinkelkeurmerk. Maar sinds december 2016 mogen ze dit keurmerk niet meer voeren. https://www.webwinkelkeur.nl/zoeken/?cx ... &sa=Zoeken
De algemene voorwaarden lijken van internet af te zijn geplukt en zijn tegenstrijdig of in strijd met dwingend recht.
Veel negatieve reacties.

Maar...
Ook Ts handelt niet via de spelregels. Als je de koop wil ontbinden moet je dit schriftelijk doen. Normaal gesproken moet je ze ook eerst schriftelijk ingebreke stellen maar volgens de voorwaarden hebben ze 30 dagen om te leveren en heb je de fiets dan nog niet dan kan je de koop ontbinden
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

SymNL

Ongelezen bericht door SymNL »

Appie83 schreef:Er is wel het een en ander mis bij deze webwinkel. Ze noemen op hun website dat ze zijn aangesloten bij webwinkelkeurmerk. Maar sinds december 2016 mogen ze dit keurmerk niet meer voeren. https://www.webwinkelkeur.nl/zoeken/?cx ... &sa=Zoeken
De algemene voorwaarden lijken van internet af te zijn geplukt en zijn tegenstrijdig of in strijd met dwingend recht.
Veel negatieve reacties.

Maar...
Ook Ts handelt niet via de spelregels. Als je de koop wil ontbinden moet je dit schriftelijk doen. Normaal gesproken moet je ze ook eerst schriftelijk ingebreke stellen maar volgens de voorwaarden hebben ze 30 dagen om te leveren en heb je de fiets dan nog niet dan kan je de koop ontbinden
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
Je mag natuurlijk je order ook voor het leveren al wel annuleren. Het is een beetje raar dat je moet wachten op je product, om het dan pas te kunnen terugzenden. Er zit immers altijd 14 dagen herroepingsrecht op vanaf de leverdatum.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Volgens overweging 44 van de Richtlijn Consumentenrechten (1999/44/EG) kun je de koop ook mondeling herroepen. En het herroepingsrecht start vanaf het moment dat de koop is gesloten en loopt tot 14 dagen nadat alle product zijn geleverd.

Mvaneijkern

BIKEDEPOT EIST NU DAT IK DE NEGATIEVE BERICHTEN OVERAL WEG MOET HALEN, VOORDAT IK MIJN GELD TERUG KRIJG. FIETS OP 10 SEPTEMBER BESTELD, OP 22 SEPTEMBER NOG GEEN FIETS GELEVERD, WORDT AAN HET LIJNTJE GEHOUDEN, AFSPRAKEN WORDEN STEEDS UITGESTELD. DUS HEB IK OP 22 SEPTEMBER DE FIETS GEANNULEERD. VANDAAG 06 OKTOBER NOG STEEDS GEEN GELD TERUG.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Mocht het voor jou een oplossing geven om het bericht weg te halen en zo je geld terug te krijgen dan zou ik dit doen. Prioriteit 1 is natuurlijk je geld terugkrijgen. Eenmaal op je rekening bijgeschreven belet niets je om je klacht alsnog gefundeerd neer te zetten.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

webshopeigenaar14 schreef:Mocht het voor jou een oplossing geven om het bericht weg te halen en zo je geld terug te krijgen dan zou ik dit doen. Prioriteit 1 is natuurlijk je geld terugkrijgen. Eenmaal op je rekening bijgeschreven belet niets je om je klacht alsnog gefundeerd neer te zetten.
Ik zou me niet laten chanteren, als ze niet terug betalen zou ik een incasso bureau inschakelen. Zolang TS enkel de feiten heeft omschreven hoeft ze zich nergens zorgen om te maken en wordt ze beschermd door de wet.

Los dat topics niet op verzoek worden verwijderd.

Gesloten